logo aryam

کاشت دندان بدون ایمپلنت

کاشت دندان مصنوعی

کاشت دندان

کاشت دندان

برای کاشت دندان، روش های مختلفی وجود دارد که بهترین آن ها ایمپلنت می باشد اما بعضی افراد ممکن است بنا به دلایلی نتوانند این روش را انجام دهند، برای این گونه افراد روش های جایگزینی دیگری برای کاشت دندان بدون ایمپلنت وجود دارد که در این مقاله قصد داریم در این مورد توضیح دهیم تا اگر قصد کاشت دندان دارید و نمیتوانید ایمپلنت انجام دهید روش های جایگزینی دیگری را انتخاب کنید.

نحوه کاشت دندان بدون ایمپلنت

از روش های کاشت دندان  می توانیم به روش بریج و دندان مصنوعی اشاره کنیم، در این دو روش نیازی به جراحی و کاشت قطعه ای نیست و فقط می توانید عملیات کاشت دندان را با قرار دادن روکش انجام دهید.

در صورتی که  لثه آمادگی انجام ایمپلنت را ندارد و تحمل زمان طولانی ایمپلنت بریتان میسر نمی باشد، اگر دندان های مجاور دندان افتاده سالم می باشند می توانید روش بریج  را برای کاشت دندان انتخاب کنید.

کاشت دندان و طرح لبخند زیبا

دندان

پرکردن جای خالی دندان در روش کاشت دندان بدون ایمپلنت ساده تر می باشد و مراحل کم تری دارد، برای انجام این روش بهتر است که از قبل تحقیقات خود را در این مورد انجام داده باشید تا با اطلاعات کافی از چگونگی  انجام مراحل روش ها و مزایا و معایب آن ها  روش کاشت دلخواه خود را انجام دهید.

شما می توانید برای انجام کاشت دندان بدون ایملنت و دریافت راهنمایی ها و مشاوره های لازم، به بهترین متخصص ایمپلنت دکتر آریام مراجعه کنید.

سوالات متداول کاشت دندان بدون ایمپلنت

1روش دیگر کاشت دندان بدون ایمپلنت چگونه است؟
این روش جدید می باشد، در این روش دندان جایگزین بدون سوراخ کردن لثه جایگزین دندان از دست رفته می شود و پس از مدتی روکش موقت برداشته شده و روکش دائم جایگزین می شود. دندانی که جایگزین می شود، کپی شده از دندان اصلی می باشد زمانی که دندان اصلی هنوز در جای خودش است و کشیده نشده است انجام این روش مناسب می باشد.
2آیا در روش بریج امکان تحلیل استخوان وجود دارد؟
بله به دلیل این که جایگزینی برای ریشه دندان وجود ندارد، امکان دارد استخوان به مرور زمان تحلیل رود.
3مدت زمان ماندگاری بریج چندسال می باشد؟
مدت زمان ماندگاری بریج 8تا10 سال است.

انواع کاشت دندان بدون ایمپلنت

  • بریج
  • دندان مصنوعی

بریج یا پل ثابت

در این روش باید دو دندان اطراف دندان کشیده شده سالم باشند، ابتدا دو دندان اطراف روکش می شنود، این دو دندان به عنوان تکیه گاه برای دندان از دست رفته می باشند. به جای دندان از دست رفته دندان مصنوعی کاشته می شود که به آن پونتیک می گویند.

پونتیک به روکش های دندان دو طرف خود متصل می شود. جنس بریج ممکن است از فلز های گران بهایی یا طلا باشد، اما اغلب از سرامیک استفاده می شود یا از مواد ترکیبی ساخته می شود مثلا اسکلت بریج از فلز ساخته شود و با مواد سرامیکی  همرنگ دندان روکش می شود.

بریج و کاشت دندان

بریج

اما این روش هم مزایا و معایت خود را دارد:

مزایای بریج
  • بریج نسبت به ایمپلنت هزینه کم تری دارد.
  • مدت زمان درمان بریج نسبت به روش های دیگر کم تر می باشد.
  • در صورتی که دندان ها مجاور پوسیده یا بدشکل باشند، روکش کردن سبب می شود تا هم دندان های مجاور ترمیم شوند هم جای خالی دندان پر شود.
  • بریج از لحاظ ظاهری همانند دندان طبیعی می باشد.
معایب بریج
  • در این روش از سلامت دندان های کناری بهره گرفته می شود، در صورتی که در ایمپلنت این گونه نیست.
  • استخوان دندان به دلیل عدم وجود ریشه و تحریک نشدن برای بازسازی مجدد پس از مدتی از بین می رود.
  • نیاز به مراقبت بهداشتی همیشگی دارد(مسواک زدن و استفاده از نخ دندان).
  • در صورت نیاز به تعویض بریج هزینه سنگینی را متحمل می شوید.

دندان مصنوعی

این دندان ها قابل برداشتن هستند شما هر زمان که بخواهید، می توانید آن را بردارید و تمیز کنید ما سه نواع دندان مصنوعی بدون ایمپلنت  داریم:

  • دندان مصنوعی به صورت کامل

این روش برای کسانی مناسب است که در فک بالا یا درفک پایین و یادرهردو فک دندان های خود را به طور کامل از دست داده اند، استفاده از این نوع دندان های مصنوعی باعث افزایش اعتماد به نفس بیمار و راحتی او در خوردن غذاها می شود.

  • پروتز پارسیل دندان

این نوع دندان های مصنوعی به صورت متحرک هستند که به یک پایه پلاستیکی صورتی همرنگ لثه متصل می باشند، این پایه پلاستیکی به یک بدنه فلزی متصل شده است. بدنه فلزی سبب می شود که دندان مصنوعی در جای خود محکم قرار گیرد.

این روش برای کسانی که تعدادی از دندان های خود را از دست داده اند و تمایلی به انجام ایمپلنت ندارند، مناسب است. این نوع دندان ها ظاهری طبیعی دارند و بیشتر مناسب کسانی است که یک یا چند دندان طبیعی در فک بالا یا پایین دارند که آن ها می توانند همراه با پایه پلاستیکی و بدنه فلزی ساختاری مناسب ایجاد کنند.

استخوان های دهان مدام در حال تغییر شکل می باشند، این مسئله می تواند دندان مصنوعی شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ایجاد عفونت و آزردگی شود در این صورت می توانید به دنذان پزشک مراجعه کنید تا پس از معاینه، در صورت نیاز دندات مصنوعی را تعویض کند.

انواع دندان مصنوعی

دندان مصنوعی

مزایا دندان مصنوعی
  • از مزایای این روش می توان به ارزان بودن آن اشاره کرد.
  • ظاهری همانند طبیعی دارد که باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.
  • دوره درمان سریعی دارد.
معایب دندان مصنوعی
  • از معایب این روش میتوان به لغزنده بودن دندان ها در فک پایین اشاره کرد.
  • قاعده دندان مصنوعی این است که هرچندوقت یک بار نیاز به بازبینی دارد.
سخن آخر

امیدواریم که از مطالب گفته شده نهایت استفاده را کرده باشید و اطلاعات کافی مربوط به این موضوع را کسب کرده باشید. در صورتی که به هر دلیلی قادر به استفاده از روش کاشت ایمپلنت نمی باشید، می توانیدبا راهنمایی دندان پزشک یکی از روش های گفته شده را برای کاشت انجام دهید.

 

Rate this post

2 دیدگاه ها

  1. ناشناس گفت:

    سلام, من دندون فک بالاییمو کامل کشیدم وفک پاییپم ام۴تارو کشیدم میخوام بدونم از روش بریج میتونم استفاده کنم,ممنون.

    • مدیریت سایت گفت:

      با سلام
      بله، برای کاشت بریج دندان به دو دندان سالم طرفین گپ ایجاد شده احتیاج است اما بهتر است برای اطمینان بیشتر به متخصص ایمپلنت مراجعه بفرمایید و با نظر ایشان بهترین روش جایگزینی و زیبایی دندان را برگزینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =