logo aryam

روش درمان دندان درد با میخک

روش درمان دندان درد با میخک

استفاده از میخک برای درد دندان

گاهی رخ می دهد که دندانمان فراتر از حد تحمل درد می کند و نمی توانم تا رسیدن به دندان پزشکی صبر کنیم. در این حال می توانیم از گیاهی به نام میخک کمک بگیریم. میخک گیاهی پر از خواص است و تاریخچه طویلی دارد. این گیاه را هندی ها برای خوش طعم کردن برنج به آن می افزودند اما امروزه میخک بیش تر خواص درمانی دارد و به خصوص روش درمان دندان درد با میخک روش بسیار خوبی برای تسکین درد دندان به شمار می رود.

درمان دندان درد با میخک

درمان درد دندان با میخک دارای سه روش پایه ای می باشد. دقت کنید که این روش ها صرفا برای تسکین موقتی درد بوده و جای درمان کامل دندان را نمی گیرد و شما باید در اسرع وقت به دندانپزشکی مراجعه کنید. در ادامه این سه روش بسیار کاربردی را برای شما شرح داده ایم.

گیاه میخک

میخک برای درمان دندان درد

درمان دندان درد با پودر میخک

برای این روش درمان دندان درد با میخک پودر میخک را بر روی محل درد قرار داده و این پودر به مرور با بزاق دهان ترکیب شده و موجب تسکین درد دندان می شود. باید دقت کنید که این درمان دائمی نبوده و درمان دندان درد با میخک تنها حالت موقتی و جهت تسکین درد داشته و بهتر است در سریع ترین زمان به دندان پزشک مراجعه کنید. در پودر میخک نکته حائز اهمیت این است که دهانتان را با آب گرم شسته تا چیزی بر روی دندانی که درد می کند وجود نداشته باشد تا پدر بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

درمان دندان درد با روغن میخک

یکی از روش های درمان دندان درد با میخک استفاده از روغن آن است؛ برای استفاده از این روش باید ابتدا دهان را به طور کامل تمیز کارده تا آلودگی مواد غذایی بر روی دندان نمانده باشد؛ پس از این کار روغن میخک را بر روی دندان بمالید تا درد دندان تسکین یابد دقت کنید که روغن میخک دارای مواد سمی بوده و به هیچ عنوان نباید آن را قورت دهید و باید پس از مدتی آن را به بیرون بریزید.

بهتر است برای استفاده از روغن آن را مستقیما استفاده نکرده و به وسیله پنبه آغشته به روغن محل دندان را روغن بمالیم. در این روش بعد از اینکه احساس درد در حال شروع شدن بود  سعی کنید دیگر از روغن میخک استفاده نکنید و سریعا به دندان پزشک مراجعه کنید چرا که مصرف بیش از حد روغن میخک برای بدن و دندان ضرر داشته و توصیه نمی شود.

روغن میخک برای دندان

از بین بردن درد دندان با روغن میخک

درمان دندان درد با برگ میخک

در این روش درمان دندان درد با میخک، برگ میخک را به طور مستقیم روی دندانی که درد می کند گذاشته و اجازه می دهیم تا بزاق دهان برگ را نرم کنید. به تدریج برگ میخک با بزاق دهان نرم شده و در این هنگام باید برگ را با زبان بر روی دندانی که درد می کند فشار داده تا طعم تلخی را احساس کنید سپس حدود 30  دقیقه برگ را در دهان نگه داشته و سپس آن را از دهان خارج کنید و دور بیاندازید و دهان را آبکشی نمایید. اثر این روش می تواند تا چند ساعت در دهان باقی بماند.

برگ میخک برای درد دندان

بررسی برگ میخک برای دندان ی دندان

سایر روش ها

به عنوان یک روش درمان دندان درد با میخک می توان از روش هایی نظیر دم کرد و به طور هفتگی چند روز یکبار استفاده کرد علاوه بر این داروخانه ها دارای قطره میخک هستند که شما می توانید با استعمال این قطره بر روی دندان موجب تسکین درد دندان شود. به طور کل این روش ها از سرعت کم تری برای کاهش درد دندان برخوردارند اما تاثیرگذاری خوبی دارند.

پودر میخک برای درمان درد دندان

درمان درد دندان با میخک

سخن آخر

میخک برای تسکین درد دندان بسیار موثر است اما باید دقت نمود که این درمان ها موقتی بوده و شما در اسرع وقت باید به دندان پزشک مراجعه کنید. برای استفاده میخک روش های متفاوتی مانند دم کردن برگ آن ، ترکیب با مواد دیگر و … وجود دارد اما سریع ترین و موثر ترین روش ها استفاده از روغن و برگ و پودر میخک است. روغن میخک برای درد عصب دندان بسیار کاربردی است و اگر به درستی و به اندازه استفاده شود هیچ ضرری نیز در پی نخواهد داشت. این روغن به هیچ وجه برای کودکان توصیه نمی شود چرا که این روغن نباید قورت داده شود و ممکن است کودکان سهوا آن را قورت داده و متحمل صدمه شوند.

سوالات متداول روش درمان دندان درد با میخک

  1. سم درون میخک چه نام دارد؟
    در واقع ماده درون میخک اوژنول نام دارد که نوعی تسکین دهنده موضعی است و خود به خود خطری ندارد اما قورت دادن آن این دارو را برای بدن تبدیل به سم کرده و ممکن است سبب آسیب رسانی به بدن شود.
  2. در چه صورت متوجه میزان اثرگذاری میخک در روش درمان دندان درد با میخک می شویم؟
    در صورتی که درد دندان تسکین یابد نشان دهنده این است که اثر خود را گذاشته است اما اگر علی رغم تسکین لثه باد کرده و آب آورده بود بهتر است تعلل نکرده و به دندان پزشک مراجعه کنید.
  3. میخک چه آسیب هایی را می تواند به بدن وارد کند؟
    مصرف بی رویه میخک می تواند سبب بروز زخم لثه، خونریزی لثه و … شود از این رو میخک را به طور خود سرانه مصرف نکنید و با مشورت دندانپزشک برای دندان های خود تصمیم گیری کنید. دکتر آریام فوق تخصص ایمپلنت از دانشگاه تهران می توانند به شما بهترین مشاوره ها را در این زمینه بدهند فقط کافیست به سایت com مراجعه کنید.
Rate this post

7 دیدگاه ها

  1. Sina گفت:

    اوووو فکر نمیکردم با میخک بشه دندون درد درست کرد

  2. الهه گفت:

    به چه صورت از میخک برای درد دندان استفاده میکنن

  3. شيرين گفت:

    پودرش خيلي عاليه. فقط بايد با گوش پاك كن با مقدار كم روي دندون گذاشت
    همون لحظه فك رو كرخ ميكنه😁

  4. ستاره گفت:

    ببخشید چرا وقتی از چوبش استفاده میکنم اثری نداره🤧

  5. نیما گفت:

    منم همین الان میخک زیر دندونمه
    داره خوب میکنه
    ای ول ب میخک عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =