logo aryam

علت بوی بد دهان بعد از کامپوزیت

علت بوی بد دهان بعد از کامپوزیت

یکی از مشکلات عمده بسیاری از افرادی که عمل کاشت لمینت دندان را انجام می دهند، بوی بد دهان است. این موضوع برای افرادی که کامپوزیت دندان می کارند، شایع تر است. در رابطه با این موضوع بسیاری از صاحب نظران و پزشکان پیشنهادات و راهکارهایی را ارائه داده اند که با مطالعه این مطالب و آگاهی از آن ها، می توان از بروز بوی بد دهان بعد از کامپوزیت دندان جلوگیری کرد.

اصولا یکی از دلیل هایی که برخی از افراد اقدام به کاشت لمینت دندان یا کامپوزیت دندان نمی کنند، همین موضوع است. با توجه به عمومی بودن این موضوع تصمیم گرفتیم  که درباره ی علت بوی بد دهان بعد از کامپوزیت دندان مقاله ای را آماده کنیم و این موضوع را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

علت بوی بد دهان

بوی بد دهان

علت بوی بد دهان بعد از کامپوزیت

به طور کلی بوی بدن دهان یکی از مشکلاتی است که اکثریت مردم جامعه با آن درگیر هستند. این موضوع در رابطه با افرادی که جهت زیبایی دندان های خود از فرآیند های کاشت کامپوزیت دندان استفاده کرده اند نیز صدق می کند.

به طور معمول، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان یکی از علت های مهم در بروز بوی بد دهان است.

اغلب افراد جامعه به نکات بهداشتی نگهداری دندان هایشان توجه چندانی نمی کنند؛ همین موضوع سبب می شود که با مشکلات دهانی از قبیل بوی بد آن رو به رو می شوند. فردی که کامپوزیت می کارد، باید همانند سابق و سایر دندان های طبیعی اش از دندان های خود مراقبت کند و بهداشت کلی دهان و دندان را رعایت کند.

در زیر به برخی از دلایل ایجاد بوی بد دهان بعد از کاشت کامپوزیت اشاره شده است:

مصرف دخانیات

یکی از دلیل هایی که باعث خرابی دندان و بوی بد دهان می شود مصرف دخانیات است. طبق نظر کارشناسان افرادی که سیگار و یا هر نوع خانیاتی مصرف می کنند بیشتر با مشکل بوی بد دهان مواجه می شوند.

بوی بد دهان سیگاری ها

مصرف دخانیات

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

از جمله مهمترین مشکلات، عدم رعایت نکات بهداشتی مربوط به دهان و دندان است. اگر قصد دارید که با بوی بد دهان برای همیشه خداحافظی کنید و یا از پیش آمد آن جلوگیری کنید، بهتر است مرتب از مسواک، دهان شویه و نخ دندان استفاده کنید.

عدم راعیات بهداشت دهان و دندان

عدم رعایت بهداشت

بی احتیاطی پزشک

افرادی که کاشت لمینت یا کامپوزیت انجام می دهند ضمن رعایت نکات بهداشتی باید توجه داشته باشند که پزشک کار خود را به صورت دقیق و مرتب انجام دهد و به روش و روند درمانی و شیوه های کاشت دقت بیشتری نسبت به مارک یا برند لمینت داشته باشد.

هنگام نصب لمینت باید به فاصله لثه با لمینت دقت بسیاری شود زیرا فاصله زیاد بین لمینت دندان و لثه باعث باقی ماندن غذا و تجمع باکتری در دهان شده و همین امر موجب ایجاد بوی بد دهان می شود و شرایطی را در دهان به وجود می آورد که میتواند باعث پوسیدگی و خرابی دندان شود.

رعایت نکردن استانداردهای کاشت کامپوزیت

در هنگام کاشت کامپوزیت باید استانداردهایی را از جمله نحوه قرار گرفتن کامپوزیت روی دندان، تراشیدن دندان برای کاشت، رعایت فاصله بین لمینت و لثه و… را در نظر گرفت و آنها را رعایت کرد، در غیر این صورت باعث تجمع باکتری، عفونت و در نهایت پوسیدگی دندان می شود.

استاندارد تراشیدن دندان برای کاشت کامپوزیت سه دهم میلیمتر است. بعضی از پزشکان تازه کار و بی تجربه دندان را زیاد تراشیده و باعث از بین رفتن مینای دندان و پوسیدگی دندان و در نتیجه بوی بد دهان میشوند.

به گفته پزشکان و متخصصان حوزه دهان و دندان اگر کار کاشت لمینت یا کامپوزیت به خوبی انجام شود هیچ یک از این مشکلات به وجود نخواهد آمد. اگر تراشکاری و مواد درست بر روی دندان قرار بگیرند، از بروز بوی بد دهان نیز جلوگیری خواهد کرد.

همچنین لمینت خاصیت انعکاس نور را دارد همین موضوع نیز باعث زیباتر دیده شدن دندان های شما و لبخند شما خواهد شد.

شما باید قبل از آن که  کار لمینت یا کامپوزیت را انجام دهید، اطلاعات لازم را در رابطه با هر یک کسب کنید. اگر شما اطلاعات کافی درباره ی کار پزشک داشته باشید و بدانید باید به چه شکل بر روی دندان های شما کار کند، می توانید در صورت عدم توجه پزشک به موضوع فاصله دندان و … به وی تذکر دهید و  به نوعی بر کار پزشک نظارت داشته باشید.

شما باید توجه داشته باشید زمانی که عمل کاشت کامپوزیت دندان را انجام می دهید، باید مراقبت ها را مانند قبل از فرآیند کاشت انجام دهید، یعنی در واقع با لمینت هیچ چیز تغییر نخواهد کرد و شما باید به کار ها و مراقبت های روزانه ادامه دهید.

خوراکی های خاص

خوراکی ها نقش بسیار مهمی در ایجاد بوی بد دهان دارد؛ خوراکی هایی مانند پیاز، سیر و… می توانند در این امر تاثیر گذار باشند. همچنین گیر کردن گوشت بین دندان ها نیز از جمله عوامل بروز بوی بدن دهان است. پس باید به صورت مرتب دهان خود را با مسواک، نخ دندان و دهان شویه تمیز کنید..

سخن آخر

رعایت بهداشت دهان و دندان از اصلی ترین عواملی است که باید به آنها بپردازید. اگر شما مایل هستید که اطلاعات لازم را درباره انواع لمینت و ایمپلنت دندان بدست آورید، می توانید به سایت دکتر آریام مراجعه کنید و تمامی اطلاعات لازم در این حوزه را کسب کنید و از  مقالات ما به نحو احسنت استفاده کنید. همچنین عمل های جراحی مربوطه را نزد بهترین متخصص ایمپلنت به انجام برسانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =