logo aryam

علت لق شدن ایمپلنت دندان

دلایل لق شدن ایمپلنت

علت لق شدن ایمپلنت

لق شدن ایمپلنت یکی از مشکلاتی است که ممکن است افراد دارای ایمپلنت با آن روبرو شوند. هرچند این مشکل به ندرت اتفاق می افتد. اگر ایمپلنت توسط بهترین متخصص ایمپلنت مجرب انجام شده باشد می تواند به خوبی و بدون عارضه ای برای شما کار کند. اما علت لق شدن ایمپلنت چیست؟

از جمله  عواملی که می تواند بر روی لق شدن ایمپلنت تاثیر بگذارد عبارت است از؛فشار آوردن یا ضربه دیدن ایمپلنت ،لق شدن پایه ایمپلنت و… در این مقاله ما قصد داریم  علت لق شدن ایمپلنت را بررسی کنیم. اگر به دنبال این موضوع هستید پیشنهاد می شود که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

دلیل لق شدن ایمپلنت

لق شدن ایمپلنت

علت لق شدن ایمپلنت دندان

لق شدن ایمپلنت مشکلی است که بسیار کم رخ می دهند اما نمی توان گفت که وجود ندارد. این مشکل زمانی به وجود می آید که فرد پیشگیری های مناسب را انجام نداده باشد. زمانی که یک فرد عمل ایمپلنت را انجام می دهد باید توجه داشته باشد که باید یک سری نکات را رعایت کند. با رعایت نکات گفته شده توسط پزشک مربوطه دیگر مشکل خاصی به وجود نمی آید.

از جمله علت هایی که باعث بروز لق شدن ایمپلنت می شود بی دقتی پزشک است. شما باید یک پزشک مجرب را پیدا کنید و نزد او بروید . چرا که ایمپلنت یک کار کاملا تخصصی است و باید توسط افراد مجرب انجام شود، البته  این مشکل  بسیار کم اتفاق می افتد.

عمومی ترین علت لق شدن ایمپلنت

فشار آوردن یا ضربه زدن

از مهمترین و شایع ترین علت هایی که به خرابی دندان ها کمک می کند فشار آوردن و یا ضربه زدن به دندان است. همین دلیلی است که ایمپلنت را لق و  رو به خرابی میبرد. زمانی که شما ایمپلنت می کنید به ویژه در زمان های ابتدایی بعد از عمل ایمپلنت، اگر فشار زیاد به دندان های خود وارد کنید منجر به خرابی ایمپلنت شما می شود.

شما باید از شکاندن اجسام سخت با دندان پرهیز کنید.  همچنین نباید یخ را با دندان های خود فشار دهید تمامی این کار ها منجر به لق شدن ایمپلنت می شود و بهتر است بدانید که ترمیم و درست کردن ایمپلنت فقط با خارج کردن ایمپلنت از دندان امکان پذیر است و به خودی خود ترمیم نمی شود. همین موضوع میتواند خساراتی را به شما وارد کند.

فشار به دندان

ضربه زدن به دندان

لق شدن تاج دندانها

یکی دیگر از کار هایی که علت لق شدن ایمپلنت از آن یاد می شود این است که تاج دندان ایمپلنت شده لق شود. زمانی که شما احساس کردید که تاج دندان ایمپلنت لق شده است باید هرچه زودتر به  متخصص ایمپلنت مراجعه کنید و آن را ترمیم کنید. تاخیر در این امر منجر به خرابی ایمپلنت شما می شود. باید توجه کنید که اگر تاج دندان به طور کامل خارج شده است باید آن را نگهدارید و نزد دکتر ببرید.

در برخی موارد پزشک تاج دندان را تعویض می کند اما در برخی موارد پزشک تاج دندان را تنظیم میکند و مشکل بیمار حل خواهد شد.

کم بودن استخوان فک

یکی از دلیل های لق شدن دندان را می تواند کم بودن استخوان های فک دانست این مشکل به دست پزشک است و اگر اتفاق بیفتد مقصر پزشک است. بعضی از فک ها برای انجام عمل ایمپلنت نیازمند پیوند استخوان هستند و پزشک باید به این نکته پیش از اناجم پروسه توجه و فرآیند پیوند را انجام دهد.

اگر پزشک بدون توجه به این موضوع  عمل ایمپلنت را انجام دهد. ایمپلنت در مدت زمان کوتاهی لق خواهد شد و خراب می شود. زیرا ایمپلنت باید به خوبی با استخوان ها جوش بخورد که دوامی مناسب داشته باشد و در غیر این صورت لق می شود.

راه های پیشگیری از لق شدن ایمپلنت

همیشه بهترین را برای جلوگیری از لق شدن ایمپلنت پیشگیری است شما باید تا یک هفته بعد از عمل ایمپلنت غذاهای نرم بخورید و از خوردن غذاهای سفت پرهیز کنید. چرا که فشار آوردن در روز های ابتدایی اجازه جوش خوردن ایمپلنت را نمی دهد.

اگر شما با مشکلی روبرو شدید لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید و از خورد قرص ها و داروهای سرخود خودداری کنید. ممکن است شما دارویی مصرف کنید و بدن شما به آن حساسیت داشته باشد همین موضوع منجر به بروز مشکلاتی دیگر می شود.

در برخی موارد لق شدن ایمپلنت طبیعی است و فقط با قرص و دارو های مخصوص رفع می شود که این کار باید با مشورت دکتر و با دستور دکتر باشد تا با مشکلاتی روبرو نشوید.

لق شدن ایمپلنت

پیشگیری از لق شدن ایمپلنت

اگر شما با لق شدن ایمپلنت رو برو شدید باید به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید در این کار نباید تاخیر بیندازید چرا که منجر به خسارت هایی برای شما می شود.

شما می توانید با مراجعه به سایت دکتر آریام مقالات ما را در حوزه  دهان و دندان را مطالعه و از آن ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 9 =