logo aryam

دندان مصنوعی برای جوانان

همه چیز در مورد دندان مصنوعی

دندان مصنوعی برای جوانان

دندان مصنوعی برای جوانان

اغلب افراد تصور می کنند که دندان مصنوعی تنها برای افرد مسن طراحی شده است. در حالی که این گونه نیست و از دندان مصنوعی برای جوانان نیز استفاده می شود. داشتن دندان های سالم ضمن بالاتر بودن اعتماد به نفس شما؛ تاثیر بسازی روی ظاهر و زیبایی شما می گذارد. به علاوه اینکه دندان های سالم سلامت دستگاه گوارش شما را نیز تضمین می کند.

دندان مصنوعی

همه چیز در مورد دندان مصنوعی برای جوانان

جایگزینی دندان از دست رفته

لازم است تا در سال حداقل دو بار به دندان پزشک مراجعه کنید. این کار سبب می شود تا اگر مشکلی برای دندان های شما پیش آمده؛ پیش از جدی شدن آن را درمان کنید. سهل انگاری در عدم مراجعه منظم به پزشک و رعایت بهداشت دندان مشکلات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد. اما گاهی اوقات فرد به همه این موارد ها توجه داشته ولی در اثر حوادسی نظیر تصادف دندان هایش را از دست داده است. در این موارد استفاده از دندان مصنوعی برای جوانان راه گشا خواهد بود.

ایمپلنت دندادنی

این روش جز متداول ترین روش های درمانی برای استفاده نکردن از دندان مصنوعی برای جوانان است. متخصص با قرار دادن یک پیچ در فک؛ پروتز دندانی را روی آن سوار می کند. مهمترین حسن ایمپلنت این است که پروتز های دندانی تفاوت چندانی با دندادن های واقعی انسان ندارند.

بریج دندان

زمانی پزشک برای شما تجویز بریج دندانی را می دهد که شما چندین عدد از دندان هایتان را به صورت ردیفی از دست داده باشید. این روش مشابه ایمپلت دندانی است. با این تفاوت که در فرآیند بریج دندانی یک پایه برای سوار کردن چندیدن دندان استفاده می شود. استفاده از این روش یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزین دندان مصنوعی برای جوانان است.

 مزایای استفاده از دندان مصنوعی برای جوانان

یکی از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده از دندان مصنوعی برای جوانان است. دندان مصنوعی یکی پایه پلاستیکی دارد که روی لثه به تنهایی سوار می شود. پس از هر بار غذا خوردن لازم است تا آن را از دهانتان خارج کنید و آن را شست و شو دهید. اگر این نکته را رعایت  نکنید تکه ها غذای نفوذ کرده به زیر پایه ها، بهترین بستر برای رشد میکروب ها می شوند.

مراجعه به متخصص

تصمیم گیری برای استفاده از دندان مصنوعی برای جوانان تصمیم است که تمام زندگی آن ها را تحت شعاع قرار می دهد. با مراجعه به یکی متخصص از صحت انتخابتان اطمینان پیدا کنید. با چند دندان پزشک مشورت کنید و از گزینه های پیش رو اطلاع پیدا کنید. در نهایت با در نظر گیری مزایا و معایب این روش اقدام به انتخاب دندان مصنوعی کنید.

نکان مهم راجب دندان مصنوعی

لازم است تا حتما پش از اقدام به استفاده از دندان مصنوعی برای جوانان از تصمیم آن ها مطمئن شوید. اگر جوان نسبت به انتخاب دندان مصنوعی اطمینان نداشته باشد استفاده از دندان مصنوعی آن را آزار روحی می دهد.

همه چیز در مورد دندان مصنوعی

نکات مهم در مورد دندان مصنوعی جوانان

خرید پروتز با کیفیت

دندان مصنوعی های سنتی می توانند سن شما را مست تر جلوه دهند. حتما از پروتز های با کیفیت خرید کنید. این پروتر ها با فک شما بهتر مچ می شوند. بعلاوه اینکه ظاهر طبیعی تری نسبت به دندان های مصنوعی های قدیمی دارند. استفاده از دندان مصنوعی برای جوانان لبخند آن ها را زیبا تر می کند و به افزایش اعتماد به نفس آن ها کمک می کند.

دلایل استفاده از دندان مصنوعی

  • اگر دندان هایتان را از دست دادید استفاده از دندان مصنوعی جایگزین مناسبی برای دندان های از دست رفته تان محسوب می شود.
  • برای کسانی که به بیماری های لثه نظیر پریودنتیت، جنجویت و… مبتلا هستند استفاده از دندان مصنوعی برای جوانان توصیه می شود.
  • از دندان های مصنوعی می توان برای پر کردن فضای خالی بین دندان ها استفاده کرد. این کار از کج شدن سایر دندان هایتان جلوگیری می کند.
  • برخی ها به دلیل نداشتن برخی از دندان ها در حرف زدن دچار مشکل می شوند. استفاده از دندان مصنوعی برای جوانان این مشکل را حل می کند.

دندان مصنوعی موقت

بسیاری از جوانان نسبت به ظاهر و لبخند خود حساس هستند. خوشبختانه پزشکان گزینه های متفاوتی را برای پر کردن دندان های از دست رفته دارند. پس از کشیدن دندان ها ممکن است چندماه طول بکشد تا دندان ها بهبود پیدا کنند. یکی  از گزینه متخصان برای پر کردن جای دندان استفاده از دندان مصنوعی برای جوانان است. از این نوع پروتز می توان بلافاصه بعد از کشیدن دندان استفاده کرد.

معایب استفاده جوانان از دندان مصنوعی

استفاده از دندان مصنوعی برای جوانان همراه با معایبی می‌باشد که این معایب شامل موارد زیر است:

  • پروتز های دندانی که استاندارد نباشند، در ظاهر شما تغییر ایجاد می کنند. چون با قرار گیری دندان مصنوعی روی لثه به لب ها فشار وارد شده و باعث افتادگی آن ها می شود.
  • دندان های مصنوعی می نوانند با فشاری که به لثه ها وارد می کنند باعث تغییر ساختار استخوان های فک شوند.
  • لثه پایین بسیار لیز است و احتمال سر خوردگی دندان مصنوعی برای جوانان در آن وجود دارد.

"<yoastmark

سخن پایانی

همانطور که در مطلب بالا به آن اشاره کردیم حتما لازم است تا پیش از تصمیم گیری به استفاده از دندان مصنوعی برای جوانان با یک متخصص مشورت کنید. دکتر آریام فوق تخصص پروتز های دندانی از مجرب ترین پزشکان ایرانی بشمار می روند. با مراجعه به این شخص از راهنمایی ایشون بهره مند شوید.

سوالات متداول درباره دندان مصنوعی برای جوانان

  1. آیا استفاده از دندان های مصنوعی دیگر نیاز به مراقبت ندارند؟
    شاید در ابتدا تصور کنید که این کار ساده تر از مراقبت از دندان های طبیعی است. اما در حال این دندان ها هم نیاز به مراقبت دارند.
  2. برای استفاده درست از دندان مصنوعی باید چه کاری را انجام دهیم؟
    غذا خوردن و حرف زدن در هفته اول یک چالش بزرگ به نظر می آید. اما بعد از آن عادت می کنید که چگونه با آن کنار بیاید. می توانید حرف زدن را با کسانی که بهشان اعتماد دارین تمرین کنید.
  3. آیا فرد پس از گذاشتن دندان مصنوعی دچار افسردگی می شود؟
    در برخی موارد شاهد بودیم که جوانان از قرار گرفتن دندان مصنوعی در دهانشان احساس ناخوشایندی دارند. این ناراحتی به این خاطر است که جوان تصور می کند استفاده از این وسیله تنها برای افراد مسن باید مورد استفاده قرار بگیرد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =