logo aryam

عفونت دندان در بارداری

دلایل عفونت دندان در بارداری

Woman experiencing pregnancy difficulties in her last trimester

دلایل عفونت دندان در بارداری چیست؟

دوران بارداری یکی از به یاد ماندنی ترین دوران زندگی هر خانمی به حساب می‌آید و تمام افراد سعی دارند با رژیم غذایی مناسب و رعایت نکات ایمنی سلامت فرزند خود را حفظ نمایند، بدن خانم‌های حامله در این دوران به دلایل تغییرات هورمونی می‌تواند دگرکونی‌هایی بکند که یکی از آن‌ها عفونت دندان است؛ در ادامه دلایل عفونت دندان در بارداری زا برای شما عزیزان شرح داده ایم.

بهتر است بدانید که عفونت دندان در افراد حامله می‌تواند به دلایل متعددی باشد که در این صورت امکان به خطر افتادن سلامت جنین در شکم مادر وجود دارد و باید حتما این مشکل درمان بشود. به طور کلی علائم و زیادی نیز وجود دارد که می‌تواند نشان دهنده عفونت دندان در خانم‌های حامله بشود که در ادامه تمام آن‌ها را شرح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهکار مدیریت دندان در بارداری می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

عفونت دندان در بارداری

دلایل عفونت دندان در بارداری

تغییرات هورمونی در دوران بارداری

همانطور که اشاره شد یکی از اصلی ترین دلایل عفونت دندان در زنان حامله تغییرات هورمونی می‌باشد و تسکین دندان درد در بارداری از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، این تغییرات می‌تواند باعث کم شدن بزاق دهان و تغییر در میزان ترشح هورمون‌ها بشود. کم شدن بزاق در دهان باعث به وجود آمدن باکتری می‌شود که همین امر تاثیر بسیار زیادی در عفونت دندان خانم‌های حامله دارد.
توجه داشته باشید که پلاکت‌ها عامل اصلی ایجاد عفونت در دندان‌ها می‌باشند.

خطرات ناشی از عفونت دندان

باید توجه داشته باشید که درمان نکردن عفونت دندان در زمان بارداری خطرات و عواقب بسیار زیادی را در پی دارد و می‌تواند مکشکلاتی را برای جنین به وج-ود بیاورد که در ادامه چند مورد از آن را برای شما نام برده ایم:

  • زایمان زودرس کودک
  • کاهش وزن نوزاد در هنگام تولد
  • خونریزی دهان
  • ویار کردن مداوم
  • ایجاد آبسه در نقاط مختلف بدن
  • خطراتی از جلمه افتادن جنین
  • به وجود آمدن مشکلات وراثتی دندان در کودک

کاهش وزن نوزاد در هنگام تولد به دلیل عفونت دندان

همان گونه که شرح داده شد یکی خطرات عفونت دندان در حاملگی مادر، کاهش وزن نوزاد است که هیمن امر می‌تواند در بینایی و مهارت‌های حرکتی فرزند شما اختلالاتی ایجاد نماید؛ بهتر است هنگامی که متوجه عفونت دندان‌های خود در دوران حاملگی شدید حتما به یک دندان پزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

تاثیر عفونت دندان بر زودرسی نوزاد

در صورت درمان نکردن مشکلات دندان در دوران بارداری احتمال زایمان زودرس افزایش بسیار زیادی پیدا میکند که این امر نیز بر سلامت گوارسی، بینایی، شنوایی، شیر خوردن، مشکلات ریوی و … تاثیر بسزایی دارد.

روش های جلوگیری از عفونت دندان در بارداری

برای جلوگیری از عفونت دندان روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که در قدم اول باید به یک دندان پزشک خوب و کاربلد مراجعه کنید تا از به ایجاد مشکلات دندانی طی دوران حاملگی جلوگیری نماید؛ توجه داشته بلاشید که در صورت درمان دندان دیگر جای نگرانی وجود ندارد و اکثرا برای درمان این مشکل از انواع آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌شود.

آموکسی سیلین، کلیندامایسین، پنی سیلین و سفالوسپورین‌ها یکی از بهترین و بی خطر ترین گزینه‌ها برای درمان عفونت دندان در دوران بارداری می‌باشد اما بهتر است بدانید که استفاده از این داروها باید حتما تحت نظر پزشک متخصص باشد.

