logo aryam

قیمت ایمپلنت دندان در سال 99

کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت

مدتی است که دندان خود را از دست داده اید و به این مسئله فکر می کنید که بهترین روش برای جایگزین دندان از دست رفته چیست؟ روش های مختلفی برای جایگزین کردن دندان وجود دارد، اما بهترین آن ها ایمپلنت می باشد.

ولی ایمپلنت هم انواع مختلفی دارد و مراحلی دارد که باید طی شود. بنابراین قبل انجام آن شاید بهتر باشد که از قیمت ایمپلنت دندان در سال 99 مطلع شوید، تا با بررسی کامل اقدام به انجام دادن ایمپلنت کنید.

دندان ها عضو گرانبهای بدن می باشند که نه تنها انجام وظایف خودش را بر عهده دارد، در زیبایی و حفظ ظاهر نیز بسیار تاثیر گذار است. بنابراین بهتر است که به محض از دست دادن دندان فکری برای جایگزین کردن آن کنید.

در حال حاضر همان طور که گفته شد، ایمپلنت بهترین روش برای جایگزین کردن دندان است. برای مطلع شدن از قیمت ایمپلنت و طریق انجام آن بهتر است که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ایمپبنت به روش all-on-four

ایمپلنت

قیمت ایمپلنت دندان در سال 99

یکی از سوال های رایج بیشتر بیماران در مورد قیمت ایمپلنت می باشد، که ما امروز تصمیم گرفتیم توضحیاتی را در این باره بیان کنیم.

قیمت ایمپلنت دندان با توجه به شرایط هرکس تعیین می شود، بنابراین بسته به شرایط هر بیمار قیمت کاشت ایمپلنت متفاوت می باشد. بهتر است که قیمت بالای ایمپلنت اجازه ندهد تا شما از لذت بردن از زندگی جا بمانید زیرا دندان نقش بسیار موثری در راحتی زندگی و زیبایی ظاهر دارد. البته که قیمت هم باید مورد توجه قرار گیرد، و ما امروز قصد توضیح درباره همین مسئله را داریم.

شما می توانید برای انجام مشاوره، معاینه و دریافت راهنمایی های لازم اطلاع از هزینه درمان به بهترین متخصص ایمپلنت دکتر آریام مراجعه کنید، تا با خیال راحت کاشت ایمپلنت دندان خود را انجام دهید.

قیمت ایمپلنت دندان همیشه نسبت به روش های دیگ در دندان پزشکی بالاتر است به این دلیل که دندان پزشک وظایف بیشتری برعهده دارد، استفاده از متریال و مواد گران قیمت در افزایش قیمت موثر است، همچنین باید بررسی شود که قبل از کاشت ایمپلنت نیاز به جراحی سینوس یا پیوند استخوان دارید یا نه که انجام هر کدام از آن ها به هزینه کل افزوده می شود.

کاشت ایمپلنت دندان

دروقع ایمپلنت فیکسچرهایی می باشد که از جنس تیتانیوم است و در داخل استخوان فک کاشته می شود، پس از آن اباتمنت روی فیکسچر قرار میگیرد سپس پروتز که به صورت ثابت و متحرک موجود است بر روی اباتمنت متصل می شود.

امروزه از ایمپلنت در بازار انواع و برندهای مختلفی از کشورهای گوناگون موجود می باشد، بدیهی است که استفاده از ایمپلنت با برندخیلی خوب در کاهش درصد شکست ایمپلنت و تحلیل استخوان تاثیر گذار است، بنابراین در قیمت هم تاثیر میگذارد.

قیمت ایمپلنت دندان در سال 99 از مرحله جراحی تا پروتز اگر با ایمپلنت کره ای انجام شود، هزینه کم تری دارد ولی با ایمپلنت سوئیسی هزینه کمی بیشتر می شود. جراحی لیفت لیف سینوس و پیوند استخوان نیز هزینه جداگانه ای دارد.

جراحی پیوند استخوان فک

پیونداستخوان

قیمت کاشت ایمپلنت

  • نوع ایمپلنت مصرفی
  • هزینه پزشک معالج
  • جراحی های بازسازی مانند لیفت سینوس و پیوند استخوان
  • هزینه لابراتوار ساخت پروتز
  • قطعات مصرفی استفاده شده

همه موارد گفته شده در قیمت کل کاشت ایمپلنت تاثیرگذار می باشد، البته در برخی مطب ها پروتز ایمپلنت توسط خود دندان پزشکان در داخل مطب ساخته می شود که باعث می شود در کاهش هزینه ایمپلنت تاثیر گذار باشد.

سئوالات متداول مربوط به قیمت ایمپلنت دندان در سال99

1چگونه پیوند استخوان بر روی قیمت تاثیر می گذارد؟
کسانی که بافت استخوان ضعیفی دارند لازم است که قبل ایمپلنت عمل پیوند استخوان انجام دهند، این پیوند به متراکم شدن استخوان کمک می کند و از شکست ایمپلنت جلوگیری می شود این عمل در ایمپلنت هزینه ی جداگانه ای دارد.
2آیا کشیدن دندان تاثیری بر روی قیمت ایمپلنت میگذارد؟
بستگی به روش کشیدن دندان دارد، بعضی دندان ها به راحتی کشیده می شوند ولی برخی دیگر به جراحی نیاز دارند، در کل کشیدن دندان هرینه چندان زیادی بر روی قیمت ایمپلنت ندارد.
3برای کسانی که تمامی دندان های خود را از دست داده اند، چه روشی پیشنهاد می کنید؟
روش فول ماوس مناسب می باشد، در این روش ایمپلنت ها کاشته شده سپس پروتز ثابت یا متحرک بر روی آن سوار می شود، کاشت ایمپلنت برپایه پروتز دندان هزینه مناسب تری نسبت به قیمت ایمپلنت دائمی دارد.

 

تعرفه دندان پزشکی در سال 99 به علت تغییر در قیمت دلار و نوسات بازار و اعمال تحریمات، خرید قطعات ایمپلنت را با مشکلات فراوانی رو به رو کرده است و سبب شده قیمت ایمپلنت دندان درسال 99  حدود 25 الی 40 درصد نسبت به سال 98 افزایش قیمت داشته است، بنابراین قیمت ایمپلنت در سال 99 و 2020 سیر صعودی داشته و پایین هم نیامده است. به عنوان مثال قیمت انواع ایمپلنت بسته به نوع برند آن از حدود 4میلیون تا 8میلیون تومان می باشد البته بهتر است که سراغ ایمپلنت های خیلی ارزان با برندهای ناشناخته نروید، زیرا ممکن است ضرر های جبران ناپذیری برایتان داشته باشد.

کاشت ایمپلنت

ایمپلنت

انواع ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت آمریکایی

ایمپلنت های آمریکایی با توجه به تکنولوژی ساختشان قیمت های متفاوتی دارند، مثلا شرکت های زیمر و بایو دو نمونه از برندهای برتر شرکت های آمریکایی می باشندکه قیمت این برندها از 5 میلیون تا 8 میلیون تومان متغیر می باشد.

  • ایمپلنت اروپایی

قیمت ایمپلنت اروپایی بسیار متفاوت است و از 4 میلیوت تومان تا 8 میلیون متغیر است.

  • ایمپلنت آلمانی

ایمپلنت آلمانی در طی چندسال گذشته زیاد تغییر قیمت نداشته است و بین 5 تا 6 میلیون تومان متغیر می باشد.

  • ایمپلنت سوئیسی

قیمت ایمپلنت های سوئیسی بسیار متغیر می باشد، بعضی برندهای ساخت این کشور بسیار گران قیمت هستند و بعضی دیگر بسیار ارزان و تفاوت قیمت زیادی دارند به طور کل قیمت ایمپلنت سوئیسی از 3 میلیون و 500 تومان تا 8 میلیون تومان می تواند متغیر باشد.

  • ایمپلنت ایتالیایی

سوییدن اند مارتینا یکی از برندهای ایمپلنت ایتالیایی می باشد که قیمت آن نسب به دیگر برندهای ایتالیایی بالاتر بوده ولی کیفیت بسیار بالایی دارد، قیمت ایمپلنت های  ایتالیایی بین 3 میلیون و 800 هزار توامن تا 5 میلیون و 500 متغیر است.

  • ایمپلنت فرانسوی

ایمپلنت آی دی آی iDi یکی از برندهای معروف ایمپلنت فرانسوی می باشد، قیمت ایمپلنت های فرانسوی بین 4 میلیون و500 تا 5 میلیون و 500 متغیر است.

بین برندهای اروپایی ایمپلنت فرانسوی بیشترین ثبات قیمتی را دارد.

  • ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های کره ای تنوع بسیار زیادی دارند، قیمت ایمپلنت های کره ای بین 4 میلیون و 500 تا 5 میلیون مغیر است. ممکن است در برخی برندها قیمت کم تر باشد.

کاشت ایمپلنت کره ای

ایمپلنت کره ای

پروتز ثابت دندان بر پایه ایمپلنت

برای پروتز ثابت دندان بر پایه ایمپلنت، لازم است که در هر فک حداکثر 4 ایمپلنت کاشته شود یعنی 4 ایمپلنت در فک بالا و 4 ایمپلنت در فک پایین مجموعا 8 ایمپلنت سپس پروتز ثابت بر روی آن ها قرار میگیرد، بهترین روش بای انجام این روش All-On-Four می باشد. دقت کنید که هزینه کاشت ایمپلنت درهر فک جداگانه حساب می شود.

سخن آخر

امیدواریم که بهره کافی را از مطالب گفته شده برده باشید و اطلاعات کافی را کسب کرده باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =