logo aryam

عصب کشی دندان کودکان

عصب کشی دندان کودکان

عصب کشی دندان کودکان

عصب کشی در واقع یکی از شاخه های اندودنسی است، برای این که عفونت های هسته دندان درمان بشود از آن استفاده می کنند. عصب کشی دندان کودکان حساس تر از بزرگشالان است. در ادامه برای شما به تحلیل آن می پردازیم.

نحوه انجام عصب کشی دندان کودکان

در مرحله اول همانند دندان های دائمی باید از دندان های شیری هم عکس رادیوگرافی گرفت، عکس باید دندان پزشک کودکان بررسی شود.

در مرحله بعد دندان پزشک دندان کودک را بی حس می کند و پوسیدگی را از دندان جدا می کند.

ممکن است التهاب مربوط به تاج دندان باشد، التهاب را از عصب دندان خارج می کنند. داخل دندان ها خمیری مخصوص قرار می دهند. در مرحله بعد به ترمیم دندان های شیری و روکش می پردازند.

اما گاهی ممکن است خانواده ها دیر اقدام کنند برای این کار و ریشه دندان ها درگیر التهاب بشود، در این زمان دندان پزشک باید از ریشه دندان با وسایل مخصوص عصب را خارج کند.

بعد با خمیری مخصوص  داخل تاج دندان های شیری و ریشه دندان را پر می کنند و بعد به ترمیم و روکش دندان های شیری اقدام می کنند.

طبق نظر دندان پزشک کودکان، دفعاتی که باید برای عصب کشی دندان های شیری اقدام کنند را در زمان دیدن عکس رادیوگرافی به والدین می گویند.

انجام عصب کشی دندان

نجوه عصب کشی دندان کودکان

در چه مواردی دندان کودکان نیاز به عصب کشی دارد؟

عصب کشی دندان کودکان زمانی انجام می شود که موارد زیر را داشته باشد

  • دندان آبسه کرده باشد
  • شب ها دندان درد داشته باشد
  • اطرف دندان قرمزوالتهاب داشته باشد
  • دندان کودک نسبت به گرما و سرما حساس شده باشد
  • دندان پوسیده و یا عفونت شدیدی داشته باشد.
  • هنگام لمس کردن و یا خوردن به طور مداوم درد را حس کند.
  • به طور غیر منتظره ای دندان آسیب دیده شل شود

آیا عصب کشی دندان شیری کودکان اهمیت دارد؟

ریشه دندان های شیری همانند دندان های دائمی از اهمیت بالایی برخوردار است. کار سخت و دشواری نیست قسمت های مختلف دندان های شیری را پر کردن. برای اینکه عفونت ریشه دندان شیری کودکان را از بین ببرند باید طی دو مرحله به دندان پزشک مخصوص کودکان مراجعه کنند و دندان پزشک آن را درمان کند.

گاهی ممکن است آسیب جدی به ریشه دندان های شیری کودکان وارد نشده باشد و فقط بخشی از آن خراب و یا شکسته باشد، در این زمان تا جایی که ساختار دندان سالم است، دندان پزشک اقذام به عصب کشی دندان کودکان نمی کند ولی بخش هایی که خراب است را بر می دارد تا به ریشه دندان برسد و در مرحله بعد عفونت و عصب دندان را از ریشه خارج می کند.

درد عصب کشی دندان کودکان

در این قسمت همان طور که می دانید آسیب عصب های دندان را از بین می برند. برای انجام این کار از بی حسی هایی که موضعی هستند استفاده می شود، کودکان بعد از جراحی درد زیادی را نباید حس کنند. حساسیت های کودکان تا دو هفته نبست به موادی که روی تاج دندان و کارهای دیگری که روی دندان انجام شده است باقی می ماند.

کودکان در این زمان باید مسواک زدن خود را فراموش نکنند و باید اطراف دندان های عصب کشی شده را مخصوصا لثه به خوبی تمیز کنند تا باعث مشکل جدید و یا تورم نشوند. اما اگر احساس کردین که کودک شما درد زیادی را تحمل می کند حتما آن را به دندان پزشکی ببرید تا بررسی های جدیدی را روی عصب کشی دندان های کودک شما انجام دهند.

درد عصب کشی دندان

درد عصب کشی دندان کودکان

به جای عصب کشی ار چه راه و روش هایی می توان استفاده کرد؟

برای عصب کشی دندان کودکان روش های دیگری را می توان جایگزین کرد که در ادامه برای شما شرح می دهیم.

  1. کشیدن دندان آسیب دیده
  2. ناحیه پالپ و آسیب دیده را جراحی کردن.

زمانی که در دهان کودک دندان را از بین بردن و یا کشیدن باید از جایگزینی برای آن استفاده کنند، مانند

  1. دندان مصنوعی
  2. ایمپلنت
  3. بریج و روکش دندان

روش های درمانی که در بالا برای شما گفته شد، کم هزینه و یا ساده نیستند. برای همین به والدین گفته می شود که دندان های شیری کودکان خود را محافظت کنید تا کار به عصب کشی دندان کودکان شما نرسد.

انواع عصب کشی دندان در کودکان

دندان های شیری کودکان به دو صورت عصب کشی می شود که در ادامه به آن می پردازیم

عصب کشی دندان به روش پالپکتومی

پالپوتومی روشی برای عصب کشی دندان کودکان

روش های مختلف عصب کشی دندان

انواع عصب کشی دندان کودکان

هزینه درمان عصب کشی دندان کودکان

شدت مشکلاتی که برای دندان های کودکان به وجود آمده است و وضعیت دندان های آسیب در هزینه عصب کشی دندان ها تاثیر گذار است.

سخن پایانی

دندان های شیری کودکان بسیار مهم است و شما باید از آن ها به بهترین نحو محافظ کنید. ما در این مقاله در مورد عصب کشی دندان کودکان برای شما نکاتی را شرح داده ایم و امیدواریم با خواندن این مقاله به جواب سوال های خود برسید.

سوالات متداول عصب کشی دندان کودکان

1دندان های کودکان به چند صورت عصب کشی می شود؟
دندان های شیری کودکان به دو صورت عصب کشی می شود که در ادامه به آن می پردازیم عصب کشی دندان به روش پالپکتومی و پالپوتومی روشی برای عصب کشی دندان کودک

2آیا در عصب کشی دندان های یک کودکی دردی حس می شود؟
در این قسمت همان طور که می دانید آسیب عصب های دندان را از بین می برند. برای انجام این کار از بی حسی هایی که موضعی هستند استفاده می شود، کودکان بعد از جراحی درد زیادی را نباید حس کنند. حساسیت های کودکان تا دو هفته نسبت به موادی که روی تاج دندان و کارهای دیگری که روی دندان انجام شده است باقی می ماند.
کودکان در این زمان باید مسواک زدن خود را فراموش نکنند و باید اطراف دندان های عصب کشی شده را مخصوصا لثه به خوبی تمیز کنند تا باعث مشکل جدید و یا تورم نشوند. اما اگر احساس کردین که کودک شما درد زیادی را تحمل می کند حتما آن را به دندان پزشکی ببرید تا بررسی های جدیدی را روی عصب کشی دندان کودک شما انجام دهند.

3چه روش هایی را می توان برای عصب کشی جایگزین کرد؟
برای عصب کشی دندان کودک روش های دیگری را می توان جایگزین کرد که شامل کشیدن دندان آسیب دیده و ناحیه پالپ و آسیب دیده را جراحی کردن است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =