logo aryam

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت دندان در دنیای امروز از شهرت خاصی برخوردار است و به دلایل خوبی این اتفاق افتاده است. شهرت ایمپلنت ها فقط به دلیل زیبایی و عملکرد عالی آن ها دقیقا مشابه با دندان های طبیعی و سالم شما نیست بلکه به دلیل طراحی و ساخت آن ها به صورت مادام العمر است. از این رو جزو خدمات پرطرفدار دندان پزشکی به حساب می آیدو به الطبع قیمت ایمپلنت دندان نیز از سوالات اساسی است که توسط مراجعان بسیار پرسیده می شود.

پس اگر دندانی دارید که قابلیت ترمیم ندارد و یا دندانتان را در تصادفی از دست داده اید، دندانپزشک متخصصتان احتمالا به شما کاشت ایمپلنت دندان را به عنوان راهی برای بازگردانی لبخندتان پیشنهاد می کند.

نحوه قیمت گذاری ایمپلنت دندان

پس از انتخاب ایمپلنت دندان از بین راه ها و روش های بازسازی کننده دیگر، بحث هزینه آن به میان می آید. قیمت ایمپلنت دندان به فاکتور های مختلفی بستگی دارد، مانند:

  • نوع ایمپلنت، که می تواند سرامیکی، تیتانیومی و … باشد.
  • دندانپزشک متخصصی که جراحی را انجام می دهد.
  • موقعیت گپی که ایمپلنت باید در آن کاشته شود.
  • تعداد ایمپلنتی که مورد نیاز است.
  • موادی که مورد استفاده قرار می گیرند.
  • به نوع بیمه بیمار هم بستگی دارد.

اگرچه ممکن است ایمپلنت های دندان اندکی گران تر از دیگر روش ها باشند، اما دارای دوام و طول عمر بیشتری هستند. قیمت ایمپلنت برای هرکسی متفاوت است. ممکن است شما تنها به یک ایمپلنت دندان برای کاشت احتیاج داشته باشید، برخی به یک دسته کامل و یا برای بیشتر دندان هایشان به ایمپلنت دندان احتیاج دارند که در نتیجه این افراد طبیعتا باید هزینه بیشتری بپردازند.

اما به این نکته توجه کنید که قیمت نباید تنها فاکتور انتخابی شما برای یک جراحی ایمپلنت باشد. شما ممکن است بتوانید روش هایی با هزینه هایی بسیار کمتر پیدا کنید که با تحقیق از بیماران گذشته متوجه بشوید که در آخر نتیجه خوبی در بر نداشته اند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان-ها

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان جایگزینی برای گپ های ایجاد شده میان دندان هایتان است. ایمپلنت ها ریشه های دندان مصنوعی محسوب می شوند که در جایگاه مناسب شان در فک کاشته می شوند. این ایمپلنت ها از جنس تیتانیومی، زیرکونیا و یا سرامیکی می توانند باشند و نقش ریشه دندان را ایفا می کنند. که پس از کاشته شدن با استخوان های فک جوش می خورند.

بر روی ایمپلنت ارتباط دهنده ای تحت عنوان اباتمنت قرار داده می شود. سپس در نهایت تاج دندانی که به صورت سفارشی و متناسب با سایر دندان های طبیعیتان چه از نظر ظاهر و چه از نظر رنگ ساخته شده اند، جایگذاری می شود.

مزایای ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت های دندان دارای استحکام و دوام بیشتری نسبت به سایر بازسازی کننده های دندان مانند تاج ها و بریج ها که در جایگاهشان چسبیده می شوند و یا دندان های مصنوعی متحرک هستند.
  • ایمپلنت ها یک راه حل دائمی برای جبران دندان از دست رفته هستند.
  • نقش به سزایی در بهبود ظاهر و لبخند، و در نتیجه در بازگردانی اعتماد به نفس از دست رفته دارد.
  • از نظر عملکرد و ظاهر کاملا مشابه با دندان های طبیعی هستند.

کاندید کاشت ایمپلنت دندان

برای اینکه متوجه بشوید کاندیدی برای کاشت ایمپلنت هستید یا نه، دندانپزشک فوق تخصص ایمپلنت، ابتدا دندان ها و لثه ها را چک می کند سپس تراکم و میزان استخوان فک را ارزیابی می کند. بر اساس شرایط سلامتی و بهداشت دهان، بافت های دهانی، عادات شخصی و تعهد به پیروی از دستورالعمل های مراقبت پس از کاشت دندانپزشک متخصص بهترین روش درمانی و مناسب ترین آن ها را به شما پیشنهاد می کند.

برخی از بیماران به دلیل کمبود استخوان فک و بافت لثه کافی به پیوندهای بافت نرم و یا استخوان نیاز پیدا می کنند و یا برای این دسته از بیماران می توان از مینی ایمپلنت ها استفاده کرد. در رابطه با مینی ایمپلنت ها در سایر مقالات توضیحاتی ارائه شده است.

در رابطه با افرادی که سیگاری هستند، دندانپزشک احتمالا توصیه به ترک سیگار می کند، زیرا در این افراد ریسک عدم موفقیت ایمپلنت زیاد است. عدم موفقیت ایمپلنت در افرادی که از داروهای سرکوب کننده دستگاه ایمنی استفاده می کنند نیز زیاد اتفاق می افتد.

کاندیدای کاشت ایمپلنت دندان

کدام دندان کاشت ایمپلنت دندان شود

سخن آخر

ایمپلنت دندان روشی دائمی و کاملا مناسب برای افرادی است که به دنبال پر کردن جای خالی دندان افتاده شان با دندانی کاملا مشابه با دندان های دیگرشان هستند و همچنین کمترین عارضه را از خودش نشان بدهد. نکته قابل ذکر دیگری که وجود دارد این است که پروسه جراحی و کاشت ایمپلنت دندان پروسه حساس و مهمی است که باید توسط بهترین متخصص ایمپلنت دندان انجام پذیرد.

سوالات متداول قیمت ایمپلنت دندان

  1. ایمپلنت دندان چیست و چرا ممکن است نیاز به آن داشته باشم؟
    ایمپلنت دندان یک روش جایگزینی دائمی برای دندان‌ های گمشده است. این روش شامل قرار دادن یک ساختار تیتانیومی در فک، که به عنوان جذر مصنوعی عمل می‌ کند و دندان مصنوعی (کراون) روی آن نصب می‌ شود. ایمپلنت‌ ها به تثبیت دندان‌ ها، بهبود قابلیت جویدن و بهبود ظاهر کمک می‌ کنند.
  2. قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟
    قیمت ایمپلنت دندان بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله محل جغرافیایی، تخصص و تجربه دندانپزشک، نوع مصنوعی (کراون)، نیاز به مراحل جراحی تکمیلی و سایر جزئیات. قیمت ایمپلنت دندان ممکن است در محدوده‌ های مختلف قرار گیرد.
  3. آیا بیمه‌ های سلامت پوشش ایمپلنت دندان را فراهم می‌ کنند؟
    بله، بعضی از بیمه‌ های سلامت ممکن است پوششی برای هزینه‌ های ایمپلنت دندان ارائه دهند. اما پوشش بیمه‌ ها بسته به نوع پوشش و شرایط هر بیمه‌گر متفاوت است. قبل از شروع درمان، بهتر است با بیمه‌ گر خود تماس بگیرید و جزئیات پوشش را بررسی کنید.
  4. آیا هزینه‌ های مرتبط با ایمپلنت دندان قابل پیش‌ بینی است؟
    هزینه‌ های مرتبط با ایمپلنت دندان ممکن است متغیر باشند و به عوامل مختلفی مانند تعداد ایمپلنت‌ ها، نیاز به پیش‌ تیمارهای جراحی، نوع مصنوعی، و مکمل‌ های درمانی وابسته باشند. بنابراین، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا تخمین دقیق‌تری از هزینه‌ ها دریافت کنید.
  5. آیا هزینه ایمپلنت دندان با کشورهای مختلف متفاوت است؟
    بله، هزینه ایمپلنت دندان می‌ تواند بسته به کشور و شهر متفاوت باشد. فاکتورهایی مانند هزینه‌ های پزشکی، مواد، تجهیزات و شرایط اقتصادی در هر کشور تأثیر دارد.
5/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه ها

  1. مهالادی گفت:

    قیمت توی کلینیک شما چطوریه؟؟

  2. اسدی گفت:

    چرا انقد ایمپلنت دندون گرونه آخه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =