logo aryam

نکات مهم بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت از ایمپلنت دندان

نکات مهم بعد از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان‌ها در صورتی که توسط بهترین متخصص ایمپلنت انجام شود می‌توhند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد داشته باشد باید اما بهتر است بدانید که برای انجام ایمپلنت دندان نکاتی وجود دارد که دانستن آن‌ها بسیار مهم و الزامی است؛ اگر شما نیز قصد دارید تا به ایمپلنت کردن دندان های خود بپردازید بهتر است این مطلب را از دست ندهید تا در مورد نکات مهم بعد از ایمپلنت دندان اطلاعات مورد نیاز خود را بدست بیاورید.

نکات مهم بعد از ایمپلنت دندان

به طور کلی برای انجام ایمپلنت استوانه‌ای از جنس تیتانیوم در لثه قرار می‌گیرد و در صورتی که از آن مراقبت نشود با مشکلات بسیار زیادی همچون عفونت لثه، شکستن ایمپلنت و یا … مواجه می‌شوید؛ مهم ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید مراقبت‌های اولیه از ایمپلنت است زیرا ایمپلنت به خوبی در جای خود جوش نخورده است.

ایمپلنت سالم دندان

نکات مهم بعد از ایمپلنت دندان

رژیم غذایی مناسب بعد از ایمپلنت

توجه به رژیم غذایی بعد از انجام ایمپلنت یکی از مهم ترین عواملی است که باید به آن توجه داشته باشید تا ایمپلنت‌ها به راحتی جوش خورده و در مکان خود ثابت بشوند؛ مصرف مایعات و غذاهای گرم از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند که این خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها  شامل ماست، ژله، آبمیوه، بستنی، پوره سیب، سوپ، بلغور جو دوسر، میلک شیک و یخ در بهشت می‌باشند.

توجه: در 24 ساعت اولیه ایمپلنت دندان خود باید از خوردن و نوشیدن خوراکی‌های گرم اجتناب کنید به طوری برای خوردن سوپ باید آن را ولرم میل نمایید.

بکارگیری دهانشویه بعد از ایمپلنت

استفاده از دهانشویه و بهداشت دهان و دندان نیز یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید، بهتر است یک روز بعد از ایمپلنت دندان خود روزانه 3 الی 4 بار دهان نخود را به آرامی با آب و نمک بشویید. توجه داشته باشد که دهان شویه‌های مخصوص ایمپلنت یکی از بهترین گزینه‌ها برای شستشوی دهان هستند زیرا فاقد الکل می‌باشند و بهترین تاثیر را بر روی دندان‌های شما می‌گذارند.

استفاده از نخ دندان و مسواک نیز می‌تواند بر سفید ماندن و افزایش طول عمر ایمپلنت شما تاثیر چشمگیر و قابل اهمیتی داشته باشد.

نکات مهم بعد از ایمپلنت دندان

بکارگیری دهانشویه بعد از ایمپلنت

مراقبت از ایمپلنت با استفاده از یخ

اگر با درد بسیار زیادی رو به رو هستید می‌توانید با استفاده از یخ می‌توانید به کاهش درد و مراقبت از ایمپلنت دندان خود کمک بسزایی کنید، با قرار دادن یخ به مدت 10 دقیقه در مکانی که با درد دندان مواجه شده اید می‌توانید در کم شدن تورم لثه‌های خود نیز تاثیر خوبی بگذارید.

مراقبت های اولیه ایمپلنت دندان

همانطور که اشاره شد بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان و در 24 ساعت ابتدایی باید مراقبت های بسیار زیادی از دندان بشود تا مشکلی برای ایمپلنت‌ها به وجود نیاید، در ادام مراقبت ها و نکات مهم بعد از ایمپلنت دندان را شرح داده ایم:

  •         اجتناب از شستن دهان خود در 8 ساعت اول
  •         بعد از گذشت یک روز روزانه 3 بار دهان خود را با آب و نمک بشویید.
  •         هنگامی که ورم و خونریزی لثه غیر طبیعی بود به دکتر مراجعه کنید.
  •         مصرف نکردن نوشیدنی های گازدار
  •         به هیچ عنوان نوشیدنی های الکلی و دخانیات مصرف نکنید.
  •         در صورتی که با درد مواجه شدید با مشورت پزشک خود آنتی بیوتیک مصرف کنید.
  •         هنگامی که دراز کشیدید به سرعت بلند نشوید.
  •         برای مصرف نوشیدنی ها از نی استفاده نمایید.
  •         برای کاهش ورم لثه خود از کمپرس استفاده کنید.

دلایل مصرف آنتی بیوتیک بعد از ایمپلنت

به طور کلی در روز‌های ابتدایی ایمپلنت ممکن است با درد بسیار زیادی در لثه های خود رو به رو بشوید که بهترین راهکار برای کاهش این درد مصرف آنتی بیوتیک با مشورت پزشک است. معمولا بعد از انجام ایمپلنت مسکن‌هایی برای بیمار تجویز می‌شود تا در روز‌های ابتدایی از آن استفاده نمایند اما باید توجه داشته باشید که بعد از گذشت 2 الی 3 روز اگر با درد لثه بسیار زیادی مواجه شدید حتما  به فوق متخصص ایمپلنت مراجعه کنید.

مراقبت نکردن از ایمپلنت دندان چه عوارضی دارد؟

بهتر است بدانید که در صورت مراقبت نکردن از دندان های ایمپلنت شده خود با مشکلات متعدد و بسیار بدی مواجه می‌شوید که این مشکلات شامل مواردی همچون خونریزی دندان‌های خود، عفونت های دندانی، لق شدن ایمپلنت، تغییر رنگ دندان‌های ایمپلنت شده و … می‌باشد.

باید توجه داشته باشید که انتخاب متخصص ایمپلنت نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی ایمپلنت دندان شما بگذارد زیرا در صورت کاشت نامناسب ایمپلنت با مشکلات زیر مواجه می‌شوید:

  1.     کاشت بدون مقاومت ایمپلنت
  2.     تاثیر منفی بر روی سینوس
  3.     آسیب به لثه و استخوان
  4.     ایجاد مشکلات بر اعصاب فک
  5.     افتادن روکش ایمپلنت
  6.     شکستی و یا لق شدن ایمپلنت دندان ها
تمیز کردن ایمپلنت دندان

مراقبت از ایمپلنت

سخن پایانی

امروزه افراد بسیار زیادی دارای دندان‌های ایمپلنت شده می‌باشند که باید توجه داشته باشید که برای ایمپلنت دندان‌های خود نکات بسیار مهمه و قابلیت اهمیتی وجود دارد که کا در این مطلب به نکات مهم بعد از ایمپلنت دندان به طور کامل پرداخته و آن را برای شما شرح داده ایم.

سوالات متداول نکات مهم بعد از ایمپلنت دندان

 

Rate this post
1بعد از ایمپلنت دندان باید به چه نکاتی توجه کرد؟
باید توجه داشته باشید که بعد از انجام ایمپلنت دندان نکاتی وجود دارد که توجه کردن به آن‌ها بسیار مهم و الزامی است که این نکات شامل مواردی همچون استفاده از دهان شویه مناسب، استفاده از نوشیدنی و غذاهای نرم، اجتناب از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، استراحت کردن و ... می‌شود.
2نحوه کاهش درد ایمپلنت چگونه است؟
برای کاهش درد ایمپلنت دندان‌های خود می‌توانید از آنتی بیوتیک های مناسب با مشورت پزشک استفاده نمایید و یا از کمپرس یخ استفاده نمایید؛ در صورتی که با درد بسیار زیادی بعد از ایمپلنت مواجه شدید حتما به متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کنید.
3در صورت مراقبت نکردن از ایمپلنت دندان چه مشکلاتی بوجود می‌آید؟
هنگامی که از ایمپلنت دندان های خود مراقبت نکنید با مشکلاتی همچون افتادن روکش ایمپلنت، عفونت، تغییر رنگ ایمپلنت دندان، شکستن ایمپلنت و موارد دیگری مواجه می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =