logo aryam

زمان مناسب عصب کشی دندان

زمان-مناسب-عصب-کشی

زمان-مناسب-عصب-کشی

زمان مناسب عصب کشی دندان

عصب کش روشی برای درمان دندان هایی که دچار تورم، عفونت، یا آسیب ناحیه پالپ شده اند می باشد. ناحیه پالپ یک بافت نرم در مرکز دندان است که از اعصاب، رگ های خونی، و بافت اتصالی تشکیل شده است. عفونت پالپ معمولاً در نتیجه پوسیدگی دندان ایجاد می شود. زمانی که پوسیدگی دندان به عصب آن برسد نیاز به عصب کشی می باشد . سوال اینجاست زمان مناسب عصب کشی چه هنگام می باشد ؟

هدف عصب کشی یا درمان ریشه

هدف از عصب کشی، فراهم آوردن امکان باقی ماندن دندان در دهان با کشتن اعصاب دندان  و از بین بردن درد دندان می باشد.

درمان با عصب کشی

با عفونت پالپ دندان، مراجعه به دندانپزشک ضرورت دارد. این روش درمان شامل خارج کردن ریشه یک دندان، تمیز کردن و شکل دادن به فضای کانال و در نهایت پر کردن آن به منظور جلوگیری از نفوذ مجدد باکتری های مخرب به به سیستم اعصاب دندان است.

زمان عصب کشی دندان

نیاز به عصب کشی زمانی است که بافت نرم مرکز دندان یا همان پالپ دندان عفونی شده باشد. ابتدا دندانپزشک به منظور تشخیص وجود عفونت در دندان و برای تایید اینکه آیا نیاز به عصب کشی می باشد، ازعکس برداری رادیولوژی استفاده می کند.

عصب کشی دندان به دلیل استفاده از بی حسی موضعی صورت می گیرد و با تزریق بی حسی انجام عصب کشی برای راحت می شود.

طبق گزارشات میزان ترس افراد از انجام عصب کشی با سطح استرس و بد بینی رابطه وجود دارد. دندانپزشکان به افرادی که ترس از انجام این روش درمانی دارند توصیه می کنند که نگرانی هایشان را با دندانپزشک خود در میان بگذارید و همچنین تکنیک هایی مانند پرت کردن حواس در طول عصب کشی و یا افزایش میزان آگاهی از روش های درمانی مخصوص دندان را به کار بگیرند.

زمان-مناسب-عصب-کشی

زمان-مناسب-عصب-کشی

نشانه های عفونت دندان

  • احساس درد در زمان جویدن غذا و یا هنگام نوشیدنی های گرم یا سرد
  • تیره شدن رنگ دندان
  • لق شدن دندان
  • تورم در لثه نزدیک دندان آسیب دیده
  • ترشح چرک از دندان آسیب دیده

و…

طول درمان

مدت زمان لازم برای انجام عصب کشی دندان، بر اساس اندازه، شدت آسیب دندان و نیز سایر عوامل مربوطه تعیین می شود. به طور معمول در یک یا دو جلسه عصب کشی انجام می گردد.

دقت شود که انجام عصب کشی نیاز به تخصص دارد پس اگر شما قصد استفاده از این روش درمانی را دارید بهتر است به یک متخصص با تجربه در این زمینه مراجعه فرمایید.

تهران – بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 449746

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 15 =