logo aryam

مزایا و معایب ایمپلنت کره ای

مزایا و معایب ایمپلنت کره ای

آشنایی با مزایا و معایب ایمپلنت کره ای

ایمپلنت ها به طور کلی دارای انوع مختلفی هستند ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با مزایا و معایب ایمپلنت کره ای با شما صحبت کنیم. ایمپلنت ها دارای انواع مختلفی هستند و به دلیل انواع و برند ها متفاوتی که نسبت به یکدیگر دارند قیمت های متفاوتی برای آن ها بیان می شود.

مزیت ها و معایب ایمپلنت کره ای

اگر می خواهید با مزایا و معایب ایمپلنت کره ای آشنا شوید باید گفت که هر بیماری هنگامی که به دندان پزشک متخصص خود مراجعه می کند به دنبال بهترین ایمپلنت است این نوع جراحی از لحاظ قیمتی گران است و سطح کیفی هر ایمپلنتی به میزان آگاهی و تجربه متخصص کاشت وابسته است که چه نوع محصولی را برای شما انتخاب می کند، از طرفی نوع مراقبت ها و شیوه نگهداری شما از ایمپلنت بعد از کاشت بسیار مهم است.

ایمپلنت های کره ای نسبت به سایر ایمپلنت ها دارای قیمت مناسب تری هستند، هر قطعه ای از آن به راحتی بدست می آید و می توانید از پشتیبانی و خدمات پس از فروش این ایمپلنت ها نیز بهره مند شوید.

 آشنایی با انواع ایمپلنت

شاید هنوز نمی دانید که کدام ایمپلنت مناسب شما است، همانطور که مزایا و معایب ایمپلنت کره ای را برای شما بیان کردیم باید بدانید که هر نوع ایمپلنتی دارای مزیت ها و معایب مربوط به خودش می باشد و با یکدیگر تفاوت هایی دارند. انواع ایمپلنت شامل موارد زیر می شوند:

  • ایمپلنت کره ای: حال که با مزایا و معایب ایمپلنت کره ای آشنا شدید باید بدانید که این نوع ایمپلنت ساخت کشور کره است و از لحاظ قیمت و میزان در دسترس بودن نسبت به سایر برند های ایمپلنت دارای شرایط بهتری هستند. به همین دلیل دندان پزشکان از این نوع ایمپلنت زیاد استفاده می کنند.
  • ایمپلنت اروپایی: استفاد از این نوع ایمپلنت در کشور ما زیاد وجود ندارد به این خاطر که این نوع ایمپلنت ها از لحاظ قیمتی گران هستند و در کشور هایی همچون فرانسه، آلمان و ایتالیا این نوع ایمپلنت ها ساخته می شوند.
  • ایمپلنت آمریکایی: این نوع ایمپلنت ها در کشور کره جنوبی ساخته می شوند ولی تحت لیسانس کشور آمریکا هستند.

انواع مختلف ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های کره ای از لحاظ برند با یدیگر متفاوتند و برند های مختلف آن دارای قیمت ها و کیفیت های متفاوتی هستند که شامل موارد زیر می شوند:

  • برند OSSTEM: از معروف ترین ایمپلنت های کره ای برند اوستم است که از اولین ایمپلنت های کره ای محسوب می شود و تمامی تاییدیه های وزارت غذا و داروی امریکا را دریافت کرده است. ایمپلنت های کره ای اوستم از لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار گرفته اند به گونه ی که در رده برند های اروپایی قرار می گیرند.
  • برند DENTIUM: این برند ایمپلنت کره ای در ایران بسیار محبوب و پر فروش است و به آن ایمپلنتیوم هم گفته می شود. دارای جراحی ساده و قیمت ارزانی است و دلیل محبوبیت آن همین است، ولی از لحاظ جایگاه نسبت به برند اوستوم در رتبه دوم قرار گرفته است.
  • برند MEGAGEN: برند مگاژن نه تنها در کره بلکه در کشور های اروپایی هم تولید می شود و به دلیل خرید اشترومن بسیار محبوب شده است. این نوع ایمپلنت از برند های خوب اروپایی محسوب می شود و در اروپا به وسیله لیتوانی و در دو مدل انی وان و انی ریچ تولید می شود.
  • برند DENTIS: از جمله برند ها کره ای است که از لحاظ کیفی در رده متوسطی قرار دارد و در ابتدا افرادی که از آن استفاده می کردند دچار مشکلات جراحی می شدند، اما هم اکنون پیشرفت کرده و به اس ال ای تبدیل شده است.
  • برند NEO BIOTECH: به این نوع برند در کشور ما سی ام ی هم گفته می شود و دارای قیمت نسبتا مناسبی است به همین دلیل دندان پزشکان و بیماران از آن زیاد استفاده می کنند.
  • برند DIO: این نوع برند دارای قیمت مناسبی است و از شرکت انکلیوز تهیه و خریداری می شود.
  • یوفیت: از نظر کیفیت در سطح متوسطی قرار دارد و کاملا ویژگی هایی هم چون اباتمنت قدیمی دارد. در اباتمنت های قدیمی بخاطر تماس فیکسچر و اباتمنت در سطح آن اختلالی به وجود می آید که با گذشت زمان فاصله میان آن ها بیشتر می شود، اما در اباتمنت های جدید یوفیت دیگر چنین مشکلی وجود ندارد. برای افرادی که دارای دندان های پوسیده هستند و یا دندان ندارند چون به ترمیم پیچیده تری نیاز دارند انتخاب این ایمپلنت گزینه خوبی می باشد. به وسیله ایمپلنت می تواند از شر هر گونه پروتز، بریج و دندان مصنوعی راحت شد.

قبلا برخی از افراد که دارای استخوان کافی نبوده و یا از شرایط بهداشتی خاصی پیروی می کردند نمی توانستند از ایمپلنت استفاده کنند، اما با پیشرفت علم و تکنولوژی این مشکل نیز برطرف شده و برای این گونه بیماران استفاده از ایمپلنت این امکان را فراهم می کند که استخوان فکشان ترمیم شود.

ویژگی ایمپلنت دندان

حال که با  مزایا و معایب ایمپلنت کره ای مطلع شدید می خواهیم شما را با ویژگی های ایمپلنت دندان آشنا کنیم، اگر درون دهان دندانی وجود نداشته باشد در نتیجه استخوان ها تحلیل می روند و دیگر ریشه ای وجود نخواهد داشت که استخوان ها را تحریک کند. بعد از گذشت 1 سال از افتادن دندان شما و اگر دیگر اقدام به کاشت دندان نکنید موجب خواهد شد که میزان استخوان های فک 25 درصد کاهش یابد و با افزایش زمان بیشتر تحلیل می روند در نتیجه پروتز ها ریخته و استخوان ها بیشتر از بین می روند. دلیل آن هم شل شدن این ساختار است که به ریچ استخوان ها برخورد کرده و کم کم از بین می رود.

هنگامی که ایمپلنت درون دهان به جای ریشه قرار می گیرد  لثه به مرور زمان حالت طبیعی خود را به دست خواهد آورد و با جویدن غذا لثه ها تحریک می شوند و استخوان ها مجددا رشد می کنند.

با وجود ایمپلنت دیگر پوست صورت شل نخواهد شد و مانع از پیری زودرس می شود. اگر شکاف دندانی رخ دهد دندان ها افتاده و باکتری ها به راحتی رشد می کنند و بیماری های لثه و دندان رخ می دهند.

نتیجه گیری

همگی می دانیم که از دست دادن دندان امر زیاد خوشایندی نیست با وجود ایمپلنت های دندانی این مشکل به راحتی بر طرف می شود. در رابطه با انتخاب ایمپلنت خود باید آگهی کافی داشته و همه جوانب آن ها را باید به طور کامل ارزیابی کنید و به مواردی هم چون ظاهر، میزان ماندگاری و دوام و شیوه مراقبت از آن ها توجه نمایید.

سوالات متداول

  1. انواع ایمپلنت را نام ببرید؟
    ایمپلنت کره ای، ایمپلنت اروپایی، ایمپلنت سوئیسی، ایمپلنت آمریکایی
  2. مزایا و معایب ایمپلنت کره ای چیست؟
    این نوع ایمپلنت ها دارای سطح کیفی مطلوب و قیمت مناسبی هستند، قطعات آن همواره در دسترس بوده و دارای پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =