logo aryam

ورم لثه پس از جراحی ایمپلنت

چرک کردن لثه بعد از جراحی

ورم لثه بعد از جراحی

ورم لثه پس از جراحی ایمپلنت

هر جراحی بر روی بدن عوارضی را به دنبال دارد، جراحی لثه هم از این رویه مستثنی نیست. ورم لثه پس از جراحی ایمپلنت و بیرون آوردن دندان عقل بسیار عادی می باشد، زیرا بدن در حال ترمیم خود است. اما در مواقعی این ورم بعد از ایمپلنت غیرعادی می شود و یا همراه با دردی شدید است که باید در این مورد نگران شد و به پزشک مراجعه نمود.

اگر پس از جراحی لثه، دچار ورم لثه شدید، می توانید با راهکار هایی این ورم را کاهش دهید مانند یخ گذاشتن، خوردن نوشیدنی های سرد، خوردن بستنی و … که باعث شود بافت ها به حالت اول بازگردند.

ورم لثه پس از جراحی ایمپلنت همانطور که گفتیم امری کاملا طبیعی است و پس از جراحی در دهان اتفاق می افتد زیرا بدن در حال ترمیم خود است. اگر پانسمان خود را بر نداشته اید با زبانتان با آن بازی نکنید،بگذارید سر جایش بماند تا آلودگی بر روی زخم قرار نگیرد. همچنین برای جلوگیری از عفونت های احتمالی حتما چرک خشک کن هایی که دکتر برای تان تجویز کرده است را مرتب سر وقت میل بفرمایید. این تورم بلافاصله پس از جراحی ایجاد می شود و تا دو هفته پس از جراحی به اوج خودش می رسد، سپس پس از این دوره کوتاه لثه ها شروع به ترمیم می کنند و آرام آرام رو به بهبودی می روند.

برای جراحی های تخصصی مربوط به لثه های خود به بهترین متخصص ایمپلنت تهران مراجعه بفرمایید.

سرفصل:

  • راهکارهای مفید برای کاهش ورم صورت
  • از دارو های کاهش ورم مانند کورتیکواستروئید استفاده نمایید.
  • آیا پس از عمل جراحی مسواک زدن خوب است؟
  • نشانه های عفونت دهان و دندان
  • جمع بندی
  • سوالات متداول

راهکارهای مفید برای کاهش ورم صورت

چندین راه وجود دارد که برای کمک به ورم لثه بعد از جراحی و کاهش باد صورت مفید می باشند و کمک می کنند تا سریعتر رو به بهبودی برود. در این زمان سعی کنید تا ضربه به محل جراحی وارد نشود و این مکان حدالامکان در وضعیتی امن باشد، حتی با زبان خود به این محل فشار وارد نکنید تا بخیه ها باز نشوند و خونریزی تشدید شود، بهتر است این مدت را با این زخم مدارا کنید تا رفته رفته رو به بهبودی رود؛ از کار هایی که می توانید در این مدت انجام دهید به شرح زیر می باشد:

  • آب خنک، چای سرد (اگر از چای سبز استفاده کنید، زیرا خاصیت آنتی باکتریال دارد و از عفونت کردن محل زخم جلوگیری می کند) نوشیدنی هایی هستند که در این مدت می توانید مصرف کنید؛ سعی داشته باشید محل زخم را در این مدت سرد نگه دارید.
  • از غذا های نرم مانند سوپ استفاده نمایید که هم تمامی مواد مقوی را دارا می باشند و هم نرم هستند و محتویات آن به محل زخم گیر نمی کنند تا باعث تشدید زخم شوند.
  • از داروهای کاهش ورم مانند کورتیکواستروئید استفاده نمایید.
  • بعد از عمل استفاده از کمپرس یخ برای استفاده نمایید و بعد از عمل حدود 3 روز بعد از عمل می توانید برای شل کردن عضلات صورت و کاهش درد از کمپرس گرم هم استفاده نمایید.
  • در زمانی که دراز کشیدید صورت خود را رو به بالا بگیرید تا بر روی محل آسیب دیده فشاری وارد نشود.
درد ناشی از ورم لثه پس از جراحی

کاهش ورم لثه پس از جراحی

آیا پس از عمل جراحی ایمپلنت مسواک زدن خوب است؟

پس از جراحی به دلیل ورم لثه پس از جراحی ایمپلنت، امکان برخورد مسواک با محل زخم بسیار زیاد است، از طرفی دیگر اگر مسواک نزنید بهداشت دهان به خطر می افتد و باکتری ها در دهان تجمع می کنند، پس بعد از جراحی سعی کنید تا به آرامی مسواک بزنید تا مسواک به محل زخم برخورد نکند.

همچنین می توانید از دهان شویه ها استفاده نمایید، استفاده از دهان شویه ها به این دلیل که مایع هستند و آسیبی وارد نمی کنند، بسیار مفید است و در این زمان راهکار مناسبی به شمار می رود.

رعایت بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن برای کاهش ورم لثه پس از جراحی

مسواک زدن بعد جراحی لثه برا کاهش ورم لثه پس از جراحی

نشانه های عفونت دهان و دندان

اگر بعد از جراحی لثه محل زخم دچار عفونت شود، باعث میشود تا علاوه بر این که ورم دردناک باشد دهان بوی بدی بگیرد علائم عفونت اگر آگاهی نسبت به این قضیه داشته باشید خیلی زود معلوم می شود اما اگر در مورد، عفونت اطلاعی ندارید درد آن باعث می شود تا به پزشک مراجعه کنید، ولی چیزی که این جا مطرح است این است که در مقابل این درد مقاومت از خود نشان ندهید و نگذارید تا کار از کار بگذرد.

دندان عفونت کرده و ورم لثه پس از جراحی

علائم عفونت دهان و ورم لثه پس از جراحی

عفونت دهان می تواند بسیار خطرناک باشد، علاوه بر این که دندان های دیگر را تحت شعاع قرار می دهد، باعث می شود وارد خون شده و خطر مرگ را به همراه داشته باشد. دیر عمل کردن در مورد این موضوع باعث می شود تا خطرات ناشی از عفونت جان فرد را تحت شعاع قرار دهد، بنابراین با یک ندانم کاری ساده، جان خود را به خطر نیندازید و سریعا به پزشک معالج مراجعه فرمایید.

جمع بندی

ورم لثه پس از جراحی ایمپلنت یا جراحی های دیگر امری بسیار عادی است و باید به این گونه بدن واکنش نشان بدهد، تنها کافیست که با ان مدارا نمایید و از درمان های گفته شده استفاده کنید. برای این که از عفونت دهان به دور بمانید، بهتر است تا چرک خشک کن های تجویز شده توسط پزشک را سر وقت خورده و از کشیدن سیگار و قلیان دوری نمایید.

سوالات متداول ورم لثه پس از جراحی ایمپلنت

1آیا ورم صورت بعد از عمل جراحی ایمپلنت خطر دارد؟
خیر ورم صورت پس از جراحی ایجاد شده و معمولا تا دو هفته به طول می انجامد بهتر است در این زمان غذا های نرم مصرف نمایید و به آرامی مسواک بزنید.
2چه عواملی باعث می شود تا دهان پس از عمل جراحی عفونت کند؟

  • کشیدن سیگار
  • کشیدن قلیان
  • رعایت نکردن بهداشت دهان
  • مصرف نکردن قرص های چرک خشک کن

3چند نشانه عفونت دهان که باید آنها را جدی گرفت؟

  • ورم بیش از حد همراه با درد
  • خونریزی بی وقفه
  • بوی بد دهان بی دلیل
  • تب
  • سر درد

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =