logo aryam

سینوس لیفت چیست

لیفت سینوس

سینوس لیفت چیست

کاشت ایمپلنت دندان همواره یکی از عمل هایی است که امروزه بیشترین طرفدار را در بین افرادی که دندان های خود را از دست داده اند، دارد. روش های بسیار زیادی وجود دارد که می شود دندان های از دست رفته خود را بازسازی کرد و یا جایگزین مناسبی برای آن ها در فضای خالی قرار داد.

کاشت ایمپلنت زمانی مفید است که استخوان های فک تراکم کافی را داشته باشند. اگر تعداد استخوان و یا تراکم استخوان ها مناسب نباشد، کاشت ایمپلنت نتیجه دلخواه را نخواهد داشت. افرادی که از کمبود استخوان و یا کیفیت پایین استخوان رنج می برند لازم است که عمل سینوس لیفت را انجام دهند. در این مقاله ما اطلاعاتی را در رابطه با لیفت سینوس برایتان گرد آورده ایم.

سینوس لیفت چیست؟

لیفت سینوس در واقع به عملی می گویند که باعث افزایش تعداد استخوان های فک بالا می شود و یا در برخی موارد برای مداوم کردن استخوان های فک بالا انجام میشود. همانطور که میدانید و در مقالات قبل به آن پرداختیم، کاشت ایمپلنت زمانی موثر خواهد بود که به خوبی با استخوان ها جوش بخورد. لازمه این کار  داشتن استخوان های به تعداد کافی و با کیفیت بالا است.

در واقع عمل لیفت سینوس در فک بالایی انجام می پذیرد و دندان های آسیایی و نیش را در بر می گیرد. برخی از افراد به این عمل پیوند سینوس نیز می گویند. که هر دو اصلاح یک معنی را دارند. استخوان های پیوندی بین آرواره ها و بینی قرار می گیرد. عمل لیفت سینوس مخصوص کسانی است که نیاز به جایگزین کردن دندان های از دست رفته خود دارند. اما استخوان های کافی برای این کار را ندارند.

لیفت سینوس به خوبی به آن ها کمک می کند تا این عمل را بدون هیچ نگرانی و مشکلی انجام دهند. عمل لیفت سینوس معمولا توسط متخصصان پریودنتیست انجام می شود. اگر شما نمی دانید که آیا نیاز به سینوس لیفت دارید یا خیر، قفط کافیست نزد پزشک رفته تا شما را معاینه کند.

روش های دیگری هم برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارند. اما ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزینی دندان های شما است. چرا که توسط پیچ و مهره هایی از جنس تیتانیوم که سازگاری مناسبی با بدن انسان دارند وارد لثه شده و به استخوان ها متصل می شوند. اگر استخوان های کافی داشته باشید سالیان سال می توانید از ایمپلنت خود لذت ببرید.

سینوس لیفت چیست

سینوس لیفت 

کاربرد سینوس لیفت

سینوس لیفت کاربرد های زیادی دارد و دلیل های بسیار زیادی وجود دارد که عمل سینوس لیفت را ضروری می کند. زمانی که بیمار در فک بالایی استخوان های کافی را نداشته باشد و یا فاصله بین سینوس ها و فک بسیار کم باشد. در این صورت  کاشت ایمپلنت دندان ممکن نیست. لیفت سینوس با پیوند استخوان و همچنین فاصله گذاری بین سینوس ها، این عمل را امکان پذیر می کند. این کار باعث می شود که ایمپلنت دندان به خوبی با استخوان جوش بخورد و به نتیجه دلخواه خود برسید.

افراد زیادی در فک بالا دندان های خود را از دست داده اند و فک آنها فاقد استخوان های کافی برای پایه ایمپلنت است.  این مشکل به ویژه در بین دندان های عقبی و آسیا وجود دارد. در همین زمان است که لیفت سینوس به کمک آنها می آید و مشکل آن ها را به همین ترتیبی که ذکر شد حل می کند.

از دست دادن دندان ها می تواند بر اساس عوامل بسیار زیادی باشد. زمانی که لثه ها عفونت کنند و به آنها توجه نشود، این عفونت می تواند باعث خرابی استخوان ها شده و  مشکلات دیگر را درست کنند.

افتادن چند دندان می تواند باعث شود که استخوان های فک ضعیف شوند. از دست رفتن دندان ها ممکن است به دلیل افتادن دندان و یا کشیدن آن به هر دلیلی اتفاق بیوفتد. به هر حال مسئله مهم این است که اگر جای خالی دندان مدت زیادی خالی بماند استخوان های فک جذب بدن می شود. زمانی که استخوان های فک جذب بدن شود از تعداد استخوان ها کاسته می شود. همین موضوع باعث می شود که کاشت ایمپلنت ممکن نباشد.

در برخی موارد سینوس فک بالا نزدیک به استخوان فک است. که این موضوع  باعث جلوگیری از کاشت ایمپلنت می شود.  در این موقعیت سینوس لیفت می تواند کارساز باشد. تمامی مواردی که گفته شد کاربرد سینوس لیفت و موقعیت هایی است که نیاز به انجام لیفت سینوس دارند.

کاربرد سینوس لیفت چیست

کاربرد سینوس لیفت

عوارض سینوس لیفت

زمانی که عمل سینوس لیفت را انجام می دهید احتمالا شما در ناحیه دهان و بینی دچار خونریزی هایی می شوید.  لیفت سینوس عوارض خاصی ندارد و فقط نیاز به مراقبت دارد. شما نباید بعد از سینوس لیفت فین کنید . یا عطسه محکم کنید. تمامی دارو های پزشک را باید سر  وقت مصرف کنید. بعد از عمل دردهایی دارید که خوردن مسکن می تواند تسکین دهنده درد باشد.

انجام عمل لیفت سینوس برای افرادی که کاشت ایمپلنت دندان را به عنوان راه زیبایی بخشیدن به دندان هایشان انتخاب کرده اند و متاسفانه شرایط لثه شان آن ها را از این کار منع می کند، راه حلی عالی و تاثیر گذار است.

عوارض سینوس لیفت چیست

عوارض سینوس لیفت

سخن آخر

اگر قصد کاشت ایمپلنت دندان به روشی متبحرانه و متخصصانه را دارید، به بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه کنید تا تفاوت را احساس کرده و در نهایت نتیجه دلخواهتان را بگیرید.

Rate this post

دیدگاه ها بسته شده است