logo aryam

چرا ایمپلنت گران است؟

چرا ایمپلنت گران است

گرانی جراحی ایمپلنت

دندان ایمپلنت جایگزین دندان های از دست رفته می شود. همان گونه که تا سال ها پیش دندان مصنوعی متحرک، روی لثه قرار می گرفت. امروزه بسیار بارز است که ایمپلنت ارزش بیشتر و نرخ گران تری نسبت به دندان مصنوعی دارد. قطعا به مراتب از پرسیده اید که چرا ایمپلنت گران است ، در جواب باید به موارد بسیاری اشاره کرد. تمام ویژگی هایی که داراست در طولانی مدت حفظ می شوند و این از مهم ترین مزایای ایمپلنت است.

چرا ایمپلنت دندانی گران است؟

جنس پایه (فیکسچر) ایمپلنت از تیتانیوم بوده و این خود می تواند عامل گرانی ایمپلنت باشد. چرا که فیکسچر قرار است به فک شما پیچ شود. در نتیجه نهایت استحکام را باید فراهم کند. این پایه کاملا مانند ریشه عمل می کند، با این تفاوت که ریشه ممکن است تحلیل برود اما تیتانیوم مقاوم تر است.

ممکن است بگویید چرا فیکسچر ایمپلنت را از تیتانیوم می سازند که قیمت آن بالا می رود. نکته اینجاست که ایمپلنت با این دلیل وارد علم دندانپزشکی شده است که بتواند درمانی طولانی مدت باشد. این دندان برای 10 الی 15 سال و حتی بیشتر عمر خواهد کرد، البته این آمار برای کسانی است که بهداشت دهان و دندان را رعایت می کنند. در نتیجه جنس پایه آن و خود دندان باید مستحکم و مقاوم باشد.

با بهترین مرکز ایمپلنت دندان در غرب تهران آشنا شوید.

پایه ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندانی

گرانی ایمپلنت به دلیل ظاهر

ظاهر دندان ایمپلنت به طرز غیر قابل باوری شبیه دندان اصلی است. به گونه ای که در صورت از دست دادن دندان های جلویی می توانید ایمپلنت دندانی جایگزین کنید بدون اینکه از نظر ظاهری تفاوتی با دندان اصلی داشته باشد. حتی می توان گفت لبخند زیبایی برای شما به وجود می آورد.

چرا ایمپلنت گران است و ساختار دندان ایمپلنت چه تاثیری دارد

در صورت داشتن پرسش چرا ایمپلنت گران است باید بگوییم، با رعایت جزئی ترین موارد همانند دندان اصلی است و در کنار مقاومت دارای زیبایی نیز می باشد. ساختار طبیعی این دندان ها به این صورت است که قسمتی از جنس چینی و مقاوم روی پایه قرار می گیرد. لازم به ذکر است در این مرحله پایه تیتانیومی از پیش کاشته شده است.

دندان های ایمپلنتی مطابق با دندان شما ساخته می شوند. به این معنا که دندانپزشک به صورت اختصاصی دندانی با ساختار دندان های دیگر شما می سازد. همچنین دید سه بعدی دندان رعایت می شود، دندانپزشک، دندان را به گونه ای می سازد که پس از قرارگیری در لثه به دندان های دیگر فشار وارد نکند.

ابتدا قسمت تاج را که کاملا مشابه تاج دندان طبیعی شما است روی پایه قرار می گیرد. موادی که برای ساخت دندان استفاده می شود کاملا همرنگ دندان های طبیعی شما خواهند بود.

چرا جراحی ایمپلنت گران است و ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال به مراتب هزینه ای بالاتر از جراحی ایمپلنت معمولی دارد. پاسخ این سوال که چرا ایمپلنت دیجیتال گران است. به شرح زیر می باشد.

در ایمپلنت معمولی بهترین متخصص ایمپلنت نیاز دارد با اشعه ایکس از دندان ها و دندان بگیرد. اما در ایمپلنت دیجیتال برای آنکه به بافت دهانی و دندانی دسترسی داشته باشند باید با اسکنرهای دهانی این کار را انجام دهند. عکس حاصل تمام جزئیات از تراکم و سن دندان را در اختیار دندانپزشک می گذارد.

با داشتن تصویر به دست آمده دندانپزشک می داند دندان ایمپلنتی باید در چه عمقی و با کدام زاویه قرار گیرد.

پین دندان ایمپلنت

جوش دادن پایه دندان ایمپلنت به فک

چرا جراحی ایمپلنت گران است؟

جراحی ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک انجام می شود. به این معنا که اتاق عمل، بیهوشی و …. که بتواند شرایط عمل را برای بیمار و جراح آسان تر کند وجود ندارد. این به تنهایی پاسخ سوال شما در رابطه با این موضوع که چرا ایمپلنت گران است ، می باشد. علاوه بر هزینه هایی که تا الان ذکر کردیم مانند متریال ساخت دندان، زمان بر بودن ساخت تاج و … خود جراحی نیز هزینه جداگانه و بالایی دارد. دندانپزشک سال ها آموزش دیده است تا بتواند یک دندان را جایگزین دیگری کند. اما این مسئله به این سادگی ها نیست.

جراح، لثه را شکافته و باید پایه ای تیتانیومی را به گونه ای به فک متصل کند که فیکسچر به خوبی به استخوان جوش بخورد. دندانی را که خود ساخته است را ساعت ها با دقت و ظرافت جایگزین می کند.

در نتیجه طبیعی است که زحمات جراح به اندازه متریال ایمپلنت هزینه داشته باشد.

ایمپلنت دندان در مجاورت دندان آسیب دیده

هنگامی که می خواهید ایمپلنت کنید در صورت داشتن دندان آسیب دیده در مجاورت لثه ای که محل کاشت ایمپلنت، دندانپزشک باید آن دندان را ترمیم کند. هزینه ترمیم و پر کردن دندان پوسیده به هزینه جراحی اضافه خواهد شد.

ایمپلنت دندان اطراف دندان اصلی

ایمپلنت دائمی دندان

نتیجه گیری

در پاسخ به این سوال که چرا ایمپلنت گران است موارد بسیاری قابل اشاره هستند. طبیعی است که جنس ایمپلنت و متریال هزینه ساز باشد چرا که قرار است دندانی با عمر طولانی داشته باشید. دلیل گرانی ایمپلنت مراحل جراحی توسط دندانپزشک نیز می باشد.

سوالات متداول چرا ایمپلنت گران است؟

  1. ایمپلنت دندانی علاوه بر متریال، فیکسچر و جراحی هزینه های دیگری هم دارد؟
  2. بله، با اضافه کردن هزینه لابراتوار و پروتز هزینه کامل ایمپلنت برآورد می شود.
  3. هر دندان ایمپلنتی چقدر زمان می برد؟
    هر دندان کمتر از یک ساعت به طول می انجامد.
  4. برای کاشت ایمپلنت دندان های مجاور تراشیده می شوند؟
    بله، مقدار خیلی کمی تراش لازم است تا دندان ایمپلنت به خوبی در جای خود قرار گیرد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 14 =