logo aryam

معایب ایمپلنت یک روزه

اسیب ایمپلنت یک روزه به دندان های مجاور

ایمپلنت یک روزه چه معایبی دارد

ایمپلنت دندان یک روزه

ایمپلنت دندان یک روزه یکی از روش های ایمپلنت گذاری می باشد و برای بیمارانی استفاده می شود که میخواهند هرچه زودتر لبخند خود را به دست بیاورند و در کمترین زمان بتوانند دندان خود را داشته باشند اما این روش خارج از عرف روش معمول خود انجام می شود؛ پس معایب ایمپلنت یک روزه ممکن است بعد از مدتی نمایان شود و به دهان فرد آسیب وارد آورد. به همین دلیل بهتر است قبل از این که از این ایمپلنت فوری استفاده نمایید از معایب آن آگاهی داشته باشید و بدانید که چطور باید از معایب این ایمپلنت ها جلوگیری نمود.

از آنجایی که ایمپلنت گذاری به صورت عادی نیاز به گذشت زمان دارد تا لثه دور دندان را بگیرد؛ برای ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه این زمان در نظر گرفته نمی شود، پس در همان روز هم فیکسچر کار گذاشته می شود و هم تاج بر روی دندان قرار می گیرد.

این کار در بعضی مواقع باعث می شود تا به دلیل این که لثه هنوز نتوانسته فیکسچر را بگیرد و منافظی بین این دو قرار دارد، محل تجمع باکتری ها شده و سپس عفونت را به همراه داشته باشد. حتی ممکن است تا فیکسچر از جای خود حرکت کرده و دندان های دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. اگر مایل هستید تا از ایمپلنت دندان استفاده نمایید بهتر است تا انتهای مطلب همراه ما باشید و از خطرات و فوایدی که این گونه ایمپلنت ها برای دندان های شما دارند آگاه شوید.

ایمپلنت یک روزه چگونه کار گذاشته می شود؟

ایمپلنت یک روش برای ترمیم دندان از دست رفته می باشد، این روش تهاجمی به این صورت انجام می شود که متخصص ایمپلنت دندان جراحی کوچکی بر روی لثه انجام می دهد و سپس فیکسچر را درون لثه قرار می دهد، بعد از انجام این کار باید زمانی حدود 6 ماه بگذرد تا لثه به خوبی، فیکسچر را بگیرد. سپس بعد از گذشت این زمان پزشک بر روی لثه یک برش انجام می دهد و میله ای بر روی فیکسچر قرار می دهد هنگامی که این کار انجام شد پزشک با توجه به محل قرار گیری دندان دستور به ساخت تاج دندان را می دهد.

لبخند زیبا با ایمپلنت یک روزه

نحوه انجام ایمپلنت یک روزه

در بعضی مواقع به دلیل موقعیت بیمار و یا شرایط وی ایجاب میکند تا پروسه ایمپلنت گذاری در زمانی کوتاه انجام شود، در این مواقع پزشک باید تمامی مراحل را در یک روز یا نهایت دو روز انجام دهد اما خب به طبع ممکن است به خوبی روش اول نباشد، این که این کار به درستی انجام شود بسته به میزان تجربه پزشک دارد.

در این مواقع پزشک باید تشخیص دهد با توجه به شرایط لثه و دهان بیمار این کار امکان پذیر می باشد یا ن؛ اگر وی صلاح دانست که این کار انجام شود تمامی مراحلی که باید برای کار گذاری ایمپلنت انجام شود را به ترتیب انجام می دهد.

بقیه کار را باید بیمار انجام دهد که شامل مواردی مانند:

  • مراقبت های بعد از جراحی
  • استریل نگه داشتن محل زخم
  • جلوگیری از برخورد اجسام با دندان
  • عدم جویدن یا گاز گرفتن با دندان
  • خوردن غذاهای نرم
  • تعویض بانداژ به موقع

اکثران معایب ایمپلنت یک روزه در این دوره خودشان را نشان می دهند زیرا بیشتر بیماران نمی توانند این دوره کوتاه مدت را به خوبی تحمل کنند و از دستورات پزشک پیروی کنند.

عوارض و معایب ایمپلنت یک روزه

هنگامی که ایمپلنت دندان به صورت فوری یا یک روزه انجام شود زمان می برد تا پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد به همین دلیل باید مراعات بیشتری با این دندان داشت.

