logo aryam

قیمت ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال و نامرئی

قیمت ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال چیست؟

در این طلب می خواهیم بدانیم که ارتودنسی لینگوال چیست و قیمت ارتودنسی لینگوال چقدر است؟ ارتودنسی لینگوال یکی از انواع روش های ارتودنسی نامرئی است و برای کسانی بیشتر مناسب می باشد که در موقعیت های اجتماعی خاص مایل به دیدن براکت و سیم ارتودنسی توسط دیگران نمی باشند. در این روش براکت و سیم در پشت دندان قرار میگیرند و زمانی که دندان ها در حال صاف شدن می باشند، هیچ گونه اثری از دستگاه ارتودنسی مشخص نیست.

در واقع براکت های این نوع ارتودنسی همانند ارتودنسی های معمولی می باشند و تنها تفاوتشان در این است که این نوع دستگاه های ارتودنسی در پشت دندان قرار می گیرند، به طوری که کسی متوجه وجود ارتودنسی در داخل دهان نمی شود.

برای انجام ارتودنسی بهتر است که قبل از آن با هزینه این نوع آن آشنا شوید، در این مقاله توضیحاتی درباره قیمت ارتودنسی لینگوال بیان کرده ایم، با مطالعه این مقاله میتوانید اطلاعات لازم را در این مورد کسب کنید.

قیمت ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی یک از روش های بسیار موثر برای منظم کردن دندان ها و اصلاح ناهمانگی آن هاست ولی به دلیل مدت زمان زیادی که باید بر روی دندان ها قرار گیرد و هزینه زیاد آن که به عوامل زیادی بستگی دارد، بسیاری از افراد از انجام آن صرف نظر می کنند.

خیلی از افراد به دلیل تاثیری که دستگاه ارتودنسی بر روی زیبایی چهره میگذارد نیز از انجام آن خودداری می کنند ولی ارتودنسی لینگوال این مشکل را حل کرده است؛ براکت ها از پشت روی دندان قرار میگیرد و از جلو دیدی ندارد. اگر زیبایی دندان ها و لبخندتان و تاثیرش بر چهره تان برایتان مهم است طبیعتا هزینه برایتان موضوع مهمی نخواهد بود.

قیمت ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال

عوامل موثر در قیمت ارتودنسی

حال قصد داریم تعدادی از عواملی که در قیمت ارتودنسی تاثیرگذار هستند را بیان کنیم:

میزان ترمیم لازم دندان

یکی از عواملی که در قیمت ارتودنسی دندان تاثیرگذار است، میزان اصلاح و یا ترمیم لازم دندان می باشد. هرچه دندان به ترمیم کمتری احتیاج داشته باشد، دندان به مدت زمان کم تری برای منظم شدن و درمان ناهمانگی های دندانی نیاز دارد و ارتودنسی در مدت زمان کم تری بر روی دندان می ماند؛ ولی هرچه اصلاحات موردنیاز دندان بیشتر باشد، ارتودنسی باید مدت زمان بیشتری بر روی دندان ها قرار گیرد که متوسط زمان آن بین 1 تا 3 سال می باشد.

گاهی اوقات در صورت وخیم تر شدن اوضاع دندان ها، انجام ارتودنسی به تنهایی کافی نیست و افراد مجبور به انجام جراحی فک نیز می باشند که همین امر در افزایش قیمت ارتودنسی معمولی موثر است؛ بنابراین لازم است در صورت مشاهده هرگونه ناهماهنگی دندان ها دراسرع وقت به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید تا میزان هزینه درمان کاهش یابد، زمان مناسب درمان دندان هم باعث کاهش پیچیدگی درمان دندان شده و هم هزینه های مربوطه را کاهش می دهد.

تاثیر سن بیمار در قیمت ارتودنسی

سن بیمار در میزان هزینه درمان ارتودنسی بسیار تاثیر گذار می باشد. هرچه سن بیمار کم تر باشد، میزان ناهنجاری های دندانی نیز کم تر است، در نتیجه هزینه درمان کاهش می یابد و بالعکس، هرچه میزان سن بیمار بیشتر باشد، میزان ناهنجاری های دندانی نیز بیشتر شده و در نتیجه هزینه درمان افزایش می یابد.

تاثیر نوع ارتودنسی بر قیمت آن

استفاده از انواع مختلف دستگاه ارتودنسی در قیمت کلی آن موثر است؛ دستگاه های سنتی ارتودسی نسبت به دستگاه های نامرئی و … تفاوت قیمت زیادی دارند که با مشورت متخصص مربوطه میتوانید از قیمت دقیق آن آگاه شوید.

  • ارتودنسی با بریس معمولی
    ارتودنسی ثابت با بریس معمولی هزینه ای کم تر نسبت به سایر دستگاه های ارتودنسی دارد، با این حال چنانچه قصد داشته باشید هر دو فک خود را ارتودنسی کنید، هزینه کل آن دوبرابر می شود.
ارتودنسی دندان معمولی

ارتودنسی معمولی

  • ارتودنسی نامرئی
    یکی از پرطرفدارترین انواع روش های ارتودنسی دندان، ارتودنسی نامرئی می باشد که بسیاری از بزرگسالان مخصوصا کسانی که فعالیت های اجتماعی زیادی دارند، ترجیح می دهند که از این روش برای ارتودنسی دندان های خود استفاده کنند.
    ارتودنسی های لینگوال، دیمون شفاف و سرامیکی از انواع مختلف ارتودنسی های نامرئی دندان می باشند که هرکدام آن ها قیمت های متفاوتی دارند؛ بین این دستگاه ها ارتودنسی سرامیکی بیشتر از بقیه استفاده می شود و تقریبا هزینه کم تری هم دارد.
  • ارتودنسی لینگوال
    در این نوع ارتودنسی براکت و سیم در پشت دندان قرار گرفته و در ظاهر دندان چیزی از دستگاه ارتودنسی مشخص نیست. در ارتودنسی سنتی دستگاه ها در جلوی دندان قرار میگیرند ولی در ارتودنسی لینگوال به دلیل قرار گرفتن دستگاه ها در پشت دندان سختی کار بیشتر و پیچیده تر است، بنابراین هزینه بیشتری هم دارد.
  • ارتودنسی دیمون
    ارتودنسی دیمون یکی از بهترین روش های ارتودنسی دندان می باشد. این روش به دلیل مزایای زیادی که دارد، گران تر از سایر روش های ارتودنسی است.
    مزایایی مانند: مراجعه کم تر به دندان پزشکی برای معاینه و تنظیم سیم، طول دوره درمان و اصلاح ناهماهنگی های درمانی دندان در مدت بسیار کم و درد کم تر از مزایای استفاده از ارتودنسی دیمون می باشد ولی هزینه بیشتری هم دارد.
ارتودنسی دندان دیمون

ارتودنسی دیمون

  • ارتودنسی متحرک
    معروف ترین دستگاه ارتودنسی نامرئی یا متحرک اینوزیلاین ها هستند. این نوع روش ارتودنسی به دلیل ظاهر شفافی که دارد و متحرک هم هست، بسیار گران می باشد و تقریبا ار همه انواع روش ارتودنسی گران تر است.

سخن آخر

ارتودنسی دندان قیمت ثابتی ندارد و هزینه آن بسته به عوامل مختلف، متفاوت می باشد. تنها با مراجعه به دندانپزشک و معاینه دندان هایتان می توانید از قیمت ارتودنسی دندان به صورت دقیق آگاه شوید. دندانپزشک نسبت به عواملی مانند سن، نوع و شدت مشکل، نوع دستگاه ارتودنسی به کار گرفته شده، مدت زمان درمان، محدوده جغراقیایی مطب، شخص متخصص ارتودنسی و … بستگی دارد. که هرکدام از آن ها سبب افزایش یا کاهش میزان قیمت ارتودنسی دندان می شود.

سوالات متداول قیمت ارتودنسی لینگوال

1به چه دلیل قیمت ارتودنسی لینگوال نسبت به ارتودنسی سنتی بالا می باشد؟
برخی عوامل در قیمت ارتودنسی لینگوال موثر است، مانند: میزان ناهنجاری دندان، مهارت و متخصص دکتر ارتودنسی دندان، هزینه مواد و تجهیزات و کاهش مراجعات بیمار در افزایش قیمت این نوع ارتودنسی تاثیرگذاز است.
2هزینه نگهدارنده های ارتودنسی چه قدر است؟
دستگاه های نگهدارنده بعد از درمان دندان با ارتودنسی استفاده می شود، این نوع دستگاه ها کم هزینه هستند و در دو نوع ثابت و متحرک می باشند.
3آیا لازم است که قبل از انجام ارتودنسی دندان ها جرم گیری و یا بلیچینگ شوند؟
چنانچه قصد انجام ارتودنسی را دارید، لازم است که قبل از آن دندان ها جرم گیری یا بلیچینگ شوند به دلیل اینکه طول درمان طولانی می باشد و تا زمانی که دستگاه ارتودنسی در داخل دهان است، جرم گیری قابل انجام نیست بنابراین برای جلوگیری از کثیفی و عفونت بهتراست که جرم گیری انجام شود که در هزینه کلی ارتودنسی نیز تاثیرگذاراست .
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =