logo aryam

لمینت دندان های نامرتب

لمینت دندان های نامرتب

درمان دندان های نامرتب با لمینت

لمینت دندان های نامرتب

یکی از دغدغه های بزرگ افراد نامرتب بودن دندان هایشان می‌باشد که یکی از ره حل‌های درمان این مشکل استفاده از لمینت دندان های نامرتب است، به طور کلی می‌توان از این روش برای پوشش دادن دندان های نامرتب استفاده کرد اما باید بدانید که این کار دارای معایب بسیار زیادی می‌باشد.

به طور کلی پزشکان متخصص به هیچ عنوان از لمینت دندان های نامرتب بجای ارتودنسی دندان ها استفاده نمی‌کنند زیرا  ارتودنسی دندان یک روش موثر برای صاف کردن دندان ها می‌باشد.

در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به بررسی معایب و مزایای لمینت دندان های نامرتب به طور کامل بپردازیم و آن‌ها را برای شما عزیزان شرح دهیم.

لمینت دندان های نامرتب

لمینت دندان

کاربرد لمینت برای درمان دندان های نامرتب

همانطور که در متن اشاره شد از لمینت برای مرتب کردن دندان های کج نیز استفاده می‌شود؛ باید توجه داشته باشید که لمینت دندان های نامرتب در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نا هماهنگی بین دندان‌ها بسیار کم باشد زیرا در غیر این صورت امکان تراشیدم مینای دندان به صورت یکدست و منظم انجام پذیر نمی‌باشد.

یکی از نکاتی ک باید در هنگام استفاده از لمینت به آن توجه کرد این است که لمینت بر روی دندان های نیش تاثیر نامطلوبی نگذارند که همین امر باعث می‌شود تا ارتودنسی در جایگاه بسیار خوبی برای درمان دندان های نامرتب قرار بگیرد.

فواید  لمینت دندان های نامرتب چیست؟

به طور کلی استفاده از لمینت برای دندان های نامرتب دارای مزایایی نیز می‌باشد که در ادامه چند مورد از این مزایا را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد:

  • زیبا شدن دندان ها
  • از بین بردم ایرادات ظاهری دندان
  • هزینه نسبتا مناسب
  • کم بودن تعداد جلسات درمانی
  • جلوگیری از پوسیدگی دندان
  • اصلاح و بهبود خنده
  • درمان تقارن نداشتن دندان ها
  • استفاده نکردن از بی حسی های سنگین

معایب لمینت دندان های نامرتب

لمینت کردن دندان های ناهماهنگ و نامرتب جدا از مزایایی که دارد همراه با معایب بسیار زیادی می‌باشد که باید قبل از انجام این کار حتما معایب آن را بررسی کنید و آن‌ها را در نظر داشته باشید؛ معایب لمینت دندان های نامرتب شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. امکان تغییر رنگ دندان ها وجود دارد
  2. کم شدن مقاومت دندان
  3. در صورتی بیش از حد تراشیده بشود امکان افتادن آن نیز وجود دارد
  4. امکان ایجاد آسیب در سطح مینای دندان
  5. افزایش هزینه درمان
  6. مقاومت پایین نسبت به خود دندان
دندان های نا هماهنگ

معایب درمان دندان های ناهماهنگ با لمینت

بررسی تاثیر گذاری لمینت بر دندان های کج

گاهی با انجام لمینت می‌توان تاثیر بسیار خوبی در زیبایی دندان ها گذاشت اما باید بدانید اکثرا این اتفاق در دندان هایی دارای ناهماهنگی بسیار زیادی هستند مناسب تر می‌باشند. با استفاده از لمینت نه تنها می‌توانید به دندان های خود نظم زیبایی بدهید، بلکه می‌توان عیوب دندان را نیز بپوشانید و از بین ببرید.

بهترین روش برای درمان دندان های نامرتب

بهترین روش برای درمان دندان های ناهماهنگ و نامرتب ارتودنسی می‌باشد؛ برای اینکه بتوانید به درمان قطعی و مناسب دندان های بپردازید باید به یک متخصص بسیار خوب مراجعه نمایید تا با بررسی دندان های شما بهترین روش را برای درمان به شما معرفی نمایند.

هزینه لمینت دندان های ناهماهنگ

باید توجه داشته باشید که نگات بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند بر روی لمینت دندان های شما تاثیر بگذارد که در ادامه چند مورد از موارد تاثیر گذار بر روی لمینت دندان ها را برای شما شرح داده ایم:

  • مقدار کج بودن دندان ها

اول از همه باید مقدار ناهماهنگی و نامرتبی دندان ها به طور کامل بررسی بشود و همانطور که در متن به آن اشاره شد استفاده از لمینت برای دندان هایی که از ناهماهنگی بسیار زیاد برخوردار می‌باشد بسیار نامناسب است.

  • دکتر متخصص

انتخاب متخصص نیز می‌تواند تاثیر چشمگیری در هزینه لمینت دندان های نامرتب  شما بگذارد، بهتر است برای انجام این کار به یک متخصص ماهر و کاربلد مراجعه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از انجام این کار کسب نمایید.

  • تعداد لمینت های بکار گرفته شده

مقدار لمینت بکار گرفته شده در دندان ها نیز تاثیر بسیار زیادی در هزینه دندان های شما خواهد داشت، زیرا بعضی از افراد تنها تمایل دارند تا دندان هایی که در معرض دید قرار دارند را لمینت نمایند و به درمان آن‌ها بپردازند.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از لمینت برای افراد بسیار زیادی مناسب و خوب می‌باشد و می‌توان با استفاده از لمینت به دندان ها در زمینه زیبایی و سلامت کمک بسزایی کرد؛ به طوری کلی استفاده از لمینت برای افرادی که دارای ترک خوردگی دندان، تغییر رنگ دندان، دندان های ناهماهنگ با شدت کم و … می‌باشند مناسب است.

لمینت دندان

لمینت دندان های منظم

خلاصه مطلب

یکی از روش های درمان ناهماهنگی دندان ها استفاده از لمینت می‌باشد که بهتر است بدانید که بکارگیری این روش همراه با مزایا و معایب بسیار زیادی می‌باشد؛ برای انجام این کار مراجعه کردن به یک متخصص کاربلد و مجرب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد که ما در این متن به طور کامل به لمینت دندان های نامرتب پرداخته ایم.

سوالات متداول لمینت دندان های نامرتب

مزایای استفاده از لمینت برای دندان های نامرتب چه می‌باشد؟

انجام لمینت برای درمان ناهماهنگی دندان ها از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار می‌باشد که این مزایا شامل درمان نامنظمی دندان، درمان دندان در زمان کم، هزینه نسبتا به صرفه، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و … است.

لمینت دندان های ناهماهنگ چه معایبی دارد؟

توجه داشته باشید که استفاده از لمینت برای درمان دندان های نامرتب دارای معایب بسیار زیادی می‌باشد که این معایب شامل افزایش هزینه درمان، خراب شدن سطح مینای دندان، امکان تغییر رنگ دندان، پایین آمدن مقاومت دندان و وارد شدن آسیب به سطح مینای دندان ها است.

بهترین روش برای درمان دندان های کج چیست؟

به طور کلی بهترین روش برای درمان دندان های نامرتب استفاده از ارتودنسی می‌باشد زیرا مقاومت دندان ها نسبت به لمینت بالاتر است و با انجام این روش می‌توان کمک بسیار زیادی به درمان و سلامت دندان ها کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =