logo aryam

قرص های قوی برای عفونت دندان

قرص برای عفونت دندان

قرص قوی برای عفونت دندان

از گذشته تا به کنون مشکلات دهان و دندان از رایج ترین و گران ترین مسائل بوده و افراد زیادی در سراسر کشور روزانه به مطب های دندان پزشکی و یا به متخصصین در طب سنتی مراجعه می کنند.

یکی از مشکلات دندانی عونت دندان است که میتواند افراد را به سرعت به سمت مطب پزشکان برساند زیرا در صورت پیشرفت عفونت درد سرسام آوری گریباگیر افراد می شود. در این مقاله به بررسی دقیق قرص های قوی برای عفونت دندان خواهیم پرداخت.

اهمیت رسیدگی به عفونت دندان

عفونت لثه و دندان جزء بیماری های پریودنتال شناخته می شوند. این بیماری ها با قرمزی، تورم و خونریزی لثه و دندان همراه است.

و اگر در زمان مناسب برای درمان آن اقدام نکنید ممکن است اتفاقات تلخی مانند از دست دادن قسمتی از استخوان لثه خود را از دست بدهید.

در زیر به برخی از لرومات اهمیت به عفونت دندان می پردازیم:

  1. حفظ دندان‌ ها
    رسیدگی به عفونت دندان، باعث حفظ دندان‌ ها می‌شود. عفونت‌ های دندانی مانند ترمیم زدن نقص‌ های دندانی (ترمیم پوسیدگی)، کشیدن عصب (روت کردن) یا انجام درمان ریشه، امکان حفظ دندان‌ها را فراهم می‌ کند.
  2. کاهش درد
    عفونت دندانی معمولاً باعث درد و ترس از مراجعه به دندانپزشک می‌ شود. با رسیدگی به عفونت دندان و انجام درمان مناسب، می‌توان درد را کاهش داد.
  3. جلوگیری از گسترش عفونت
    عفونت دندانی ممکن است اگر به موقع درمان نشود، به سایر اندام‌ ها یا بافت‌ های مجاور دندان گسترش یابد. این موارد می‌ توانند عوارض جدی برای سلامت کلیه و دیگر اعضا به همراه داشته باشند.
  4. حفظ سلامت دهان و لثه
    عفونت دندانی می‌ تواند باعث آسیب به بافت‌ های لثه و دهان شود و موجبات بروز بیماری‌ های لثه‌ ای مانند جیوه و پریودنتیت را فراهم کند. با رسیدگی به عفونت دندانی، می‌ توان از حفظ سلامت دهان و لثه مراقبت کرد.
  5. حفظ سلامت کلیه
    برخی از عفونت‌ های دندانی می‌ توانند باعث فرآیندهای التهابی در بدن شوند که ممکن است سلامت کلیه و دیگر اعضای بدن را تحت تأثیر قرار دهند.

برای از بین بردن عفونت راهکارهای متعدد و بی شماری وجود دارد که در برخی مواقع توصیه پزشک قرص های شیمیایی برای رفع عفونت دندان است و گاهی این مشکل را از طرق مختلف طب مدرن و طب سنتی و گیاهی رفع می کنند.

در ادامه برخی از قرص ها و آنتی بیوتیک های قوی که برای درمان عفونت دندان و لثه کاربرد دارند را معرفی میکنیم که در صورت مشاهده عوارض جانبی حتما به پزشک مراجعه کنید.

توصیه می شود مصرف این دارو ها را برای دوران بارداری یا شیردهی و یا برای افراد بالای 60 سال با احتیاط و تحت نظر پزشک صورت گیرد.

قرص قوی عفونت دندان

قرص قوی برای عفونت دندان چیست

معرفی قرص های قوی برای عفونت دندان

قرص های معروفی که از قدیم برای رفع عفونت دندان استفاده می شدند، قرص های آموکسی سیلین و قرص مترونیدازول که معمولا به صورت هر هشت ساعت تجویز می شوند و گاهی به صورت ترکیبی هم مصرف می شوند. قرص برای عفونت دندان یکی از راهکار های قدیمی درمان آن است.

در زیر برخی از معروف ترین قرص های قوی برای عفونت دندان را معرفی می کنیم:

آموکسی سیلین

آموکسی سیلین به صورت قرص، کپسول، شربت و سوسپانسیون وجود دارد که قرص ها و کپسول های 250 و 500 میلی گرم برای بزرگ سالان و سوسپانسیون 125 و 250 میلی گرمی برای کودکان تجویز می شود.

آموکسی‌ سیلین یک آنتی‌بیوتیک از خانواده پنی‌ سیلین‌ ها است که برای درمان عفونت‌ های باکتریایی مختلف از جمله عفونت دندان استفاده می‌ شود.

عوارض قرص آموکسی سیلین

  • حساسیت و راش
    برخی افراد ممکن است به آموکسی‌ سیلین حساسیت نشان دهند و علائمی مانند آزار و خارش پوستی، قرمزی و تورم پوست و گاهی‌  اوقات راش داشته باشند.
  • تهوع و استفراغ
    مصرف آموکسی‌ سیلین می‌تواند موجب ایجاد تهوع و استفراغ در برخی افراد شود.
  • اسهال
    یکی از عوارض شایع آموکسی‌ سیلین اسهال است که ممکن است به علت تغییرات در ترکیبات میکروبی روده‌ ها رخ دهد.
  • درد معده
    مصرف آموکسی‌ سیلین ممکن است باعث ایجاد درد و دیسکمفورت معده شود.
  • التهاب دهان
    برخی افراد ممکن است با مصرف آموکسی‌ سیلین التهاب و خراشیدگی دهان (سُریت) را تجربه کنند.
  • تغییر در طعم
    مصرف آموکسی‌ سیلین می‌ تواند باعث تغییر طعم دهان شود و باعث احساس طعم‌ های غیرمطبوع یا فلفلی در دهان شود.

قرص مترونیدازول

این قرص همانطور که گفتیم معمولا هم به صورت جدا هم صورت ترکیبی با آموکسی سیلین برای بهبود روند عفونت دندان تجویز میشود، این قرص برای درمان عفونت دستگاه گوارش، عفونت پوستی، عفونت ادراری، عفونت دندان و لثه و … کاربرد دارد.

و اگر قبل از اتمام دوره مصرف، آن را قطع کنید ممکن است علائمتان دوباره برگردد.

به طور معمول این دارو به صورت یک قرص در هر هشت ساعت تجویز می شود و اگر بیماری و مشکل خاصی دارید بهتر است قبل از مصرف این دارو مشکلتان را با پزشک مربوطه در میان بگذارید.

قرص مترونیدازول

عوارض قرص مترونیدازول چیست

عوارض قرص مترونیدازول

  • تهوع و استفراغ: یکی از عوارض شایع مترونیدازول تهوع و استفراغ است که ممکن است باعث عدم راحتی و عدم تحمل دارو شود.
  • طعم فلفلی: مصرف مترونیدازول ممکن است باعث ایجاد طعم فلفلی در دهان شود که می‌ تواند برخی افراد را اذیت کند.
  • درد معده و یا اسهال: مصرف این دارو ممکن است باعث ایجاد درد معده و یا اسهال در برخی افراد شود.
  • خشکی دهان و عدم آرامش: برخی از افراد ممکن است با مصرف قرص مترونیدازول احساس خشکی دهان کنند و یا دچار عدم آرامش و ناراحتی شوند.
  • خارش و آزار پوستی: برخی از افراد ممکن است با مصرف این دارو به خارش و آزار پوستی دچار شوند.
  • تغییرات در نمونه‌های آزمایشگاهی: مصرف مترونیدازول ممکن است باعث تغییرات در نمونه‌ های آزمایشگاهی از جمله نمونه‌ های ادرار و خون شود.

توجه داشته باشید که عوارض فوق فقط بخشی از عوارض ممکن قرص مترونیدازول هستند و تجویز، دوز و مدت مصرف دارو باید توسط پزشک معالج تعیین و نظارت شوند.

قرص آزیترومایسین

قرص آزیترومایسین که قرص چرک خشک کن عفونت لثه و دندان می باشد و نوعی آنتی بیوتیک برای عفونت های مختلف دهان، دندان و لثه مورد استفاده قرار می گیرد، این قرص توسط پزشک تجویز می شود و نباید بدون تجویز برای مصرف های آزاد آن را مصرف کنید. این دارو هم به شکل قرص و هم به شکل های محلول و آمپول نیز وجو دارد، دوز مصرف آن معمولا یک تا چهار گرم می باشد.

عوارض قرص آزیترومایسین

قرص آزیترومایسین یک داروی ضد باکتری و آنتی‌ بیوتیک از خانواده ماکرولیدها است که برای درمان عفونت‌ های باکتریایی مختلف استفاده می‌ شود. در ادامه، به برخی از عوارض قرص آزیترومایسین اشاره می‌ کنم:

  • تهوع و استفراغ
  • اسهال
  • درد معده و نفخ
  • طعم بد و تلخ
  • خارش و آزار پوستی

قرص پنی سیلین

پنی سیلین از قدیم الایام آنتی بیوتیکی بسیار قوی و موثر برای عفونت های لثه و دندان بوده است که معمولا به شیوه تزریق به بدن انسان وارد می شود اما به صورت قرص نیز مصرف می شود، این چرک خشک کن معمولا برای رفع عفونت های لثه و دندان و گوش تجویز می شود.

در صورت استفاده از پنی سیلین، و ایجاد هر گونه عارضه و حساسیت حتما آن را به پزشک خود گزارش دهید زیرا در صورت داشتن حساسیت به آن ممکن است جان خود را از دست بدهید.

قرص کلیندامایسین

این قرص زمانی توسط پزشک تجویز می شوند که آنتی بیوتیک ها و چرک خشک کن های دیگر قادر به از بین بردن عفونت شدید لثه و دندان نیستند. این قرص به شکل های کپسول و آمپول نیز وجود دارد و برای افرادی که به پنی سیلین حساسیت دارند معمولا این قرص را تجویز میکنند.

عوارض قرص کلیندامایسین

  • تهوع و استفراغ
  • اسهال
  • درد معده و نفخ
  • تغییر در طعم
  • خارش پوستی

 

درمان های گیاهی عفونت دندان چیست؟

عفونت دندان که به آن دندان آبسه نیز می گویند، اصلاحی است برای دندان هایی که متورم یا دچار عفونت شده اند. ما روش های رفع عفونت دندان توسط قرص های شیمیایی را مفصل توضیح دادیم.

حال به توضیح برخی خواص گیاهان دارویی برای درمان عفونت دندان که بسیار موثرند صحبت میکنیم.

  • اگر لثه و دندانتان متورم شده است، قرقره کردن حداقل روزی دوبار محلول آب لیموی تازه با آب ولرم علاوه بر از بین بردن بوی تلخ دهان، به کاهش ورم دندانتان کمک می کند.
  • برای درمان فوری خونریزی و التهاب دندان، آب نمک را قرقره کنید یا ضماد زنجبیل و خود نمک را روی لثه و قسمت دندان که خونریزی می کند، قرار دهید.
  • یکی دیگر از راه های از بین بردن عفونت دندان و لثه، می توان یک قاشق مربا خوری عسل و همراه چند قطره سرکه مخلوط کنید و روی لثه و دندان خود قرار دهید.
  • گل داوودی نیز خواص درمانی زیادی دارد، از آن در دم کردن چای استفاده می شود، مواد تشکیل دهنده گل داوودی دارای خواص ضد حساسیت و ضد باکتری می باشد. شما می توانید گل را در داخل آب قرار دهید و بعد از فشردن آن در داخل آب، آن را بنوشید.
  • مصرف سیر به هرشکل رنده شده، خام، پخته شده، روغن سیر و … مزایای درمانی شگفت انگیزی دارد، شما اگر در روز یک حبه سیر را مصرف کنید به صورت ناشتا، تمامی رگ های شما باز می شود و مشکلات عروقی و پوستی و عفونتی را از بین می برد.
  • یکی دیگر از راه های درمان عفونت دندان، قرار دادن زنجبیل تازه بر روی دندان آلوده و متورم می باشد، یا با آب زنجبیل تازه دندان خود را بشویید.
  • زردچوبه یکی از دارو های گیاهی است که معمولا از آن برای بستن زخم های تازه استفاده می کنند، اما به دلیل خواص ضد درد و باکتری که دارد به عنوان راهی برای کاهش عفونت دندان بسیار موثر است. یکی از ویژگی های خوبه استفاده از زردچوبه این است که عوارض جانبی ندارد.
درمان گیاهی عفونت دندان

درمان گیاهی

سخن آخر

برای از بین بردن عفونت دندان، خیلی وقت ها شاید داروهای گیاهی نیز کمک مفیدی به درمان دندان آلوده و متورم شما کنند، پس اگر قرص برای عفونت دندان پیدا نکردید حتما به سراغ طب گیاهی و داروهای گیاهی و طبیعی بروید تا دندان هایتان را مثل سابق سفید و سالم کنید.

عفونت دندان و بیماری های خاص مرتبط با عفونت های مربوط به لثه، همگی به درمان تحت نظر شخصی احتیاج دارند که از علم و تجربه کافی برخوردار باشد. برای درمان های مرتبط با بیماری های دندانی و لثه ای خودف به دکتر آریام، بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه بفرمایید.

سوالات متداول قرص های قوی برای عفونت دندان

  1. قرص‌ های قوی برای عفونت دندان چیست؟
    قرص‌ های قوی برای عفونت دندان معمولاً ضد التهاب‌ ها و ضد دردهای مختلفی هستند که به منظور کاهش درد، التهاب و علائم دیگری که با عفونت دندان همراه است، استفاده می‌ شوند.
  2. چه زمانی باید از قرص‌ های قوی برای عفونت دندان استفاده کرد؟
    اگر علائم عفونت دندان مانند درد شدید، تورم، و تحسین حساسیت به گرما و سرما را تجربه می‌ کنید، می‌ توانید از قرص‌ های قوی ضد درد و ضد التهابی برای کاهش این علائم استفاده کنید. اما مهم است که پیش از مصرف هر دارویی، به مشورت با پزشک یا دندانپزشک خود مشورت کنید.
  3. آیا استفاده از قرص‌ های قوی برای عفونت دندان بدون نظر پزشک مشاوره، مشکلی ایجاد می‌ کند؟
    بله، استفاده از هر داروی قوی بدون مشورت با پزشک می‌ تواند مشکلات جدی ایجاد کند. داروهای قوی دارای اثرات جانبی و تعاملات دارویی ممکن است و مصرف آن ها بدون نظر پزشک، به بروز مشکلات جدی منجر شود. بهترین راهکار این است که قبل از استفاده از هر دارویی، با پزشک خود مشورت کنید.
  4. آیا قرص‌ های قوی برای عفونت دندان تمام علائم عفونت را درمان می‌ کنند؟
    قرص‌ های قوی برای عفونت دندان می‌ توانند علائمی مانند درد و التهاب را کاهش دهند، اما آنها به تنهایی بهبود کامل را تضمین نمی‌ کنند. در برخی موارد، ممکن است به علاوه مصرف دارو، نیاز به درمان دندانپزشکی داشته باشید تا عامل اصلی عفونت برطرف شود.
  5. آیا قرص‌ های قوی برای عفونت دندان بدون نیاز به مشورت پزشک قابل خریداری هستند؟
    برخی از قرص‌ های ضد درد و ضد التهاب در داروخانه‌ ها بدون نیاز به نسخه پزشک قابل خریداری هستند. اما بهترین روش این است که قبل از استفاده از هر دارویی، با پزشک خود مشورت کنید تا تشخیص درست انجام شود و داروها با دقت مصرف شوند.
4.6/5 - (15 امتیاز)

47 دیدگاه ها

  1. حامد گفت:

    این قرص ها نیاز به تجویز ندارن؟

    • مدیریت سایت گفت:

      با سلام
      خیر، بسیاری از قرص های نامبرده در مطلب را می توانید بدون تجویز از داروخانه تهیه بفرمایید.

  2. امید گفت:

    پنی سیلین برای دندان فرق داره؟ پنی سیلین بدون تجویز دکتر میشه زد؟

    • مهدی گفت:

      پنی سیلین از جمله آنتی بیوتیکهای بسیار قوی و عالی برای عفونت دندان هست ولی اگر بدون تست تزریق کنید ممکنه جونتون رو از دست بدید.

  3. زهرا گفت:

    سلام آقای دکتر من جراحی لثه تنجام دادم پزشکم برام اموکسی سیلین و مترونیدازول تجویز کرده باهم مصرف کنم ؟واینکه پنی سیلین هم دادن من میترسم
    گفتن دندونم عفونت نکنه
    من دهانشویه هم مصرف میکنم
    آیاباید پنی سیلین رو حتما بزنم ؟

  4. Aarmin گفت:

    باسلام من درد دندان داشتم .دکتر برایم یه امپول دگزامتازون تجویز کرد.درد دندان کلا از بین رفت ولی یکروز بعدش به اندازه یه گردو زیر همون دندان آبسه کرده لطفا راهنمایی کنین .با سوزن ضد عفونی شده میتونم آبسه رو بترکونم وچرک وخارج کنم.ممنون

  5. نجمه گفت:

    سلام آقای دکتر من دندون نیش پایین سمت راست خیلی درد گرفته بود یه تیکشم کنده شده بود رفتم دکتر چون دردش غیرقابل تحمل بود واسم مسکن زد آمپول بی حسی گفتم بعدش میام درست میکنم ولی ورم کرده تا لثه ولبم رسیده ورمش و حتی از رو هم پیداست وهمون قسمت چانم ورم کرده خیلی فشار میاره و کلافم کرده الان دوهفتست ورمش نخوابیده تا برم درست کنم علتش چیه

    • mobina afrasyabi گفت:

      سلام
      ممکنه دندون به عصب رسیده باشه و با عفونت کرده باشه
      برای درمان حتما باید به دکتر مراجعه کنید.

      • لیلا گفت:

        امروزرفتم دندون آسیابم کشیدم دکترلنتی یه تکه از لثه م کنده هنراش😥😓چیکارکنم زودترخوب شه

  6. Sara گفت:

    سلام
    اموکسی سیلین و مترونیدازول باهم تداخل دارویی ندارن؟؟

  7. زهرا گفت:

    من برای ایمپلنت دندونام به پزشک مراجعه میکنم وازداروی مترونیندازول واموکسی سیلین استفاده میکنم به دلیل اینکه بی نهایت حساسیت دارم قرص میخورم ولی بی حد اذیتم میکنه معده ام بهم ریخته وگلوم میسوزه داره اذیتم میکنه چکاربایدبکنم دیشب تنفسم سخت بودوکلی خون ابه بالا اوردم میشه راهنماییم کنید

    • fateme mohamadi گفت:

      حتما باید این موضوع رو با پزشکتون مطرح کنید تا داروی جایگزین بهتون بدن بدنتون به این دارو حساسیت داره

  8. مهدیه گفت:

    سلام خسته نباشید من دندونم عفونت شدید داشت درد شدیدی داشتم دکتر کشید برام الان خیلی درد میکنه چیکار کنم😭

  9. Asal گفت:

    باسلام و احترام . بنده دوسال پیش دندونم را روت کانال کردم ابسه کرده بود و بعد از آن چند ماه یکبار دچار عفونت میشه باهمان کیفیت درد مشابه فقط ابسه نمیکند البته در دندان جلویی همان ، یکبار ابیه کوچکی بود که خودبخود برطرف شد گاهی بک دوره ۱۴ روزه اموکسی سیلین میخورم و اوکی میشه . نمیدانم به دلیل عادت دندان قروچه هست یا مشکل اکلوژن دنداهایم یا روت کانال غیر اصولی. و با توجه به کرونا میترسم حتی او پی جی تهیه کنم وای به دندانپزشکی! انتی بیوتیک میخورم و بعد از ده روز هنوز درد ارام نشده بهتر شده . و ضمنا بعد از شش ماهی رنگ آن دندان عصب کشی شده کبود شد… درد تا گوش امتداد دارد و چشم هایم خارش دارد که در خال بهبود است با انتی بیوتیک . بهترین تصمیم باتوجه به شرایط چیست از نظر شما ؟ کمک بزرگی به بنده می کنید . مرسی

    • mobina afrasyabi گفت:

      سلام روزتون بخیر
      حتما باید به دکتر متخصص مراجعه کنید زیرا در غیر این صورت با مشکلات بسیار جدی‌ای مواجه خواهید شد
      خوشبختانه در حال حاضر در بسیاری از دندان پزشکی ها وسایل به طور کامل ضد عفونی می‌شن و باید در نظر داشته باشید که عفونت دندان می‌تواند تاثیر مستقیم روی سلامت قلب شما هم داشته باشد.

  10. ستاره خردمند گفت:

    سلام. دندون درد شدید گرفتم که وقتی آب یا غذای داغ یا سرد میخورم درد میگیره. پارسال همین موقع ها دندون درد گرفتم و opgرفتم ولی گفتن عفونت گوش بوده. الان گوشمم درد میکرد ولی با قرص آموکسی سیلین و مترونیدازول برطرف نشد. یعنی این بار از خود دندان هست؟ امکان داره در عرض یک سال که هیچیش نبوده الان به عصب رسیده باشه؟

  11. فاطمه گفت:

    سلام
    من دندونام تند تند خراب میشن و درد خعلی زیادی میکشم دندونام عفونت هم دارن خعلی قرص خوردم و ابنمک قر قره کردم ولی فایده ای نداشت راه چیکار کنم

  12. اسعد گفت:

    سلام

    من گاهی دچار آفت دهانی می شوم و با وجود مسواک کردن مرتب، احتمالا بعضی دندان های خورده شده هم دارم.. اخیرا از محلول دهانشویه پرسیکا هم استفاده می کنم و حتی آب نمک غرغره دارم..
    دو روزی است زخم سر سفیدی از قسمت بالای لثه ی داخلی فک فوقانی همراه با یک آفت روی لثه ی همان منطقه ایجاد شده و قسمت کناری بینی راستم کمی متورم و التهاب داره.. از بیزون سرخ شده و انگار یه جوش زیر پوسته ..؟
    پارسال عمل پولیپ روده(پولیپکتومی) انجام داده ام و البته‌ از بچگی، اغلب با کپسول های سفالکسین و آمپی سیلین یا آموکسی سیلین و سفکسیم، مشکل دارم و اسهال می شوم ..
    الان مطمئن نیستم این چرک داخل لثه و التهاب بالای گونه م، از آفت است یا چرک و عفونت دندان!؟..
    ۴۲ ساله ام..
    نظر و پیشنهاد پزشک متخصص رو لازم دارم!؟

    با سپاس و ادب و احترام فراوان!

    • mobina afrasyabi گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای جلوگیری از این مشکل اید حتما به دکتر مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید
      زیرا ممکن است با مشکلات جدی‌ای مواجه بشوید
      برای راهنمایی بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.
      44974660 021

  13. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دندونم عفونت و درد شدید داره حدود پنج روزه آموکسی سیلین و مترونیدازول طبق تجویز دکتر مصرف میکنم ولی هیچ اثری نداره و صورتم ورم کرده
    اگه امکان داره راهنماییم کنید ممنون

    • mobina afrasyabi گفت:

      سلام
      در صورتی که عفونت دندان شما بعد از یک الی دو هفته بهبود پیدا نکرد بهتر است به متخصص داندانپزشکی مجددا مراجعه نمایید.

  14. حامد گفت:

    سلام من دندون عقلم نصفش بیرونه ونصفش زیر لثه و این باعث درد بسیار عجیبی شده بنظرتون چ باید کرد؟

    • mobina afrasyabi گفت:

      سلام وقت بخیر
      در این صورت دندان عقل به صورت نهفته رشد کرده است که با جراحی و یا کشیدن دندان این مشکل برطرف می‌شود.

  15. کریمی گفت:

    سلام ببخشید من ۵ماه نیم باردار هستم ودندون درد امانم رو بریده و احساس میکنم دندونم عفونت کرده چون فک م موقع لمس درد میکنه ویه کم متورم شده میخواستم بدونم مصرف آموکسی‌سیلین برای جنین ضرری نداره؟ اگه دوزش۲۵۰باشه؟باید چطوری مصرف بکنم تا عفونت ریشه کن بشه؟لطفا جواب بدید

    • mobina afrasyabi گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      لطف کنید با شماره زیر تماس بگیرید تا به صورت کامل شما را راهنمایی نمایند.
      26353431 021

  16. سمانه گفت:

    سلام نزدیک یکساله که لثه های من اون قسمتی که به دندانها متصل هست قرمز شده و درد میکنه . طبق گقته ی پزشک جرم گیری هم کردم اما هیچ تاثیری نداشت و همچنان قرمز و دردناک هست و یه قسمتایی از لثم هم ورم داره . دقیقا شبیه عکسهایی که برای ژینژیویت میاد . چه قرصی بخورم ؟ از داروخانه مترونیدازول و اموکسی سیلین گرفتم . چهارروزه که هر هشت ساعت مصرف میکنم . فعلا که اثری نداشته . اصلا تاثیر دارن ؟ یا قرص دیگه ای بخورم ؟

    • mobina afrasyabi گفت:

      سلام
      ممکن است دندان شما دچار عفونت شده باشد که باید توسط یک دندان پزشک متخصص معاینه بشود.

  17. eli گفت:

    سلام بنده دندان. درد داشتم و دندان عقلمو کشیدم دکتر بهم میترانیدازول با اموکسیسیلین داد وقتی میخورم سر معده ام بشدت سنگین میشه و حالت تهوع بهم دست میده یعنی به کدوم حسلسیت دارم و باید بجاش چی مصرف کنم ؟؟ آیا یکی از قرص ها مصرف بشه جواب میده؟؟

    • mobina afrasyabi گفت:

      سلام دوست عزیز
      در این مورد حتما باید به دکتر متخصص خود مراجعه کنید،

  18. eli گفت:

    سلام دندان درد داشتم و دندان عقلمو کشیدم دکتر بهم میترانیدازول با اموکسیسیلین داد وقتی میخورم سر معده ام بشدت سنگین میشه و حالت تهوع بهم دست میده یعنی به کدوم حسلسیت دارم و باید بجاش چی مصرف کنم ؟؟ آیا یکی از قرص ها مصرف بشه جواب میده؟؟

    • mobina afrasyabi گفت:

      سلام دوست عزیز
      متاسفانه به صورت آنلاین نمی‌توان دارو تجویز کرد.

  19. علی گفت:

    سلام چندساله دندونام ریخته فقط ریشه مانده نمیتونم برم دکتر حالا مدت زیادیه عفونت کرده ومیزنه بیرون نمی‌دونم چکار کنم حتی رورفتن به دکترندارم شمابگیدچیکارکنم

    • mobina afrasyabi گفت:

      سلام
      ریشه های باقیمانده دندان باید به طور کامل کشده بشود و جایزینی برای آن قرار بگیرد، توجه داشته باشید که قبل از عفونت کردن دندان‌ها حتما له دکتر دندان پزشک مراجعه کنید.

  20. ایکس گفت:

    با سلام ..من دو ،سه روز هست ک دندون درد دارم …قرص مترانیدازول ۲۵۰استفاده میکنم …آموکسی سیلینم قبلا همراه با مترانیدازول استفاده کردم ..منتها یادم نیست دز 500بوده یا 250.. مشکل معده هم‌دارم ..ک با مصرف قرص ممکنه برام پیش بیاد ..الان نمیدونم اگه بخوام قرص مترانیدازول رو همراه با آموکسی سیلین استفاده کنم ..دز چند آموکسی سیلین رو استفاده کنم ..اگه بخوام 250 استفاده کنم حداکثر تا چند روز باید استفاده کرد تا عفونت از بین بره ..ممنون

    • mobina afrasyabi گفت:

      سلام دوست عزیز
      امکان تجویز دارو در وب سایت وجود ندارد، برای راهنمای بیشتر با کلینیک دندانپزشکی تماس حاصل فرمایید.

  21. فائزه ذاتی گفت:

    سلام برای درمان کیست دندانم دکتر گفت برو به بخش تزریقات کلینیک و بگو “آمپول ترکیبی ضد عفونت” برات تزریق کنن میگفت ترکیب 4آمپول هست!
    بعد تزریق رنگ پوستم به زرد متمایل شده و جوش های ریز قرمز روی تمام بدنم به وجود اومده
    بهشون میگم میگن مشکل به ما مربوط نیست

    اگه میشه بگین این4آمپول چیا هستن ؟ من چی کار کنم

  22. سمانه فرجی گفت:

    سلام وقت بخیر
    این آمپول ترکیبی عضلانی که دندانپزشکا میگن شامل کدوم آمپولا هست ؟؟ (نه دکتر نه تزریقات اسمشو نمیگن و میگن برو از داروخانه بگیر داروخانه ها هم میگن 3تاشو داریم یکیشو نداریم) شما اسم آمپولها رو میدونین بگین من تهیه کنم ؟
    (یه داروخانه گفت : آفازول سفالکسین جنتامایسین ولی اسم چهارمیشو نگفت و دوزشونم نگفت)

  23. محمد گفت:

    سلام خواستم ببینم دندونی که درد میکنه و عفونت داره میشه بکشی یا اول باید عفونت برطرف بشه بعدا کشیده بشه؟

  24. AHWAZI گفت:

    سلام و دورود خدمت شما

    بنده حدودا سه ماه پیش از درد دندان به پزشک مراجعه کردم و بعد از مراحل اولیه عکسبرداری از لثه ها و کل دندانها گفتند که باید پُر و ترمیم بشن و دوتا از دندانها کشیده بشه الآن دقیقا ۳ماه که تا به این لحظه فقط ۳ جلسه به بنده نوبت دادن الان حدود یک ماه است که دوتا دندانها را پر کردن که یکی از دندانها و رم و آبسه کرده تماس میگیرم میگن چرک خشک کن استفاده کنم تا و رم بخواب .. از شما بزرگوار میخواستم که لطف کنید یک راه حلی یا اطلاعاتی در این مورد که رفتار پزشک من صحیح است یا که خیر .. در ضمن اندازه قالب دندان ها را هم گرفتند اما خبری از نوبت نشده و این روزها از بوی بد دهانم بعد از محل کارم به خانه هیچ دیدو بازدید نمیروم

  25. محمد گفت:

    سلام و احترام.
    ببخشید دندان آسیاب من حدود ۳ سال پیش شکست. دکتر تشخیص داد که دندان رو میشه نگه داشت و با کمک پایه روی آن رو روکش کرد. اخیرا احساس میکنم که زیر اون دندان عفونت کرده. البته که روکش سالم هست و لق نشده. به نظر شما دیگه دندان و روکشش رو نمیشه نگه داشت؟
    با تشکر

  26. مریم گفت:

    سلام من دندون اسیای پایینم یکم درد داشت و موقعی که با زبون بهش فشار میاوردم درد میگرفت دکترم دید و گفت پوسیدگی سطحیه که برام درستش کرد و عکس که گرفتم گفت یکمی هم عفونت داری واسه همین اموکسی سیلین و‌ مترونیدازول ۵۰۰ هردو برام تجویز کرد یکم بهتر شدم ولی هنوز به فشار حساسیت داره ودرد میگیره دوباره رفتم پیشش گفت طول میکشه تا خوب بشه گفت بازم یه ورق از همون اموکسی سیلین بخور به نظرتون کی خوب میشه عفونتش؟ تا وقتی که هییچ دردیو احساس نکنم؟ اون یه ورقیم که دوباره تجویز کرد و بخورم؟

  27. فریبا گفت:

    سلام من لثه م عفونت کرده به آموکسی و مترو حساسیت دارم آیا بدون تجویز پزشک میشه داروهای دیگه ای استفاده کنم09103874571

    • fateme mohamadi گفت:

      سلام وقت بخیر بهترین گزینه مراجعه به پزشک است تا شرایط بیماری ملتهب تر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =