logo aryam

مینی ایمپلنت چیست؟ + مزایا و معایب

مینی ایمپلنت چیست مزایا و معایب

مینی ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت های دندانی جان تازه ای به دندان های آسیب دیده می دهد. در واقع ایمپلنت های دندانی یکی از گزینه های برتر در دندانپزشکی است که از زیبایی بی نظیری برخوردار است و علاوه بر آن قابل اطمینان بوده و بسیار محکم می باشد. با بکاربردن این روش دندان های شما قوی تر می شود و از طرفی دیگر محدودیت های مربوط به استفاده از دندان های مصنوعی را نخواهید داشت. به طور کلی با استفاده از ایمپلنت های دندانی صاحب یک لبخند زیبا خواهید شد. اما اینکه مینی ایمپلنت چیست؟ + مزایا و معایب آن چه چیزهایی می باشد موضوعی است که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. در پاسخ به این سوال بیان خواهیم کرد که مینی ایمپلنت ها یک روش خوب و موثر در جایگزین کردن دندان های پوسیده و از دست رفته است. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و مزایا و معایب آن را بیان خواهیم کرد.

مینی ایمپلنت چیست؟

مینی ایمپلنت ها مشابه ایمپلنت دندان است که ابعاد کوچکتری دارد و البته فضای کمتری را به خود اختصاص می دهد. مینی ایمپلنت ها یک تکنیک جدیدتری نسبت به ایمپلنت های معمولی است و البته کارآیی بالاتری دارد. جنس مینی ایمپلنت ها تیتانیوم است و اندازه مینیاتوری آن حدود 3 میلیمتر است و از یک پیچ، یک تکه با انتهای توپی ساخته شده است که همچون ریشه دندان عمل می کند. در واقع بکارگیری این روش به عنوان یک پروتز بسیار راحت و پایدار است و برای شما این امکان را فراهم می کند که بدون هیچ نگرانی بتوانید از دندان های خود استفاده کنید و البته لبخند زیبایی داشته باشید.

مزایای مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت با توجه به کارآیی که دارد دارای مزیت های زیادی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • در زمان قرار دادن مینی ایمپلنت ها در دندان از یک بی حس کننده موضعی استفاده می شود. استفاده از این روش در مقابل ایمپلنت های سنتی کمتر تهاجمی بوده و از طرفی درد کمتری دارد.
  • مینی ایمپلنت ها اندازه کوچک تری دارند و به عنوان یک روش تهاجمی کمتر در کمترین زمان بهبود می یابند.
  • هزینه ای که بابت مینی ایمپلنت ها پرداخت می شود گاهی متفاوت است و به طور معمول می توان بیان کرد که مینی ایمپلنت ها نسبت به ایمپلنت های سنتی هزینه کمتری دارند و از طرفی مقرون به صرفه نیز می باشند.
  • به کار بردن مینی ایمپلنت ها مانع از افتادگی صورت می شود.
  • در زمان قرار دادن آن در دندان و ترمیم آن درد کمتری احساس می شود.
  • نیازی به پیوند استخوان ندارد.
  • راحت می توان آن را تمیز کرد.
  • به مواد چسبنده نیازی ندارد.
  • با استفاده از آن بوی نفس بهتر می شود.
  • در همان جلسه اول مینی ایمپلنت در دندان کاشته می شود و به طور معمول نیازی به خونریزی و جراحی ندارد و از طرفی سریعتر نیز خوب می شود.
  • برای افرادی که دارای فک های کوچکی هستند گزینه خوبی محسوب می شود.
  • شباهت های زیادی به دندان های طبیعی دارند و همچون دندان مصنوعی نمی لغزند. در خوردن و صحبت کردن اختلال ایجاد نمی کنند و موجب بهبود جویدن و گاز گرفتن می شوند.
معایب مینی ایمپلنت دندان

معایب مینی ایمپلنت چیست؟

معایب مینی ایمپلنت

بکاربردن مینی ایمپلنت ها در کنار مزیت هایی که دارد با معایب بسیاری نیز همراه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • یکی از مهمترین معایب مینی ایمپلنت ها این است که باید ارتفاع استخوان فک زیاد باشد و به این دلیل که مینی ایمپلنت سایز کوچکی دارد باید در نواحی از دهان کاشته شود که استخوان از ارتفاع کافی برخوردار باشد تا بدین شکل بتواند در دهان قرار گیرد.
  • اگر دندان قروچه دارید و دندان های خود را به یکدیگر فشار می دهید کاشت مینی ایمپلنت ها برای شما مناسب نخواهد بود به این دلیل که در اثر فشار دادن دندان ها به یکدیگر، مینی ایمپلنت ها دچار آسیب خواهد شد و از طرفی طول عمر آن نیز کاهش خواهد یافت.
  • اگر حلقه های توپی که در انتهای مینی ایمپلنت ها وجود دارد شل یا فرسوده شود باید تعویض شود.
  • مینی ایمپلنت ها نسبت به ایمپلنت های معمولی طول عمر و استحکام کمتری دارد.
  • برای دندانی که زیاد مورد استفاده قرار می گیرد مناسب نیستند زیرا آنها برای مدتی کار می کنند و البته دوام زیادی ندارند.

