logo aryam

نشانه های شکستن ایمپلنت دندان

علائم و نشانه های شکستن ایمپلنت دندان

علائم و نشانه های شکستن ایمپلنت دندان

پیچیده ترین عمل زیبایی که برای فک وجود دارد، ایمپلنت است. زیرا در هنگام انجام این کار دندان پزشک باید با نهایت دقت ایمپلنت را انجام بدهد. گاهی ممکن است بعد ایمپلنت دندان مشکلاتی پیش بیاید که باعث شکستن آن بشود که در ادامه نشانه های شکستن ایمپلنت دندان را برای شما می گوییم.

علائم و نشانه های شکستن ایمپلنت دندان

علائم شکستن ایمپلنت دندان بسیار متفاوت است و شما می توانید با توجه به این علائم، مشکلات را پیدا کنید و قبل از این که اوضاع وخیم شود به دندان پزشک مراجعه کنید و از پیشرفت آن جلوگیری کنید. در ادامه به مهمترین نشانه های شکستن ایمپلنت دندان می پردازیم.

عدم توانایی در غذا خوردن یکی از نشانه های شکستن ایمپلنت دندان

اگر در هنگام جویدن و یا خوردن غذا مشکلی داشتید، این می تواند یکی از نشانه های شکستن ایمپلنت دندان باشد که در این مواقع باید فورا به یک متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کنید. همان طور که می دانید ایمپلنت همانند دندان های طبیعی می باشد.

پس به هیچ عنوان نباید ناراحتی در زمان صحبت کردن، غذا خوردن و یا حتی هنگام گاز زدن حس کنید. اگر ناراحتی و یا دردی را حس کردید، این اصلا نشانه خوبی نیست.

عدم توانایی در غذا خوردن

عدم توانایی در غذا خوردن

ناراحتی و درد شدید

روند بهبودی ممکن است با درد همراه باشد اما باید به این نکته هم توجه کنید که درد از نشانه های شکستن ایمپلنت دندان هم می تواند باشد.

چند روز اول بهبودی با درد همراه است که شما می توانید مسکنی استفاده کنید و آن را درمان کنید.

اما اگر ایمپلنت دندان شکسته باشد، ناراحتی و درد طاقت فرسایی را حس می کنید که این درد به صورت ضربان دار است.

درد در اکثر مواقع بعد از عمل شروع می شود. اگر درد و مشکلات این چنینی داشتید حتما برای معاینه به دندان پزشک مراجعه کنید.

 

متورم شدن لثه ها یکی از نشانه های شکستن ایمپلنت دندان

بعد از عمل تورم امری طبیعی است و باید طی چند روز این مشکل حل شود ولی اگر متورم شدن لثه ها ادامه دار بود و حتی باعث التهاب شد، جای نگرانی و استرس وجود دارد.

در طی زمان بهبودی اگر حس کرید لثه های شما قرمز و یا متورم است، این موارد می تواند از نشانه های عفونت لثه باشد.

اگر عفونت درمان نشود می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد اعمم از وارد شدن عفونت به خون که در این صورت درمان به سختی انجام می شود. در صورت ادامه داشتن حتما به دندان پزشک مراجعه کنید و درمان را د اسرع وقت انجام دهید زیرا ممکن است با کم شدن طول عمر لمینت دندان خود مواجه بشوید.

"متورم

شل و یا لق شدن ایمپلنت دندان از نشانه های شکستن ایمپلنت دندان

اگر می خواهید بهبودی را به طور کامل حس کنید، باید کاشت و یا اییمپلنت دندان به درستی انجام شود.

شما نباید درمورد ایمپلنت دندان حس کنید که یک جسم خارجی است. امکان دارد ایمپلنت بر روی لثه به درستی جاگذاری نشده باشد و شما هنگام غذا خوردن، صحبت کردن و یا حتی در زمان لمس کردن ممکن است حس کنید ایمپلنت لق شده است که این می تواند از نشانه های شکستن ایمپلنت دندان باشد.

درصورتی که حس کردید لق شدن ایمپلنت دندان داشتید باید به دندان پزشک مراجعه کنید. اگر شما به شل بودن ایمپلنت بی توجه باشید می تواند اختلال و مشکلاتی را برای لبخند شما به وجود بیاورد و به لثه و استخوان فک صدمه های جبران ناپذیری می تواند وارد کند.

ریزترین حرکات ایمپلنت یکی از نشانه های شکستن ایمپلنت دندان

دندان پزشکان دندان بیمار را در بعضی موارد می تواند پس از کاشت تعویض کند. اگر استخوان فک شما استحکام کافی را نداشته باشد، فشار اضافی در این روش یکی از نشانه های شکستن ایمپلنت دندان می تواند باشد. حرکت های ریز توسط اشعه ایکس قابل تشخیص است.

ساییدن دندان ها یکی از نشانه های شکستن ایمپلنت دندان

دندان قروچه دلایل مختلفی دارد از جمله نامنظم بودن دندان ها، از دست دادن دندان و استرس دارد. برخی افراد در خواب تجربه دندان قروچه را دارند که این حالت می تواند از نشانه های شکستن ایمپلنت دندان باشد.

"ساییدن

عوامل تاثیر گذار بر شکستن ایمپلنت

دلایل و عوامل مختلفی بر شکستن ایمپلنت تاثیر می گذارند و می تواند در این امر دخالت داشته باشد.

  • بیماری های لثه
  • کوچک بودن فک
  • عدم وجود توده استخوانی
  • بیماری دیابت
  • برخی بیماری ها
  • جاگذاری نادرست و ضعیف ایمپلنت

درمان نشانه های شکستن ایمپلنت دندان

اگر پس زدن ایمپلنت دندان بر اثر واکنش به بدن باشد، در این زمان نمی توان جلوگیری کرد، تنها کاری که می توان انجام داد به این صورت است که اول نشانه های شکستن ایمپلنت دندان را بدانند و از محل ایمپلنت، پایه را خارج کرده و با روش های دیگر جای خالی آن را پر کنند.

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی کردیم برای شما به طور کامل نشانه های شکستن ایمپلنت دندان را توضیح دهیم و شما می توانید بعد از انجام ایمپلنت اگر این نشانه ها را دیدید به دندان پزشک مراجعه کرده و از پیشروی آن جلوگیری کنید.

سوالات متداول نشانه های شکستن ایمپلنت دندان

  1. چه مشکلاتی در مراحل اولیه شکستن ایمپلنت به وجود می آید؟
    در مراحل اولیه ممکن است برای بیمار مشکلاتی از جمله بیمار به ضعف عمومی دچار است، ایمپلنت هنگام هبودی ممکن است جا به جا و یا تعویض شود، در دهان عفونت هایی به وجود بیاید و ممکن است اطراف ایمپلنت خون رسانی ضعیف باشد.
  1. چه عواملی باعث ساییدن دندان می شود؟
    دندان قروچه دلایل مختلفی دارد از جمله نامنظم بودن دندان ها، از دست دادن دندان و استرس است. برخی افراد در خواب نیز تجربه دندان قروچه را دارند.
  1. شکستن ایمپلنت در هنگام غذا خوذدن مشکلی به وجود می آورد؟
    اگر در هنگام جویدن و یا خوردن غذا مشکلی داشتید همان طور که می دانید ایمپلنت همانند دندان های طبیعی می باشد.
    پس به هیچ عنوان نباید ناراحتی در زمان صحبت کردن، غذا خوردن و یا حتی هنگام گاز زدن حس کنید. اگر ناراحتی و یا دردی را حس کردید، این اصلا نشانه خوبی نیست.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =