logo aryam

همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی

همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی-

همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی

بسیاری افراد از افتادن دندان های خود بسیار رنج می برند و دلایل مختلفی در افتادن دندان ها دخیل است و برای دندان های ازبیین رفته می توان جایگزین قرار داد در ادامه می خواهیم همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی را برای شما شرح دهیم.

کاشت دندان طبیعی به چه صورت است؟

برای جایگزین کردن ریشه دندان های طبیعی می توان کاشت دندان را انجام داد. به همین دلیل می توان از ایمپلنت برای جایگزین پایدار و دائمی دندان ها در فک استفاده کرد. با این کار می توان برای مدت زمان طولانی تاج دندان های مصنوعی را روی خود نگه دارند.

باید توجه داشته باشید که ایمپلنت دندان نیز نوعی کاشت دندان طبیعی می‌باشد و برای انجام دقیق آن باید به بهترین متخصص ایمپلنت دندان مراجعه نمایید.

کاشت دندان طبیعی

کاشت دندان طبیعی

کاشت دندان طبیعی چه مزایای دارد؟

زمانی که همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی را می خواهیم برای شما شرح بدهیم باید درمورد مزایای کاشت هم توضیحاتی را ارائه دهیم که این مزایا شامل موارد زیر است.

نحوه صحبت کردن را اصلاح می کند

مهم ترین مشکل برای کسانی که از دندان های مصنوعی به مدت طولانی استفاده می کنند این است که این دندان ها در دهان ثابت نیستند و ممکن است در زمانی که صحبت می کنند جابه جا شود و حتی ممکن است از دهان به بیرون بیافتد. اما زمانی که شما همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی را بدانید دیگر این مشکلات را ندارید و احساس راحتی و آسایش دارید.

غذاها راحت تر جویده می شود

تاج دندان مصنوعی و پایه ایمپلنت در روش کاشت دندان طبیعی به صورت مستحکم و پایدار در فک و استخوان جایگزین می شود و شما می توانید بدون درد و با اعتماد به نفس کامل چیپس و غذاهایی که سفت هستند را بجوید.

سلامت دندان و دهان بهبود می یابد

هنگامی که می خواهیم همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی را به شما بگوییم باید به این نکته اشاره کنیم که کاشت دندان های طبیعی روش های گوناگونی مانند کاشت بریج دارد و دیگر نیازی نیست که دندان های مجاور را تراش داد. دندان های کناری را پایه نگهداری ایمپلنت قرار نمی دهند. به همین دلیل سلامت دندان و دهان برای مدت زمان طولانی حفظ می شود.

ظاهر دندان ها را زیبا می کند

برای این که ظاهری شبیه به دندان های طبیعی داشته باشید بهتر است از ایمپلنت های طبیعی استفاده کنید زیرا به گونه ای طراحی شده اند که به استخوان فک متصل می شوند و دیگر جا به جایی برای دندان پیش نمی آید و به عنوان راه حلی دائمی از آن یاد می شود.

ظاهر دندان ها زیبا می شود

زیبایی ظاهری دندان ها

طول عمر و دوام ایمپلنت ها

ایمپلنت دندان ها طول عمر و دوام بالایی دارند و با نگهداری خوب از آن ها می توان در دهان تا آخر عمر باقی بمانند و جزء مواردی است که هنگام صحبت درباره همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی به آن اشاره کردیم.

اعتماد به نفس افزایش می یابد

به دلیل این که ایمپلنت های دندانی می توانند به طور مجدد لبخند شما دوباره زیبا کنند و باعث شوند شما نسبت به خود احساس بهتری داشته باشید و ظاهر شما عالی شود.

مراحل کاشت دندان طبیعی

زمانی که می خواهیم همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی را برای شما بگوییم باید به این نکته اشاره کنیم که کاشت دندان مراحلی دارد. در ادامه برای شما به شرح این مراحل می پردازیم.

زمان بندی هر بیمار اولین مرحله برای کاشت دندان است. نیاز های خاص بیماران مشخص می شود و برای کاشت دندان همکاری پروستودنتیست و جراح دندان و دهان باید شکل بگیرد تا برای بیمار بهترین روش کاشت دندان طبیعی را انتخاب کنند.

مرحله بعدی در همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی به این صورت است که اگر بیمار به صورت کافی تراکم استخوانی داشته باشد برای او در داخل استخوان فک، ایمپلنت دندان را در محل دندان های کشیده شده می کارند. برای این که به طور کامل پایه ایمپلنت به استخوان فک متصل و جوش بخور باید به مدت 6 الی 12 ماه صبر کنید. این مرحله تاج دندان های مصنوعی را سوار می کنند.

زمانی که می خواهند تاج دندان مصنوعی را نصب کنند باید به پست ایمپلنت اباتمنت را نصب کنید و بعد از آن قالبی از دندان شما تهیه می شود و 14 روز زمان می برد که تا پروتز دندان ساخته شود و بعد از آن تاج دندان را نصب می کنند. دندان پزشک در هنگام نصب رنگ ایمپلنت را با دندان های دیگر مطابقت می دهند.

به طور کلی روش های بسیار زیادی برای کاشت دندان وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های کاشت دندان می‌توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مراقبت های لازم برای کاشت ایمپلنت دندان

در حقیقت مراقبت یکی از چیز هایی است که باید در همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی بدانید. باید از ایمپلنت دندان همانند دندان های طبیعی مراقبت کرد و این مراقبت ها به صورت مسواک زدن و کشیدن نخ دندان است و حتی می توان از دهان شویه ها استفاده کرد. شما باید به دندان پزشک هر شش مراجعه کنید تا هرگونه مشکلی وجود داشت بتواند رفع کند.

مراقبت های کاشت ایمپلنت دندان

مراقبت های کاشت ایمپلنت دندان

خلاصه مطلب

در این مقاله در مورد همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی برای شما توضیحاتی را ارائه دادیم و شما می توانید از این مقاله قبل از کاشت دندان طبیعی استفاده کنید و با تمام مراحل آشنا شوید.

سوالات متداول همه چیز در مورد کاشت دندان طبیعی

  1. چه عواملی در هزینه کاشت تاثیر گذارند؟

عوامل متعددی در قیمت کاشت دندان موثر است که شامل دستمزد دندان پزشک، ایمپلنت دندان، پروتز مصنوعی دندان و عمل هایی مانند پیوند استخوان و … است.

  1. برای کاشت دندان چه کسانی کاندید هستند؟

کسانی که به طور کافی سلامت عمومی داشته باشند، استخوان فک آن ها ارتفاع مناسب و کافی و لثه هایی سالم داشته باشند تا بتوانند از کاشت دندان طبیعی حمایت کند. این افراد باید دندان و دهلن خود را به صورت مناسبی و خوب رعایت و نگهداری کنند.

  1. آیا کاشت دندان باعث زیبایی ظاهری دندان ها می شود؟

برای این که ظاهری شبیه به دندان های طبیعی داشته باشید بهتر است از ایمپلنت های طبیعی استفاده کنید زیرا به گونه ای طراحی شده اند که به استخوان فک متصل می شوند و دیگر جا به جایی برای دندان پیش نمی آید و به عنوان راه حلی دائمی از آن یاد می شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 11 =