برای چه افرادی مینی ایمپلنت بکار نمی رود؟

مینی ایمپلنت چیست؟+مزایا و معایب آن موضوعی است که ما در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت تا در این زمینه اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
برای کودکان و افرادی که دندان هایشان کاملا رشد نکرده است مینی ایمپلنت مناسب نیست. علاوه بر این افرادی که دچار مشکلاتی همچون دیابت، هموفیلی و سایر شرایط لخته شدن خون را دارند مناسب نیست.
البته اگر داروی خاصی را مصرف می کنید ، سیگار می کشید یا حتی درمان پرتودرمانی و شیمی درمانی هستید می توان بیان کرد که مینی ایمپلنت با این شرایط برای شما مناسب نخواهد بود.

هزینه مینی ایمپلنت چقدر است؟

یکی از دغدغه های اصلی افراد در کاشت مینی ایمپلنت این است که هزینه آن چقدر است. هزینه این روش نسبت به ایمپلنت های معمولی به طور معمول کمتر است که می توان گفت مقرون به صرفه تر می باشد. در کاشت مینی ایمپلنت نیاز به پیوند استخوانی نیست و در کمترین زمان نیز بهبود می یابد. اما به طور کلی هزینه ی مینی ایمپلنت ها به مواردی همچون نوع ایمپلنت، تجربه پزشک و تعداد دندانی که باید تعویض شود، بستگی دارد و هزینه آن با توجه به این موارد مشخص می شود.

مینی ایمپلنت چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت چقدر ماندگاری دارد؟

طول عمر مینی ایمپلنت ها چقدر است؟ در پاسخ به این سوال می توان بیان کرد که نمی توان پاسخ مشخصی را ارائه کرد بلکه شرایط خاصی هست که موجب ماندگاری و طول عمر مینی ایمپلنت ها خواهد شد. عواملی که موجب افزایش طول عمر مینی ایمپلنت ها می شود را در ادامه بیان خواهیم کرد.

  • رعایت بهداشت دهان و دندان
    رعایت کردن بهداشت یکی از مهمترین مواردی است که موجب طول عمر مینی ایمپلنت های دندان می شود و طول عمر آن را بالا می برد.
    اگر بهداشت دهان و دندان رعایت شود مینی ایمپلنت ها یا دندان مصنوعی مورد حمله باکتری ها قرار نخواهد گرفت و در نتیجه طول عمر آن نیز بالاتر خواهد رفت.
  • ترک عادت های بد
    بعد از کاشت مینی ایمپلنت ها دیگر نباید مثل گذشته عادت های بد را تکرار کنید. به طور مثال نباید با استفاده از دندان سر بطری های آب را باز کنید یا اینکه ناخن های خود را بجوید. این کارهای نامناسب موجب خراب شدن مینی ایمپلنت دندان می شود.
سخن پایانی

مینی ایمپلنت چیست؟ +مزایا و معایب آن موضوعی بود که در این مقاله آن را بررسی کردیم و در رابطه با این موضوع اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار دادیم. در کاشت مینی ایمپلنت توجه داشتن به بودجه، تراکم استخوان و نوع از دست دادن دندان اهمیت بالایی دارد که پزشک با معاینه دندان و دهان شما را در جریان شرایط کاشت مینی ایمپلنت قرار خواهد داد. ایمپلنت های دندانی جان تازه ای به دندان های آسیب دیده می دهد. در واقع ایمپلنت های دندانی یکی از گزینه های برتر در دندانپزشکی است که از زیبایی بی نظیری برخوردار است و علاوه بر آن قابل اطمینان بوده و بسیار محکم می باشد. با بکاربردن این روش دندان های شما قوی تر می شود و از طرفی دیگر محدودیت های مربوط به استفاده از دندان های مصنوعی را نخواهید داشت. به طور کلی با استفاده از ایمپلنت های دندانی صاحب یک لبخند زیبا خواهید شد.

سوالات متداول مینی ایمپلنت چیست؟ + مزایا و معایب

  1. مینی ایمپلنت دندان چه کاربردی دارد؟
    مینی ایمپلنت دندان کاربردهای مختلفی دارد که می توان مهمترین کاربرد آن را به عنوان یک جایگزین برای دندان های انتهایی دانست.
  2. تفاوت مینی ایمپلنت با ایمپلنت های سنتی چیست؟
    مینی ایمپلنت ها ابعاد و سایز کوچک تری دارند و قطر آنها نیز در حدود 1.8 تا 3.3 میلی‌متر است که در مقابل اندازه و سایز ایمپلنت های سنتی در حدود 3.75 تا 6 میلی‌متر است.
  3. در چه زمان می توان مینی ایمپلنت را بکار برد؟
    پزشک با معاینه دهان و دندان شما بررسی های لازم را بر روی دهان و دندان انجام می دهد و علاوه بر آن بهترین راهکار را به شما به جای دندان های حذف شده پیشنهاد می دهد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + نوزده =