قرار نگرفتن ایمپلنت فوری در جای مناسب

ایمپلنت فوری چه عوارضی به دنبال دارد؟

در بعضی مواقع بدون این که بیمار بفهمد ایمپلنت از استخوان جدا شده و مشکلات جدی را برای بیمار بوجود می آورد. به طور کل مواردی که ممکن است برای فرد بوجود آید شامل موارد زیر می شود:

  • عفونت به دلیل وجود منفذ و ورود باکتری
  • خونریزی
  • عدم جوش خوردن دندان به استخوان
  • قرار نگرفتن ایمپلنت فوری در جای خود
  • چفت نشدن دندان ها بر روی هم
  • ورود غذا به داخل لثه

بهتر است برای جلوگیری از این موارد به سراغ یک متخصص ایمپلنت حرفه ای بروید تا تمامی شرایط را برای شما بسنجد و با استفاده از بروزترین دستگاه ها در زمینه ایمپلنت گذاری مکان مناسبی برای ایمپلنت یک روزه دندان شما بیابد.

حرکت ایمپلنت دندان و خطر عدم اتصال به استخوان

بیشترین خطر ایمپلنت فوری، که فرد را تهدید می کند این است که ایمپلنت جا به جا شود، و شروع به حرکت کند، این عامل زمانی بوجود می آید که ایمپلنت دندانی خوب به استخوان جوش نخورده باشد همانطور که در بخش های قبل هم اشاره نمودیم.

اما چرا ثابت ماندن ایمپلنت در دهان تا این حد مهم است؟ دندان های اصلی هر فردی متحرک است و در صورتی که به انها فشار وارد شود بعد از مدت طولانی جا به جا خواهند شد مانند روش ارتودنسی که دندان های فرد را با استفاده از پلاک ها و سیم ها تحت فشار میگذارند تا به جای درست خود باز گردند.

ایمپنت فوری که در استخوان چفت نشده است

ایمپلنت فوری که در استخوان جفت نشده است

حال اگر ایمپلنت دندانی شما از جای خود حرکت کرده باشد فشاری را بر روی دندان های دیگر وارد می کند این فشار باعث می شود تا دندان های دیگر یا اسیب ببینند و یا از جای خود جا به جا شوند، پس بهتر است تا ایمپلنت دندان به صورت صحیح در جای خود فیکس شده باشد، اگر از ایمپلنت دندانی یک روزه استفاده می کنید پیشنهاد می شود تا یک سری موارد  را رعایت فرمایید مانند:

  • انتخاب یک پزشک متخصص ایمپلنت دندان حرفه ای
  • گوش دادن به تذکرات وی
  • مراعات با ایمپلنت فوری

اگر این موارد به درستی اجرا شود امکان این که معایب ایمپلنت یک روزه پدیدار شوند بسیار کاهش می یابد.

جمع بندی

ایمپلنت یک روزه برای کسانی که میخواهند در کوتاه ترین زمان جایگزینی برای دندان خود داشته باشند بسیار مناسب است ولی اگر می خواهید از این ایمپلنت استفاده نمایید بهتر است تا مواردی را رعایت کنید؛ در زمانی حدود دو تا سه هفته اول سعی داشته باشید به هیچ عنوان به دندان ایمپلنت شده ضربه وارد نکنید، و پس از ان با مشورت پزشک می توانید روال عادی را طی نموده و از جایگزین دندان خود لذت ببرید.

کلینیک دکتر آریام با دارا بودن مجرب ترین کادر درمانی و پیشرفته ترین امکانات آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه ایمپلنت گذاری می باشد.

Rate this post
1مدت زمان ایمپلنت گذاری به صورت عادی چقدر است؟
یمپلنت گذاری به صورت عادی زمانی حدود 6 ماه را طلب می کند. لثه متقاضی در این دوران باید پایه ایمپلنت را در بر بگیرد و فیکسچر در استخوان جوش بخورد.
2ایمپلنت فوری احتمال بروز چه مشکلاتی را افزایش می دهد؟
ایمپلنت فوری به این دلیل که امکان دارد به خوبی جوش نخورده باشد امکان موارد زیر را افزایش می دهد: عفونت، جا به جایی، آسیب به دندان های مجاور و ...
3آیا ایمپلنت فوری برای همه افراد مناسب است؟
خیر، کار گذاری ایمپلنت فوری به دستور پزشک متخصص ایمپلنت باید انجام شود، وی استحکام لثه، مکان جایگیری دندان و سایر عوامل مهم را در نظر می گیرد و سپس متقاضی را راهنمایی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نوزده =