مصرف کردن ویتامین D وغذاهای کلسیم دارد می‌تواند تاثیر بسیار زیاد و چشمگیری در سلامت دندان‌های شما بجای بگذارد که همین امر از اهمیت زیادی برخوردار است، همچنین رعایت بهداشت دندان در دوران حاملگی نباید فراموش بشود.

جلوگیری از عفونت دندان در بارداری

راه های جلوگیری از عفونت دندان در بارداری

تاثیر کشیدن دندان در بارداری

شاید برای خیلی از افراد این سوال بوجود بیاید که آیا کشیدن دندان در دوران حاملگی خطرناک است یا خیر؟ همانطور که می‌دانید برای کشیدن دندان از داروهای بی حسی استفاده می‌شود که طی مطالعتی که در سال 2015 انجام شد این داروها برای جنین هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورند.

بهتر است قبل از کشیدن دندان‌های خود حتما به دندان پزشک اطلاع بدهید که حامله هستید تا از بکار بردن  داروهای قوی بی حسی جلوگیری کند.

علائم نشان دهنده عفونت دندان

عفونت کردن دندان‌ها به خودی خود دارای نشانه‌هایی می‌باشد که در ادامه این نشانه‌ها را نام برده ایم، توجه داشته باشید که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان عفونت ریشه دندان می‌توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

  1. استفراغ کردن
  2. قی کردن دهان بعد از مسواک زدن
  3. به وجود آمدن بوی بد در دهان
  4. هوس کردن غذا و خوراکی های شیرین
  5. التهاب دهان و لثه
  6. ایجاد درد در دندان ها

درمان خانگی عفونت دندان در بارداری

باید توجه داشته باشید که مراجعه کردن به پزشک در صورت مشاهده عفونت دندان در حاملگی حرف اول را می‌زند و در آن رمان می‌توان با مشورت پزشک از روش‌های درمان خانگی نیز استفاده کرد تا مشکلی برای کودک شما ایجاد نشود.

برای درمان دندان به صورت خانگی می‌تواند از کمپرس‌های آب گرم استفاده نمایید تا درد دندان‌ها کاهش پیدا کند؛ جوییدن شبدر، سیر و یا برگ چغندر می‌تواند به درمان و کاهش درد دندان شما کمک بسیار زیادی بکند.

خلاصه مطلب

امروزه یکی از مشکلاتی که افراد با آن مواجه می‌شوند عفنونت‌های دندانی است که بهتر استا بدانید این مشکل در برای خانم‌های حالمه بسیار خطرناک و مورد اهمیت قرار دارد؛ در این مطلب به همه چیز درمورد عفونت دندان در بارداری پرداخته ایم.

درمان عفونت دندان در بارداری

درمان خانگی عفونت دندان در بارداری

سوالات متداول عفونت دندان در بارداری

دلایل عفونت دندان در دوران حاملگی چیست؟

یکی از اصلی تزین دلایل عفونت کردن دندان در دوران بارداری تغییراتهورمونی در بدن خانم‌ها است، به طور کلی در زمان حاملگی تغییرات بسیار زیادی در بدن خانم‌ها ایجاد می‌شود که دلیل عفونت دندان همین امر است.

عفونت دندان زنان باردار چه عوارضی دارد؟

در صورت درمان نکردن عفونت دندان در دوران حاملگی امکان به وجود آمدن مشکلات متعددی همچون خونریزی دندان، زایمان زودرس، ایجاد آبسه، مشکلات وراثتی دندان در نوزاد، کم شدن وزن کودک در هنگام تولد و … وجود دارد.

چه روش هایی برای درمان عفونت دندان در بارداری وجود دارد؟

برای درمان کردن عفونت دندان خانم‌های حامله باید ابتدا به یک پزشک مختصص مراجعه بشود و با بررسی پزشک عفونت دندان درمان بشود، اکثرا برای درمان این مشکل از داروهای آنتی بیوتیک و مواد غذایی کلسیم دارد استفاده می‌شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =