logo aryam

کسی که دندان قروچه دارد می تواند ایمپلنت کند؟

دندان قروچه کردن و انجام ایمپلنت

کسی که دندان قروچه دارد می تواند ایمپلنت کند؟

آیا به فکر کاشت دندان هستید، اما نگران این هستید که به دلیل دندان قروچه کردن نتوانید کاشت دندان را انجام دهید. به طور حتم در زمان تصمیم گیری برای کاشت دندان با این سوال مواجه خواهید شد که کسی که دندان قروچه دارد می تواند ایمپلنت کند؟ شاید با این فکر کنید که نمی توان با عادت دندان قروچه کردن کاشت دندان را انجام داد. اما همیشه اینطور نیست بلکه کاشت دندان با عادت داشتن دندان قروچه کردن، ملاحظات خاص خود را دارد. برای اینکه بفهمیم چه ملاحظاتی باید برای کاشت دندان در نظر گرفت بهتر است ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

آیا ساییدن دندان ها مانع کاشت دندان میشود؟

اگر شما هم جزء کسانی هستید که عادت به قروچه کردن دندان را دارید باید نسبت به اثرات قروچه کردن دندان بر روی کاشت دندان آگاه شوید. در پاسخ به این سوال که آیا کسی که دندان قروچه دارد می تواند ایمپلنت کند؟ می توان بیان کنیم که بله با وجود قروچه کردن دندان، کاشت دندان امکان پذیر است اما متأسفانه باید بدانید که دندان قروچه به عنوان یک عادت همیشگی می تواند با ادغام استخوانی تداخل داشته باشد.

اگر دندان های خود را مداوم به هم فشار دهید، فشار مداوم ممکن است موجب جابه جا شدن دندان های تازه کاشت شده بشود و ادغام کامل دندان ها با استخوان اطراف را دشوار یا غیرممکن می کند. حتی اگر کاشت دندان شما با موفقیت با استخوان فک شما پیوند بخورد، دندان قروچه همچنان خطر شکست دندان های کاشته شده را افزایش می دهد.

در این صورت فشار مداوم ممکن است منجر به مشکلاتی مانند تحلیل لثه و از دست دادن استخوان فک شود. علاوه بر این ترمیم بالای ایمپلنت های دندانی شما با احتمال بیشتری شکسته یا ترک خواهد خورد. اما با این حال می توانید در صورت قروچه کردن دندان ها باز هم کاشت دندان را انجام دهید. البته یکی از نکات مهمی که باید با وجود قروچه کردن دندان، کاشت دندان را انجام می دهید این است که پس از کاشت دندان، باید در معاینات منظم با دندانپزشک خود شرکت کنید. متخصص ایمپلنت

آنها سلامت دهان و دندان شما را ارزیابی می کنند و اگر به نظر می رسد دندان قروچه ممکن است تهدیدی برای دندان های جدید شما باشد، می توانند درمان مناسب را را بکار بگیرند. اگر چه دندان قروچه می تواند به دندان های تازه کاشته شده شما آسیب برساند اما خوشبختانه راه هایی برای مدیریت این مشکل وجود دارد تا بتوانید از لبخندی سالم و زیبا لذت ببرید.

دندان قروچه چیست

دندان قروچه

دندان قروچه چیست؟

دندان قروچه کردن چیست؟ دندان قروچه یک بیماری شایع است که می توان بیان کرد که یک نوع عادت محسوب می شود که در آن فرد به طور مکرر و اغلب ناخودآگاه فک خود را فشار می دهد و به اصطلاح دندان قروچه می کند. طبق مطالعاتی که در این زمینه شده است حدود 15 درصد از نوجوانان و نزدیک به 10 درصد از بزرگسالان میانسال عادت به دندان قروچه کردن دارند.

از دلایل قروچه کردن دندان می توان مواردی همچون استرس، اضطراب، مشکلات گاز گرفتن، دندان های کج یا اختلالات را بر شمرد. دندان قروچه اغلب در هنگام خواب اتفاق می افتد، به همین دلیل بسیاری از مردم حتی متوجه آن نیز نمی شوند. برای درک بهتر و آشنایی با قروچه کردن دندان در اینجا برخی از علائم و نشانه های رایج این بیماری را بیان خواهیم کرد.

  • احساس درد و ناراحتی در دندان ها
  • سردردهای کسل کننده در زمان بیدار شدن از خواب
  • درد فک، گردن یا صورت خسته یا سفت بودن عضلات فک
  • دندان های صاف، شکسته، بریده شده یا لق
  • احساس ناراحتی در زمان خوابیدن در طول شب

دندان قروچه یک اصطلاح دندانپزشکی است که برای توصیف رفتار حرکت دادن شدید دندان‌ ها در یک حرکت جانبی روی یکدیگر بکار می رود. در زمان قروچه کردن دندان ها بر روی یکدیگر ساییده یا فشرده داده می شود که البته با احساس درد و ناراحت در میان دندان ها و عضلات صورت همراه خواهد بود. در بیشتر موارد، ترکیبی از این رفتارها به طور ناخودآگاه در شب در زمان خواب خواب رخ می دهد.

البته ممکن است در زمان خوابیدن ندانید که دندان قروچه می کنید اما ممکن است با سردرد از خواب بیدار شوید یا احساس استراحت کنید که خسته هستید و به طور کامل استراحت نکرده اید. با این حال بسیاری از افراد در شب هنگام دندان قروچه می کنند و البته از چنین رفتار خود در شب نیز بی اطلاع هستند. اما ممکن است صبح هنگام با سردرد صبحگاهی و کمبود خواب آرام از تخت خواب خود پاشند.

دندان قروچه کردن موجب ایجاد فشار زیاد بر روی دندان ها می شود و از طرفی دندان ها بر روی یکدیگر ساییده خواهند شد. تا به اینجای متن در مورد قروچه کردن دندان مطالبی را بیان کردیم. اکنون که درک بهتری از دندان قروچه دارید، باید به سراغ این سوال برویم که آیا کاشت دندان با دندان قروچه امکان پذیر است؟ به طور مسلم قروچه کردن در موارد شدیدتر به احتمال زیاد فشار زیادی به دندان ها وارد می کند که در نتیجه آن خطر شکست ایمپلنت را افزایش می دهد زیرا فشار بیشتری بر دندانی تازه کاشت شده وارد می کند.

مدیریت قروچه کردن و ایمپلنت دندان

قروچه کردن دندان

راه های مدیریت قروچه کردن دندان چیست؟

چگونه خطرات مرتبط با دندان قروچه را به حداقل برسانیم؟ اگر اخیراً تصمیم به کاشت دندان گرفته اید اما با این حال نیز عادت قروچه کردن دندان را دارید می توانید اقدامات خاصی را برای جلوگیری از ایجاد دندان قروچه در روند بهبودی انجام دهید. ابتدا باید از دندانپزشک خود در مورد استفاده از محافظ دهان در شب سوال کنید و در این رابطه اطلاعات مفیدی را به دست آورید.

محافظ های دهان که توسط یک متخصص دندانپزشکی توصیه می شود می توانند فشار روی فک را کاهش داده و از دندان های شما محافظت کنند. علاوه بر این، برخی از تکنیک‌های کششی و آرام‌سازی می‌تواند به کاهش استرس و اضطرابی که ممکن است در وهله اول باعث دندان قروچه شما شود، کمک شایانی می کند.

سخن پایانی

آیا کاشت دندان با دندان قروچه امکان پذیر است؟ اگر عادت به قروچه کردن دندان دارید و از آن طرف نیز نگران کاشت دندان هستید بهترین راه برای پیدا کردن راه حل مناسب برای این موضوع ، برنامه ریزی برای مشاوره اولیه با یک دندانپزشک باتجربه است. دندانپزشک دندان های شما را معاینه می کند تا اطمینان یابد که لثه ها، استخوان و فک دهان شما سالم است. با این حال اگر چه دندان قروچه یک بیماری جدی است، نباید شما را از بازیابی یک لبخند کامل و جذاب باز دارد. بنابراین با دندانپزشک خود صحبت کنید تا بفهمید که با وجود قروچه کردن دندان هم می توانید کاشت دندان را انجام دهید.

سوالات متداول کسی که دندان قروچه دارد می تواند ایمپلنت کند؟

  1. آیا کاشت دندان برای افراد مبتلا به دندان قروچه امکان‌ پذیر است؟
    بله، کاشت دندان برای افرادی که مبتلا به قروچه کردن دندان هستند مانعی ندارد اما نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت کردن دندان قروچه است. افراد با برنامه ریزی دقیق و بکارگیری روش های موثر در کنترل کردن قروچه دندان می توانند به راحتی این عادت را کنار بگذارند.
  2. آیا دندان قروچه می‌ تواند به دندان های تازه کاشت شده آسیب برساند؟
    بله، با وجود دندان قروچه فشار زیادی بر دندان ها وارد می شود و از طرفی منجر به آسیب یا شکستگی دندان ها می شود. بنابراین دندان هایی که تازه کاشته می شود باید کیفیت دوام بالایی داشته باشد و بتواند فشار زیادی را تحمل کند.
  3. مدیریت کردن دندان قروچه در افراد مبتلا به این عادت چگونه است؟
    افرادی که مبتلا به بیماری قروچه کردن هستند به راحتی می توانند به پزشک مراجعه کنند. دندانپزشک برای این افراد محافظ های دهانی، درمان های دارویی، تمرینات آرام سازی، مدیریت کردن استرس و فشار عصبی را توصیه می کند. از طرفی افراد مبتلا به این بیماری می توانند با رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از محافظ های دهانی به راحتی عادت قروچه کردن دندان را ترک کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =