logo aryam

ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت یک روزه با فوق تخصص ایمپلنت

ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت یک روزه یا punch flapless technique ایمپلنت به روش پانچ و بدون جراحی روشی است که ایمپلنت دندان در همان روز بلافاصله بعد از اینکه دندان کشیده می شود در دهان قرار داده می شود، در این روش فوق تخصص ایمپلنت باید بافت نرم را بررسی کند و اگر تراکم استخوان در آنجا کافی باشد و وضعیت سلامت دهان و دندان مناسب باشد روش کاشت ایمپلنت یک روزه قابل اجرا می باشد.

ایمپلنت یک روزه با فوق تخصص ایمپلنت

ایمپلنت یک روزه

برای انجام کاشت ایمپلنت یک روزه تصاویر سی بی سی تی مورد نیاز می باشد تا وضعیت استخوان در محل بی دندانی مشخص گردد، پس انجام بررسی های لازم فیکسچر در داخل استخوان فک قرار داده می شود و در پایان جراحی نیز نیازی به بخیه نیست و میزان خونریزی بسیار کم می باشد.
در جراحی ایمپلنت یک روزه، در حدود 48 ساعت بعد از جراحی، می توان روکش نهایی یا پروتز ایمپلنت را تحویل  گرفت. این جراحی را می توان گفت که تاثیرات بسیار مثبتی روی بیمار دارد. زیرا تعداد مراجعه به پزشک بسیار کاهش پیدا می کند و همچنین خونریزی در جراحی بسیار کم می شود و درد، تورم و کبودی در جراحی نیز بسیار کاهش پیدا می کند.
از مهمترین نکته های دیگر آن نیز اینست که بیمار مجبور نیست برای تحویل روکش چندین ماه منتظر بماند بلکه روکش را سریعاً دریافت می کند در نتیجه از نظر زیبایی رضایت بیمار را به همراه دارد.
به دلیل اینکه در ابتدای جراحی به محل کاشت ایمپلنت نباید زیاد فشار وارد شود روکش موقتی کمی کوتاهتر از بقیه دندان ها می باشد.

ایمپلنت یک روزه با فوق تخصص ایمپلنت

ایمپلنت یک روزه

از طرفی چون فرد خیلی زودتر صاحب دندان شده در نتیجه مشکلات در تکلم و غذا خوردن با سرعت بیشتری حل می شود.
البته این موضوع بسیار مهم می باشد که فرد چندین ماه تحت چکاپ های مرتب متخصص ایمپلنت قرار گیرد تا وضعیت استخوانی و خود ایمپلنت بررسی شود و از صحت و موفقیت آمیز بودن جراحی اطمینان حاصل گردد.

فواید ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت یک روزه فواید زیادی دارد که در اینجا بصورت مختصر برخی از آنها را ارزیابی می کنیم:

  • در ایمپلنت یک روزه تعداد جراحی کمتر مورد نیاز می باشد در نتیجه هزینه های بیمار کاهش پیدا می کند.
  • از آنجایی که تعداد جراحی ها کاهش پیدا می کند در نتیجه عوارض قبل و بعد از جراحی از جمله استرس بیمار قبل از جراحی، درد، خونریزی، تورم و کبودی در این روش خیل کمتر می باشد و از طرفی در این روش چون فیکسچر ایمپلنت درون لثه پانچ می شود و لثه بریده نمی شود خود باعث کم شدن عوارض جراحی می باشد.
  • بعد از 48 ساعت روکش موقت روی پایه ایمپلنت قرا می گیرد که این باعث جلب رضایت بیمار از لحاظ زیبایی می شود.
  • دوره درمان در این روش بسیار کوتاه تر می باشد و این باعث مثبت شدن روحیه بیمار می شود.
  • به لثه و استخوان آسیب وارد نمی شود.
  • نیازی به زدن بخیه نیست و مراجعه پس از جراحی برای کشیدن بخیه حذف می شود.
  •  درمان ایمپلنت را ساده و مثل پر کردن دندان می کند به نحوی که بیمار پس از قرار دادن ایمپلنت نیازی به استراحت نداشته و می تواند بر سر کار حاضر شود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 6 =