logo aryam

هزینه سفید کردن دندان

سفید شدن دندان

سفیدکردن دندان

سفید کردن دندان

سفیدی دندان، تاثیر به سزایی بر روی زیبایی و لبخند شما می گذارد و زردی دندان و وجود لکه می تواند اثر عکس داشته باشد. برای سفید کردن دندان ها روش های مختلفی وجود دارد که هزینه های متفاوتی دارند.

هزینه سفید کردن دندان

هزینه سفید کردن دندان به عومل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان زردی و لک روی دندان و میزان درجه سفیدی دندان که در هزینه  درمان، تاثیرگذار است.

از آنجایی که سفید کردن دندان، روش های مختلفی دارد، از جمله:بلیچینگ، ونیر و کامپوزیت که با بررسی هزینه ها و کاربرد هرکدام می توانید یکی از روش ها را انتخاب کنید.

تغییر کردن رنگ دندان

تغییر رنگ دندان

عوامل مختلفی در زرد شدن دندان شما نقش دارند؛ یکی از این ها مصرف نوشیدنی هاست مانند نوشابه وقهوه، عامل ژنتیک، عفونت، پوسیدگی، سیگار کشیدن و… با استفاده از یکی از روش ها، می توانید زیبایی را دوباره به دندان و چهره خود برگردانید.

یکی از این روش ها، بلیچینگ دندان است که یکی از بهترین و کم آسیب ترین روش هاست و همین طور به مینای دندان هم آسیب نمیرساند،  این روش در منزل ومطب قابل انجام است.

بلیچینگ دندان در منزل

بلیچینگ در منزل به این صورت است که پزشک از دندان قالب گیری می کند، سپس بیمار درخانه ژل مخصوص را درون قالب ریخته و قالب را در مدت زمان مشخصی در طول روز بر روی دندان قرار می دهد.

بلیچینگ دندان چیست

بلیچینگ

 

بلیچینگ دندان در مطب

بلیچینگ در مطب به دو صورت انجام میگیرد:

  1. روش بدون لیزر است که دندان پزشک ژل سفید کننده را با غلظت بالا روی دندان می گذارد و سطح دندان را با آن می پوشاند و پس از مدتی (حدودا 1 ساعت) دندانتان سفید می شود.
  2. در این روش دندان پزشک ژل مخصوص را روی دندان هایتان قرار می دهد سپس با استفاده از  لیزر ( آرگون ،co2 و دیود) یا دستگاه های مولد نور ژل را روی دندان فعال می کند، این ژل حاوی مواد پراکسیدکاربامید است که پراکسید هیدروژن تولید می کند. پراکسید هیدروژن، عامل سفیدکننده دندان است که در اثر گرما، فعال می شود.

این روش بسیار دقیق است و دندان هایتان یک دست سفید می شود که البته یکی از پر هزینه ترین روش هاست و هزینه سفیدکردن نسب به موادی که دندان پزشک استفاده می کند و روشی که انتخاب می کنید متفاوت است.

هزینه بلیچینگ در مطب، حدودا 800000 تومان است و در منزل درحدود 600000 تومان، که ممکن است متغیر باشد. چرا که در افراد مختلف متفاوت است برای اطلاع دقیق تر از هزینه ها می توانید با ما تماس بگیرید.

بلیچینگ مزایای بیشتری نسبت به روش لمینت و کامپوزیت دارد به این دلیل که هم عارضه ای ندارد و هم اینکه هزینه کم تری دارد.

سفیدی دندان با روش لمینت

لمینت

روش لمینت

این روش بسیار پرطرفدار و محبوبی است که هزینه نسبتا بالایی دارد، لمینت به دو صورت سرامیکی و کامپوزیتی انجام می شود.

در لمینت قالب سرامیکی، قالب متناسب با دندان ساخته می شود که ضخامتش ممکن است بیشتر یا کم تر از 6 میلی متر باشد. دراین روش عیب های دندان مانند فاصله بین دندانی، شکستن دندان، لب پر شدن و تغییر رنگ پوشانده می شود.

درلمینت حدود نیم تا  1 میلی متر سطح خارجی دندان تراشیده می شود، سپس از دندان ها قالب گیری شده و در جلسه ی بعدی روی دندان ها چسبانده می شود.

رنگ پذیری لمینت، از دو روش بلیچینگ و کامپوزیت کم تر است ولی هزینه ی بیش تری هم نسبت به آن دو روش دارد.

از معایب این روش، هزینه بالای آن  است که در دندان پزشک های متفاوت متغیر است ولی هزینه معمول آن از یک میلیون ششصد تا دو میلیون و ششصد متغیر است. هزینه لمینت به موقعیت دندان بستگی دارد و معمولا بیمه هزینه آن را پرداخت نمی کند برای اطمینان بیشتر از این قضیه می توانید با شرکت بیمه خود مشورت کنید.

لمینت دندان، در انواع مختلف سرامیکی، چینی و کامپوزیتی می باشد که دندان پزشک با توجه به وضعیت دندان هایتان بهترین نوع را برایتان انتخاب می کند، به همین دلیل است که هزینه سفید کردن متفاوت است.

مورادی که نمیتوان از لمینت استفاده کرد:

  • کسانی که دندان قروچه دارند زیرا باعث شکسته شدن لمینت می شود.
  • کسانی که روی دندان هایشان پوسیدگی دارند، این افراد قبل از لمینت باید پوسیدگی دندان خود را برطرف کنند.
  • کسانی که دندن هایشان دچار سایش مینای شدید شده که این افراد بهتراست به جایلمینت، دندان هایشان را روکش کنند.

کامپوزیت دندان

دراین روش، نیازی به قالب گیری و تراشیده شدن دندان نیست. مواد سفید کننده توسط دندانپزشک بر روی دندان قرار میگیرند وبا استفاده از اشعه فیکس می شوند، درصورت تمایل به سفیدتر شدن دندان هایتان بهتر است قبل از کامپوزیت، بلیچینگ انجام شود.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت

مزایای این روش:

  • کاپوزیت، از پوسیدگی و خراب شدن دندان جلوگیری می کند.
  • برخلاف لمینت که بخش بسیاری از دندان تراشیده می شود در این روش خیلی کم دندان را تراش می دهند.
  • برخلاف ظاهر نازکش بسیار مداوم و مقاوم است.

معایب این روش درمقایسه با لمینت:

  • تغییر رنگ در طول زمان
  • طول عمر کم

هزینه کامپوزیت دندان، از حدود 500 هزارتومن شروع می شود و متغیر است.

باز هم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نوع درمان خود و هزینه آن بهتر است که با متخصص ایمپلنت تماس حاصل فرمایید تا نسبت به نوع روش درمان زیبایی که انتخاب کردید، اطلاعات دقیق تری را درباره ی هزینه سفیدکردن دندان خود دراختیارتان قراردهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شش =