logo aryam

جراحی دندان عقل نهفته با لیزر

جراحی دندان عقل نهفته با لیزر

جراحی دندان عقل نهفته با لیزر

به دندان های عقل، آسیاب سوم نیز گفته می شود و همانند دندان های دیگر اهمیت دارد و شما باید از آن ها مثل دندان های دیگر مراقبت و نگهداری کنید. اما در هنگام رشد این دندان ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد که ممکن با جراحی این مشکلات برطرف شود، در ادامه برای شما جراحی دندان عقل نهفته با لیزر را توضیح می دهیم.

همه چیز درمورد جراحی دندان عقل نهفته با لیزر

همه چیز درمورد جراحی دندان عقل نهفته با لیزر

همه چیز درمورد جراحی دندان عقل نهفته با لیزر

استفاده از جراحی های الکتریکی و لیزر در شاخه های دندان پزشکی روشی جدید است که این روزا جایگزین ابزار هایی مثل مته و چاقوهای جراحی در دندان پزشکی است.

از روش های پرتوی نور که انرژی بالایی را برای برش صرف می کنند در جراحی دندان عقل نهفته با لیزر استفاده می شود. اما از گرمایی که کنترل شده است باید در جراحی های الکترونیکی استفاده شود.

روند جراحی دندان عقل نهفته با لیزر

  1. در روش استفاده از لیزر دندان پزشک از وسایلی مانند چاقو و لوازم تیز برای بریدن لثه بیمار استفاده نمی کند و برای این کار از دستگاه لیزر استفاده می کند.
  2. تمام موارد و کار هایی که دندان پزشک در جراحی سنتی دندان عقل استفاده می کند برای درمان به وسیله لیزر نیز استفاده می کند و این دو تفاوت آنچنانی ندارند.
  3. در ابتدا طبق معاینه ای که به صورت اولیه انجام شده است، دندان پزشک تجویز می کند که عکس اشعه ایکس از دندان های بیمار قبل از جراحی دندان عقل نهفته با لیزر گرفته شود.
  4. در این عکس مشخص می شود که دندان بیمار به چه صورت در لثه نهفته است، دندان های کناری در چه شرایطی هستند، دندان عقل نهفته ریشه ای دارد یا خیر، عفونت دندان عقل به شکل است.
  5. گاهی بعد از برشی که بر روی لثه بیمار ایجاد می کنند، ممکن است دندان عقل نهفته نیاز به شکستن داشته باشد تا بتوان آن را خارج کرد که برای انجام این کار از اشعه لیزر استفاده می کنند.
  6. قطعات ریز شده دندان توسط دندان پزشک از لثه و دهان بیمار خارج می شود. در مرحله آخر زمانی می خواهند لثه را با سوزن و نخ مخصوص جراح بخیه بزنند، به جای این کار از لیزر استفاده می کنند تا قسمت برش خورده را جوش بدهند.

جراحی دندان عقل نهفته به وسیله لیزر چه مزایایی دارد؟

می توان گفت که نسبت به جراحی دندان عقل به روش های سنتی، جراحی های الکتریکی و لیزر مزایای زیادی دارند

  • ویژه ترین مزیت استفاده از لیزر در جراحی دندان عقل نهفته این است که این روش درد کمی به همراه دارد که حتی می توان این درد را قبل از این که اشعه بتابد با مایع های سر کننده ای کنترل کرد.
  • ساختار دندان های کناری آسیب کمتری در جراحی دندان عقل نهفته با لیزر به آن ها وارد می شود.
  • از خونریزی بعد جراحی جلوگیری می کند.
  • ناراحتی های کمتری ممکن است برای بیمار به وجود بیاید.
  • طول درمان سریع تر پیش می رود.
  • استرس فرد بیمار در این روش تا حد زیادی کم می شود.
  • سلامتی بیمار به سرعت بر می گردد.
مزایایی جراحی دندان عقل نهفته به وسیله لیزر

مزایایی جراحی دندان عقل نهفته به وسیله لیزر

خطرات ناشی از جراحی دندان عقل

جراحی دندان عقل بسیار خطرناک است و شما برای جراحی دندان عقل نهفته با لیزر باید پیش بهترین متخصص آن را انجام دهید تا از بروز مشکلات جلوگیری کنید. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره می کنیم.

  • ممکن است لثه خونریزی کند.
  • لب بالا و پایین بی حس شود
  • درد فک بعد از جراحی
  • سینوس ها به طور دائمی باز شوند
  • ورم

حفظ دندان عقل چه معایبی دارد؟

بهتر است بدانید که عوارض عصب کشی دندان عقل بسیار زیاد ست که دندان پزشکان با این معایب به خوبی آشنا هستند برخی از این معایب عبارتنداز

  • ممکن است سینوس ها عملکرد مناسبی نداشته باشند
  • درد در دهان و دندان
  • امکان جابه جایی دندان های کناری

چه مراقبت هایی را بعد از جراحی دندان عقل نهفته باید انجام داد؟

حتما بعد جراحی باید اقداماتی را انجام دهید که این اقدامات به شرح زیر است

  1. بعد از این که دندان عقل نهفته جراحی شد فرد بیمار به مدت یک شبانه روز نباید دهان خود را با آب شستشو بدهد.
  2. تا جایی که امکان دارد به مدت 3 الی 4 ساعت از صحبت کردن دوری کنید.
  3. از کمپرس یخ بعد از جراحی دندان عقل نهفته با لیزر حتما به صورت متناوب استفاده کنید.
  4. از پزشک سوال کنید که به چه صورت غذا مصرف کنید، ترجیحا از غذاهایی که نرم هستند استفاده کنید، غذا های خیلی داغ پرهیز کنید
  5. برای مصرف مایعات تا حد امکان از نی استفاده نکنید.

قیمت و هزینه دندان عقل نهفته

هزینه جراحی دندان عقل نهفته با لیزر به مواردی از قبیل کشیدن دندان سخت باشد یا آسان، نوع بی حسی، کشیدن به چه روشی است، دندان در فک چه موقعیتی دارد بستگی دارد.

قیمت و هزینه دندان عقل نهفته

قیمت و هزینه دندان عقل نهفته

خلاصه متن

در این مقاله ما برای شما درمورد جراحی دندان عقل نهفته با لیزر به طور کامل توضیحاتی را درمورد جراحی به چه صورت انجام می شود، هزینه به چه عواملی بستگی دارد، مراقبت های بعد جراحی و مزایا و معایب این کار چگونه است، شرح داده ایم.

سوالات متداول جراحی دندان عقل نهفته با لیزر

  1. برای خونریزی بعد از جراحی چه اقدامی باید کرد؟
    ممکن است لثه خونریزی کند که شما باید گاز استریل و یا پارچه ای تمیز را بر روی محل خونریزی قرار دهید و به مدت 5 الی 10 دقیقه روی محل خونریزی فشار دهید. در زمان خونریزی نشسته باشد، دهان خود را شستشو ندهید و اگر خونریزی تمام متوقف نشد حتما به دندان پزشکی مراجعه کنید.
  1. معایب حفظ دندان عقل چیست؟
    ممکن است سینوس ها عملکرد مناسبی نداشته باشند، درد در دهان و دندان، امکان جابه جایی دندان های کناری معایبی است که اگر دندان عقل در دهان باقی بماند به وجود بیاید.
  1. بعد از برش لثه چه اقداماتی باید انجام داد؟
    گاهی بعد از برشی که بر روی لثه بیمار ایجاد می کنند، ممکن است دندان عقل نهفته نیاز به شکستن داشته باشد تا بتوان آن را خارج کرد که برای انجام این کار از اشعه لیزر استفاده می کنند. قطعات ریز شده دندان توسط دندان پزشک از لثه و دهان بیمار خارج می شود. در مرحله آخر زمانی می خواهند لثه را با سوزن و نخ مخصوص جراح بخیه بزنند، به جای این کار از لیزر استفاده می کنند تا قسمت برش خورده را جوش بدهند.

 

Rate this post

1 دیدگاه

  1. افسانه گفت:

    سلام .سوال من از شما اینه که آیا جراحی دندان عقل نیمه نهفته ساده با لیزر انجام میدین ؟ واگه انجام میشه روند کار به چه صورته ودر حین کار از ابزار تیز استفاده میشه یا فقط از لیزر ؟ ولطف کنید هزینه حدودی رو بگید ممنون میشم اگه جوابمو بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =