logo aryam

رنگ بندی کامپوزیت دندان

انتخاب رنگ بندی کامپوزیت دندان

انتخاب رنگ بندی کامپوزیت دندان

کامپوزیت کردن دندان یکی از عواملی است که می‌تواند در زیبایی انسان‌ها و لبخند آن‌ها تاثیر بسزایی بگذارد، بهتر است بدانید که انتخاب رنگ کامپوزیت دندان از اهمیت بالایی برخوردار است که ما در این مطلب به نحوه انتخاب رنگ بندی کامپوزیت دندان مناسب پرداخته ایم.

به طور کلی دندا‌ن‌های سفید میتوانند به جذابت انسان‌ها کمک بسیار چشمگیری بکنند اما گاهی اوقات با انتخاب رنگ نادرست کامپوزیت می‌تواند باعث جلوگیری زیبایی دندان‌های خود بشوید. اگر قصد کامپوزیت کردن دندان‌های خود را دارید بهتر است این مقاله را از دست ندهید و اطلاعات پرکاربرد در مورد رنگ بندی کامپوزیت دندان بدست بیاورید.

رنگ بندی کامپوزیت دندان

همه چیز درمورد انتخاب رنگ کامپوزیت

انواع رنگ بندی کامپوزیت دندان

رنگ بندی کامپوزیت به 4 دسته تقسیم می‌شود که این دسته‌ها شامل گروه A، B،C ، D است، هر کدام از این دسته‌ها از گروه رنگی مختلفی برخوردار هستند به طوری که در کاتالوگ رنگ کامپوزیت دندان گروه A  دارای طیف رنگی قهوه‌ای، B  رنگ بندی زرد، C  طیف رنگی خاکستری و D  دارای طیف رنگی قرمز می‌باشد.

به طور کلی هر کدام از این رنگ بندی‌های دارای درجه بندی خاصی می‌باشند که در ادامه چند مورد از رنگ بندی‌های مناسب کامپوزیت را نام برده ایم:

  • A1
  • A2
  • A3
  • A5
  • A4
  • B1
  • B2
  • B3
  • C3
  • CV
  • CVD
  • BW
  • XBW

پرطرفدارترین رنگ کامپوزیت دندان

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که بهترین رنگ کامپوزیت دندان چه می‌باشد؟ بهتر است بدانید بعضی از رنگ‌های کامپوزیت دارای محبوبیت بسیار زیادی می‌باشند و اکثر هنرمندان و افراد مشهور این طیف رنگی خاص کامپوزیت را انتخاب می‌کنند.

انتخاب رنگ مناسب کامپوزیت

.ممحبوب ترین رنپ کمپوزیت دندان

سایه XL کامپوزیت

یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین رنگبندی کامپوزیت دندان رنگ XL است، این رنگ جزو طیف رنگی سفید به حساب نمی‌آید که همین امر باعث شده تا آن بسیار طبیعی و زیبا دیده بشود. مقاومت بالا و طبیعی بودن آن باعث شده تا افراد زیادی به این سایه کامپوزیت علاقه مند شوند.

رنگ محبوب کامپوزیت BW

اگر قصد دارید تا دندان‌ها سفیدی داشته باشید بهترین گزینه سایه BW  می‌باشد، این مدل کامپوزیت مقاومت بسیار زیادی دارد که از مزایای آن می‌توان به چسبندگی بالا، مقاومت در برابر سایش، سازگار بودن با بافت دهان و درخشندگی بالای آن اشاره کرد.

اکثرا این مدل کامپوزیت از رزین ساخته شده است و باعث می‌شود تا افراد لبخندی هالیوودی و زیبا داشته باشند، بهتر است بدانید که این رنگ کامپوزیت برای کسانی که علاقه مند به طبیعی بودن رنگ دندان‌های خود را دارند مناسب نمی‌باشد.

رنگ پذیری کامپوزیت دندان

معمولا کامپوزیت دندان‌ها از جنس رزین و یا پورسلین هستند که ممکن از به مرور زمان لکه‌هایی روی کامپوزیت دندان افراد بوجود بیاید، تغییر رنگ کامپوزیت دندان به دلایل متعددی ایجاد می‌شود که این دلایل شامل مصرف نوشیدنی‌های رنگ دارد، دخانیات، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، انتخاب رنگ کامپوزیت غیر مناسب و … می‌باشد.

روش های اصلاح تغییر رنگ کامپوزیت

بهتر است بدانید که برای جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تاثیر بسیاری بر زیبا نگه داشتن دندان‌های خود بگذارید. برای جلوگیری از این تغییر رنگ بهتر است بعد از مصرف انواع غذاها و یا نوشیدنی‌های رنگ دارد دندان‌های خود را مسواک بزنید.

گاهی اوقات ممکن است این تغییر رنگ به حدی باشد که در صورت استفاده از مسواک نمی‌توان آن را به رنگ قبلی خود باز گرداند، در این صورت می‌توان با مراجعه کردن به پزشک متخصص کامپوزیت دندان‌های خود را پولیش کنید و گاهی نیز کامپوزیت را تعویض نمایید.

نکات مهم در هنگام انتخاب رنگ بندی کامپوزیت دندان

بسیاری از افراد بعد از انجام ایمپلنت دندان خود با مشکلات زیادی همچون نارضایتی از رنگ کامپوزیت، سفید بودن بیش از حد دندان و … مواجه بشوند؛ همین امر باعث شده تا مطالعه کردن در مورد رنگ کامپوزیت دارای اهمیت بسیار زیادی بشود که در ادامه نکات مهم در هنگام انتخاب رنگ کامپوزیت را برای شما شرح داده ایم:

  1. در هنگام انتخاب رنگ بندی کامپوزیت دندان حتما به طیف رنگ سایه آن توجه داشته باشید.
  2. اگر رنگ پوست تیره‌ای دارید بهتر است رنگ‌های طبیعی کامپوزیت را انتخاب نمایید.
  3. رنگ بندی سفید کامپوزیت برای افرادی که رنگ پوست سفید دارند مناسب می‌باشد.
  4. امکان دارد به مرور زمان از رنگ دندان‌های خود خسته بشوید که در این صورت بهترین گزینه انتخاب رنگ بندی طبیعی کامپوزیت دندان است.
  5. قبل از ایمپلنت دندان باید به مواردی همچون فرم صورت، رنگ لب و سن خود دقت توجه داشته باشید.

اهمیت ونیر کامپوزیت طبیعی برای دندان بالا

به طور کلی دندان‌های بالا نسبت به دیگر دندان‌ها بیشتر مشاهده می‌شوند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند، طبیعی بودن رنگ بندی کامپوزیت دندان بالا می‌تواند لبخند فرد را زیبا تر و جذاب تر بنظر برساند که بسیاری از سلبریتی‌ها به این امر اهمیت زیادی می‌دهند.

خلاصه مطلب

امروزه کامپوزیت کردن دندان‌های یک امر بسیار شایع شده است که برای انجام این کار باید توجه بسیار زیادی به رنگ بندی کامپوزیت دندان داشته باشید؛ بهتر است بدانید که کامپوزیت دندان دارای طیف رنگی بسیار زیادی می‌باشد که در این مطلب رنگبندی و نحوه انتخاب آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

رنگ کامپوزیت دندان های بالا

نحوه انتخاب رنگ کامپوزیت دندان بالا

سوالات متداول رنگ بندی کامپوزیت دندان

در هنگام انتخاب رنگ کامپوزیت باید به چه نکاتی توجه کرد؟
برای انتخاب رنگ کامپوزیت دندان نکات بسیار زیادی وجود دارد که توجه به آن‌ها بسیار مهم است، این نکات شامل مواردی همچون انتخاب رنگ کامپوزیت با توجه به سن،  رنگ پوست، فرم صورت، طیف رنگبندی سایه کامپوزیت و مورد دیگری است.

معروف ترین رنگ بندی کامپوزیت دندان چه رنگی است؟
محبوب ترین و پرطرفدار تزین طیف رنگی کامپوزیت رنگ XL و BW این که امروزه اکثر هنرمندان و افراد مشهور به انتخاب این دو رنگ برای کامپوزیت دندان‌های خود می‌پردازند.

برای جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت چه روش هایی وجود دارد؟
گاهی اوقات ممکن است با تغییر رنگ کامپوزیت دندان خود مواجه شوید که برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از روش هایی همچون پولیش دندان، استفاده از خمیر دندان مخصوص کاموپوزیت و یا تعویض کامپوزیت دندان استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هفت =