logo aryam

کاشت مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت

کاشت مینی ایمپلنت

فقط به این علت که چیزی مینی است، نمی شود گفت که خوب نیست! و این قضیه در رابطه با مینی ایمپلنت ها هم صدق می کند. اگر به دنبال جایگزینی برای ایمپلنت دندان معمولی می گیرید، از مینی ایملنت ها فراتر نروید.

کاشت مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت دندان موقعی مورد استفاده قرار می گیرد، که شما به ایمپلنتی کوچک تر از حد نرمال احتیاج داشته باشید تا در یک فضای باریک اضافی جای بگیرد. اغلب اوقات، از مینی ایمپلنت ها برای جایگیزینی دندان های قدامی و یا در اشخاصی که دارای دندان های کوچکی هستند استفاده می کنند.

ایمپلنت دندان

مینی ایمپلنت دندان

زمان استفاده از مینی ایمپلنت ها

این ایمپلنت های کوچک فقط در موارد به خصوصی استفاده می شوند. لزوما مینی ایملنت ها چیزی نیستند که بخواهید انتخابشان کنید، زیرا شما ایده داشتن ایمپنت هایی که از حد نرمال کوچک تر هستند را دوست می دارید.

در بیشتر مواقع، طبق موارد زیر، متخصص ایمپلنت تصمیم به کاشت مینی ایمپلنت برای ما میگیرد:

  • دارا بودن دندان های کوچک
  • جایگذاری دندان های قدامی
  • جایگذاری دندان های آسیای کوچک
  • دندان واقع شده در فضای باریک

دلیلی که این نوع از پروتز های دندانی به صورت ایمپلنت و نه به صورت چسبی کاربرد دارند،  این است که بسیار امن تر و محافظت شده تر هستند. امنیت بیستر به معنای راحتی بیشتر و همینطور ظاهر طبیعی تر ایمپلنت دندان است.

میزان کوچکی مینی ایمپلنت دندان

به زبان ساده، مینی ایمپلنت ها بسیار کوچک هستند. در حقیقت، مینی ایمپلنت ها تقریبا سایز مشابهی با ایمپلنت دندان معمول دارند ( با قطر تقریبی اندازه یک خلال دندان). حتی اگر استخوان فک خود را به میزان قابل توجهی از دست داده اید، مینی ایمپلنت ها همچنان گزینه فوق العاده ای برای انتخاب هستند.

مقایسه مینی ایمپلنت با ایمپلنت معمولی

دانستن تفاوت های میان این دو اهمیت زیادی دارد، از آن جایی که بیشتر افراد در مواجه با آن ها دچار سردرگمی و گیجی می شوند. در زیر برخی از تفاوت های میان این دو را ذکر کرده ایم:

ایمپلنت معمولی

مقایسه مینی ایمپلنت با ایمپلنت معمولی

ایمپلنت دندان معمولی

معمولا، ایمپلنت های معمول از دو بخش همراه با یک پیچ تیتانیومی که درون استخوان فک کاشته می شود و قطری بیشتر 3 میلی متر دارد، ساخته شده است. درون ایمپلنت، رشته و یا  نخی وجود دارد که با انواع مختلف دندان های مصنوعی سازگار است. این شاخصه چند کاربردی بودن یکی از بهترین ویژگی های ایمپلنت دندان است.

مینی ایمپلنت دندان

برخلاف ایمپلنت معمولی، مینی ایمپلنت ها یک بخش سخت هستند که درون استخوان فک کاشته می شوند و قطرشان کمتر از 3 میلی متر است. در بالای آن یک بخشی گردی شکلی وجود دارد تا از دندان مصنوعی حمایت کند. که معمولا یک حلقه کوچک دور این بخش دایره ای شکل قرار می گیرد.

دوام مینی ایمپلنت

طول عمر مینی ایمپلنت ها به متغیر های گوناگونی بستگی دارد که برخیی از آن ها در زیر آورده شده اند:

  • پوکی استخوان و یا دیگر  بیماری های دندانی
  • سیگار کشیدن
  • عدم مراقبت کافی
  • سوء مصرف الکل یا مواد مخدر

اما به این نکته توجه کنید که هر دهانی شرایط خودش را دارد. دو نفر که در یک روز مینی ایمپلنت دریافت می کنند طول عمر و دوام متفاوتی از مینی ایمپلنتشان را تجربه می کنند.

تفاوت اصلی بین مینی ایمپلنت و ایمپلنت معمولی

همانطور که پیش تر ذکر شد، قطر مینی ایمپلنت تقریبا نصف قطر ایمپلنت معمولی است و این بدین معناست که به دو مینی ایمپلنت جهت فراهم آوردن حمایت یک ایمپلنت معمولی احتیاج است. شاید به نظر بد بیاید، اما این موضوع یک چیز همیشگی نیست. گاهی شما به یکا ایمپلنت کوچک تر نیاز دارید تا در فضای کوچک تری کاشته شود.

ایمپلنت معمولی دوام و طول عمر بیشتری دارد زیرا بهتر قادرند وزن دندان مصنوعی را پخش و تحمل کنند. اما باز هم می گوییم گاهی فضای موجود در فک انقدر کوچک است که ایمپلنت معمولی برای آن زیادی بزرگ است.

مینی ایمپلنت

تفاوت اصلی دو نوع ایمپلنت

قیمت مینی ایمپلنت

هزینه این نوع ایمپلنت دندانی چقدر است؟ در جوابی کوتاه می توانیم بگوییم که کمتر از ایمپلنت های معمولی است. دلیل اینکه چرا مینی ایمپلنت ها قیمتشان بسیار کمتر از ایمپلنت های معمولی است در زیر آورده شده است:

  • پیچ های ایمپلنتی مقرون به صرفه تر: پیچ های کوچک مینی ایمپلنت ها قیمت کمتری در مقابل پیچ های بزرگ ایمپلنت معمولی دارند.
  • پروسه آسان تر: پروسه کاشت مینی ایمپلنت ساده تر و با صرف زمان کمتری صورت می گیرد و همچنین جراحی هم لازم ندارد. زمان و تلاش کمتر به معنای هزینه کمتر است.
  • عدم نیاز به پیوند استخوان: در بسیاری از مواقع، در صورت کافی نبودن استخوان فک، برای کاشت مینی ایمپلنت به پیووند استخوان احتیاجی نیست که همین موضوع نیز سبب کم شدن هزینه می شود.

البته به هیچ وجه اینگونه نیست که چون مینی ایمپلنت ها دارای هزینه خیلی کمتری هستند پس کیفیتشان نسبت به ایمپلنت های معمولی هم کمتر است. این فقط یک پروسه متفاوت در شرایطی متفاوت است.

سخن آخر

اگر دندان های کوچکی دارید، هیچ احتیاجی نیست که خجالت زده و یا شرمگین باشید. مینی ایمپلنت ها برای افرادی مانند شما ساخته شده اند. یا اگر به جایگزینی برای دندان ها جلویی و یا آسیای کوچکتان دارید، مینی ایمپلنت ها گزینه مناسبی برای شما هستند.

شما می توانید به جهت کاشت ایمپلنت دندان حال به صورت مینی و یا معمولی، به بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه بفرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هجده =