logo aryam

دندانپزشک خوب برای ایمپلنت

دندانپزشک خوب برای ایمپلنت

دندانپزشک خوب برای ایمپلنت

دندانپزشک خوب برای ایمپلنت

از آنجائیکه ایمپلنت دندان روشی برای کاشت دندان می باشد موفق بودن نتایج آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم ترین عامل در نتیجه ایمپلنت ، پزشک متخصص می باشد . دندانپزشک خوب برای ایمپلنت باید دارای تخصص و مهارت در این زمینه باشد . داشتن مهارت مستلزم تجربه زیاد او در این رشته تخصصی می باشد . برای انتخاب دندانپزشک حتما به این موضوع توجه داشته باشید . بسیاری از افراد بر این تصورند که استفاده از بهترین مارک ایمپلنت دندان باعث موفق شدن نتیجه جراحی می شود در صورتی که این تصور درست نیست . زیرا در صورتی که جنس دندان کاشت از بهترین مارک باشد اما دندانپزشک نتواند به درستی جراحی کند دندان کاشته شده بعد از مدتی جوش نخورده و پس زده می شود و فرد علاوه بر انجام ایمپلنت مجدد دندان ، باید متحمل درد ناشی از جراحی و هزینه بیشتر شود.

دندانپزشک خوب برای ایمپلنت

دندانپزشک خوب برای ایمپلنت

نقش دندانپزشک خوب در ایمپلنت دندان

همانطور که اشاره شد دندانپزشک خوب برای ایمپلنت باید دارای تخصص و تجربه کافی در این زمینه باشد . پزشک خوب درباره نحوه مراقبت از دندان کاشته شده آموزشهایی به بیمار می دهد. زیرا مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان از جمله عواملی است که در نتیجه جراحی تاثیر گذار می باشد. دندان کاشته شده باید جوش بخورد تا مانند دندان طبیعی شود. فرد باید اطلاعاتی درباره عواملی که به روند بهبودی کمک می کند داشته باشد . در ادامه به طور مفصل درباره آن بحث خواهیم کرد.

افتادن پیچ ایمپلنت

یکی از نگرانی های افراد افتادن پیچ ایمپلنت بعد از کاشت دندان می باشد . طبق آمار به دست آمده مواردی از این قبیل گزارش شده اند که در بیشتر آنها خود شخص عامل آن می باشد که شایع ترین آنها به شرح ذیل می باشد :

  1. افزایش چربی خون
  2. مصرف داروی ضد افسردگی ( آنتی دپرسان ) در طولانی مدت
  3. ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن
  4. بالا بودن میزان HB A1C ( باید برای ایمپلنت پایین تر از عدد 8 باشد )

در مواردی نیز به دلیل امکانات و شرایط نامناسب جراحی پیچ ایمپلنت بعد از کاشت از جای خود خارج می شود که به شرح ذیل می باشد :

  • تیز نیودن دریل ( تجهیزات دندانپزشکی )
  • استفاده از تجهیزات آلوده برای ایمپلنت دندان
  • در افرادی که دارای استخوان های محکم می باشند دریل کردن به اندازه کافی نباشد که در نتیجه پیچ کردن ایمپلنت همراه با فشار زیاد می باشد که باعث لق شدن و در نهایت افتادگی دندان کاشته شده می شود.
  • عدم تجویز داروهای آنتی بیوتیک برای بیماران مبتلا به دیابت و ضعف سیستم ایمنی

بنابراین دندانپزشک خوب برای ایمپلنت باید دارای تجهیزات بهداشتی باشد و اطلاعات کافی درباره شرایط کلی و جسمی بیمار داشته باشد تا نتیجه جراحی موفق باشد .

برخی از خدمات دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

لمینت دندان

جراحی پیوند استخوان

بلیچینگ

با تشکر مدیریت سایت دکتر میثم آریام

تهران – بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =