logo aryam

سوالات متداول در مورد ایمپلنت

بهترین متخصص ایمپلنت

سوالات متداول در مورد ایمپلنت

زمانی که به هر دلیل دندان خود را از دست می دهید، ایمپلنت روشی مطمئن و متداول برای جایگزینی دندان از دست رفته است ولی به دلیل حساسیت دندان ها، انتخاب دندانپزشک با مهارت بالا و دارای فوق تخصص ایمپلنت برای این کار در الویت است. پس از انجام کارهای اولیه ممکن است سوالات متداول در مورد ایمپلنت و متعددی برایتان پیش بیاید. در ادامه برخی از این سوالات را بررسی و پاسخ می دهیم.

چرا آنتی بیوتیک نیاز دارم؟

نحوه مصرف قرص های تجویز شده پزشک پس از انجام جراحی از سوالات متداول در مورد ایمپلنت است. آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت استفاده می شوند. بسیار مهم است که آنتی بیوتیک را طبق نسخه تجویز شده مصرف نمایید. دقت کنید آنتی بیوتیک ها باید تا آخرین عدد آن استفاده گردد. برخی بیماران با آنتی بیوتیک ها مانند داروهای ضد درد رفتار می کنند؛ یعنی زمانی که دردی احساس می کنند از این دسته دارو استفاده می کنند که این کاری قطعا اشتباه است. حتی ضد دردها هم در روزهای اول باید به صورت منظم استفاده شوند، چون کنترل درد در صورت شروع، بسیار سخت تر از پیشگیری آن است. در نظر داشته باشید بعضی از آنتی بیوتیک ها با داروهای ضد بارداری تداخل دارند و اثر آنها را کاهش می دهند. در صورتی که از این قرص ها استفاده می کنید و حین مصرف آنها از آنتی بیوتیک نیز استفاده می نمایید، باید از روش های دیگر جلوگیری استفاده کنید.

فوق تخصص ایمپلنت دندان

آیا لثه بخیه می خورد؟

آیا لثه بخیه می خورد؟

بیشتر پروسه های جراحی برای ترمیم یافتن، نیازمند بخیه بافت هستند.بیشتر نخ های بخیه در 3 الی 5 روز پس از جراحی خود به خود می افتند. اما برخی ممکن است نیاز به کشیده شدن داشته باشند. ضمناً کشیدن بخسه در دهان، هیچ گونه موردی ندارد.

آیا می توانم تا منزل رانندگی کنم؟

اگر شما برای جراحی تان آرام بخش دریافت کرده اید، مقداری زمان می برد تا هوشیاری کامل خود را بدست آورید. در این حین ممکن است مقداری تاری دید در بینایی خود داشته باشید. بنابراین به توصیه بهترین متخصص ایمپلنت و متخصص دندانپزشک به عنوان پاسخ یکی از سوالات متداول در مورد ایمپلنت در 24 ساعت اول پس از ایمپلنت و هرگونه جراحی دندان از رانندگی کردن بپرهیزید.

آیا می توانم دندان هایم را مسواک بزنم؟

همانطور که گفته شد از مهمترین مراقبت های پس از جراحی دندان و همچنین از سوالات متداول در مورد ایمپلنت نحوه بهداشت دهان است. پس از 24 ساعت می توانید همانند قبل مسواک بزنید. تا 14 روز پس از جراحی از دهان شویه های حاوی پروکسید هیدروژن و دهان شویه های صرفا بهداشتی به هیچ وجه استفاده نکنید . صرفا از دهان شویه های درمانی مثل کلروهگزین و آب نمک ولرم از طریق قرقره کردن استفاده کنید.

دکتر آریام؛ بهترین متخصص ایمپلنت

بهداشت دندان پس از ایمپلنت

آیا پس از جراحی می توانم سیگار بکشم؟

به عنوان یکی از راهکار ها و پاسخ سوالات متداول در مورد ایمپلنت، باید بگوییم که خیر. دود به هر نوعی پس از جراحی با ترمیم زخم تداخل دارد و احتمال ایجاد عفونت را بالا می برد و باعث ایجاد شکست در ایمپلنت، پیوند استخوان و یا جراحی های سینوس می شود. هرچه پروسه جراحی وسیع تر باشد، تاثیر منفی دود بر آن بیشتر می شود.

آیا نیازی به جلسات ملاقات دوره ای پس از جراحی خواهم داشت؟

معمولا یک هفته پس از کشیدن بخیه (اگر چیزی باقی مانده باشد) انجام می شود و بهتر است سه هفته پس از جراحی زخم مجدداً بررسی شود و سپس تا مرحله پروتز که بسته به نوع ایمپلنت و استخوان از یک ماه الی سه ماه متناوب است. قرار ملاقات دیگری (در صورت نداشتن هیچ مشکلی) نخواهید داشت.

چه زمانی می توانم فعالیت های خود را شروع کنم؟

به جز یک روز استراحتی که بعد از انجام جراحی دارید، می توانید پس از آن فالیت های سبک خود را از سر بگیرید.

چه زمانی دندان هایم را خواهم گرفت؟

بسته به وضعیت فک و ایمپلنت ها، پس از 2 الی چهار ماه، روکش های ایمپلنت بر روی دندان ها گذاشته می شوند.

آیا ملاقات های دوره ای پس از تحویل پروتز خواهم داشت؟

بله. سال اول سه بار و پس از آن هر سه سال یکبار توسط متخصص ایمپلنت معاینه خواهید شد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 18 =