logo aryam

علت سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان

علت سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان

سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان

یکی از معضلاتی که بسیاری از بیماران با ان مواجه می‌شوند سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان می‌باشد، شاید برای شما این سوال بوجود بیاید که علت سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان چیست و یا روش های درمان آن چه می‌باشد؟ ما در این مطلب قصد دارین تا به طور کلی علت بوجود آمدن این مشکل را برای شما شرح بدهیم.

سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دلایل بسیار زیادی دارد که باید توجه داشته باشید در صورت به وجود آمدن این مشکل باید سریعا به دندان پزشک و یا متخصص ایمپلنت مراجعه کنید زیرا در غیر این صورت زیبایی دندان های شما از بین رفته و تمام هزینه‌هایی که برای زیبایی آن پرداخت کرده اید بی فایده بوده است.

در ادامه تمام علت های سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت را برای شما دوستان نام برده و به آن‌ها پرداخته ایم.

"<yoastmark

سیاه شدن لثه به دلیل نازکی بافت لثه ها

سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان ممکن است به دلیل نازک بودن بافت لثه ها بوجود بیاید که یکی از نکات تاثیر گذار و بسیار مهم در سیاه شدن و تغییر رنگ لثه ها همین امر می‌باشند که خوشبختانه برای درمان آن راه حل‌هایی وجود دارد؛ برای درمان اسن مشکل بهتر است به یک پزشک مجرب و خوب مراجعه کنید تا با پیوند زدن بافت لثه به ضخیم شدن آن کمک نمایند.

با ضخیم شدن بافت لثه می‌توان به راحتی از سیاه شدن و تغییر رنگ لثه خود جلوگیری کرد و به زیبا شدن لثه های خود کمک بسیار چشمگیری کرد.

مصرف دخانیات علت سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان

یکی از مخرب ترین عامل های سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان مصرف بیش از حد دخانیات و مشروبات الکلی است که می‌تواند آسیب بسیار زیادی به ریشه دندان نیز وارد کند؛ توجه داشته باشید که استفاده زیاد از این دخانیات می‌تواند در تغییر رنگ و ایجاد جرم در دندان نیز تاثیر بسیار بدی بگذارد.

تاثیر رژیم غذایی نامناسب بر تغییر رنگ لثه

بهتر است بدانید که رژیم غذایی نامناسب می‌تواند بر سلامت دندان، لثه، پوست و … تاثیر بسیار زیاد و چشمگیری بگذارد، یکی از عواملی که باعث سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان ها می‌شود تامین نشدن فسفر و کلسیم مورد نیاز در بدن است. در صورت نبودن مواد این مواد معدنی در رژیم غذایی ممکن است مینای دندان افراد آسیب ببیند و تغییر رنگ نیز در لثه ها مشاهده بشود.

رژیم غذایی نامناسب دندان

اهمیت رژیم غذایی بر سیاه شدن لثه

اهمیت رعایت کردن بهداشت دهان و دندان

باید توجه داشته باشید که رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد که در صورت رعایت نکردن آن ممکن است با سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان مواجه شوید که بهر است بدایند که این امر عوامل مخرب دیگری نیز از خود بجا می‌گذارد که جبران کردن آن کار بسیار دشواری است.

سیاهی لثه به دلیل هماتوم ناشی از درآوردن دندان

اکثرا در هنگام درآمدن دندان‌ها کیست پر از مایع در دهان ایجاد می‌شود که مایع درون آن ترکیبی از خون و آب است که به آن هماتوم می‌گویند. به طور کلی هماتوم ها به رنگ سیاه و بنفش مشاهده می‌شوند و می‌توان آن را در دهان کودکان بسیار مشاهده کرد و یکی از دلایل سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان نیز باشد.

این مشکل به طور ناگهانی و خود به خود بهبود پیدا می‌کند و در صورت بهبود نیافتن آن بهتر است به یک متخصص خوب برای درمان سیاهی لثه خود مراجعه نمایید.

تاثیر بیماری های ژنتیکی و ارثی بر سیاه شدن لثه

یکی از علت سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان، عوامل ارثی و ژنتیکی است که گاهی اوقات می‌توان این عوامل را قبل از ایمپلنت و گاهی بعد از انجام آن مشاهده کرد. باید توجه داشته باشید که درمان این مشکل بسیار مهم و الزامی است زیرا این مشکل می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را باری شما به وجود بیاورد.

جلوگیری از سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت

برای جلوگیری از سیاه شدن لثه روش های بسیار زیادی وجود دارد که برای درمان آن ابتدا باید به یک متخصص ایمپلنت خوب مراجعه کنید تا بتوانید به درمان لثه خود بپردازید،در ادامه چند مورد از روش های جلوگیری از سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت را برای شما شرح داده ایم:

  • رعایت بهداشت دندان ها
  • تغذیه مناسب
  • خودداری از مصرف دخانیات
  • مراجعه به متخصص ایمپلنت مطمئن
  • مصرف غذاهای تامین کننده فسفر و کلسیم
  • تامین ویتامین کت و ث
جلوگیری سیاه شدن لثه

روش های جلوگیری از سیاه شدن لثه

روش های درمان تیرگی لثه

در حال حاضر جراحی کرایو و پیوند لثه یکی از موثر ترین روش های درمان سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان می‌باشد که امروزه استفاده از این روش ها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده اند. استفاده از لیزر برای درمان سیاهی لثه و برداشت بافت سیاه با جراحی نیز از روش های پر استفاده درمان سیاهی لثه بعد از ایمپلنت است.

سخن پایانی

یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از ایمپلنت کردن دندان ها برای افراد بوجود بیاید سیاه شدن لثه است؛ بهتر است بدانید که علت سیاه شدن لثه متفاوت است و روش های درمان بسیار زیادی نیز برای آن وجود دارد که ما در این مطلب علت سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان را به طور کامل برای شما شرح داده ایم.

سوالات متداول علت سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان

علت سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان چیست؟

سیاه شدن لثه بعد از انجام ایمپلنت دلایل بسیار زیادی همچون رعایت نکردن بهداشت دهان، رژیم غذایی نامناسب، بیماری های ژنتیکی، مصرف بیش از حد دخانیات، نازکی بافت لثه و … دارد.

روش های درمان سیاه شدن لثه چه می‌باشد؟

برای درمان سیاهی لثه می‌توان از جراحی لثه، پیوند لثه، برداشت بافت سیاه لثه با تیغ جراحی و لیزر درمانی لثه استفاده کرد.

برای جلوگیری از سیاه شدن لثه باید چه کاری انجام داد؟

برای جلوگیری کردن از سیاه شدن لثه ها می‌توان از روش هایی مانند مصرف مواد غذایی دارای فسفر و کلسیم، رعایت کردن بهداشت دهان و دندان، استفاده نکردن از دخانیات  و مشروبات الکلی، مراجعه به یک متخصص ایمپلنت مجرب و تغذیه خوب استفاده کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =