logo aryam

درمان تحلیل لثه با لیزر

درمان تحلیل لثه با لیزر

لیزر

تحلیل لثه

جراحی با لیزر کمک می کند تا بافت های آلوده لثه با کمک این جراحی حذف شوند. در واقع دندان های ما داخل استخوان فک قرار گرفته اند و این استخوان فک است که از دندان ها حفاظت می کند و دندان ها را سفت و محکم در جای خود نگه داشته است. بافت لثه مانند یک لایه محافظ روی استخوان را پوشانده و از آن حفاظت و مراقبت می کند، بنابراین لثه بسیار آسیب پذیر می باشد و چنانچه محیط دهان میکروبی و آلوده شود این لثه است که به عنوان اولین عضو آسیب می بیند.

درمان تحلیل لثه با لیزر

در این جراحی لثه هایی که به میکروب  آلوده شده اند و عقب نشینی کرده اند را با استفاده از دستگاه لیزر، بافت های آلوده از بین میبرد و لثه دوباره بازسازی می شود، در واقع هنگام جراحی با لیزر درد کم تری احساس می کنید و خونریزی کم تری نیز خواهید داشت. جراحی از این طریق با دقت بسیار بالایی انجام می شود و در نهایت جراحی تمیزتری خواهید داشت.

درواقع هنگامی که لثه تحلیل می رود، در ابتدا از روش درمانی جرم گیری اقدام به از بین بردن پلاک و برطرف کردن رسوب از روی دندان و زیر خط لثه می کنیم. گاهی اوقات در اثر پیشرفت بیماری دندانپزشک آنتی بیوتیک نیز جهت درمان تجویز می کند و پس از آن در صورتی که درمان ها جواب ندهند، جهت ترمیم و پاکسازی عمقی درمان تحلیل لثه با لیزر انجام می شود.

در واقع در لیزر اشعه ای از نور به بافت ها تابیده می شود که هم می تواند لثه را درمان کند و هم آن را از بین ببرد. حتما اگر قصد جراحی لثه با لیزر را دارید نزد متخصصی جهت درمان مراجعه کنید که آموزش های لازم را دیده باشد و مهارت کافی در این زمینه را کسب کرده باشد چرا که در هنگام جراحی باید عواملی از قبیل طول موج مورد نیاز و قدرت کافی جهت تابش اشعه نور برای لیزر را در نظر بگیرد و این کاری است که نیازمند تجربه، مهارت و تبحر کافی می باشد.

لثه متورم

درمان تحلیل لثه

می توانید جهت معاینه، ویزیت دندان ها و لثه های خود و همچنین جهت کاشت ایمپلنت به بهترین متخصص ایمپلنت دکتر آریام مراجعه کنید.

مزایا و معایب جراحی با لیزر

جراحی با لیزر معایبی ندارد، ولی مزایای بسیار دارد که درباره آن ها توضیح می دهیم:

مزایای جراحی با لثه

  • دراین جراحی هیچ گونه دردی احساس نخواهید کرد.
  • در جراحی با لیزر در بیشتر موارد نیازی به بی حسی وجود ندارد.
  • در این جراحی خونریزی وجود ندارد.
  •  در جراحی لثه با لیزر نیازی به برش لثه نیست بنابراین نیازی به بخیه نیز نداریم.
  • تعداد جلسات کم تری در جراحی با لیزر نیاز است بنابراین زمان کم تری نیز جهت درمان صرف می شود.

سوالات متداول درمان تحلیل لثه با لیزر

1پس از جراحی لثه چه مراقبت هایی لازم است انجام شود؟
به مدت ده روز از نخ دندان و مسواک استفاده نکنید، حدالامکان از غذاهای نرم استفاده شود و تا سه روز پس از جراحی حتما ازمایعات استفاده کنید، پس از درمان در صورت برخورد با هر علائمی(مانند درد و تورم) پس از انجام لیزر بلافاصله به دندانپزشک مراجعه شود.
2تحلیل لثه چه نشانه هایی دارد؟
خونریزی لثه، بوی بد دهان، حساس شدن و لق شدن دندان ها، افزایش فاصله بین دندان ها و پوسیدگی دندان زیر خطر لثه از علائم تحلیل لثه می باشد.
3آیا دندان قروچه میتواند سبب تحلیل لثه شود؟
بله، دندان قروچه فشار زیادی را به دندان ها وارد میکند که همین فشار، سبب تحلیل رفتن لثه ها می شود.

 

درمان لثه با لیزر

با چندین روش گوناگون می توان باکتری و میکروب هایی که سبب بیماری لثه می شوند را درمان کرد، scaling and root planning یکی از آن روش ها می باشد که در آن تمیز کاری لثه به صورت عمیق انجام می شود و روش موثری برای برداشتن پلاک ها می باشد. روش دیگری که برای درمان لثه از آن استفاده می شود LANAP نام دارد که در آن درمان با استفاده از لیزر انجام می شود این روش با کم ترین جراحت و عوارض انجام می گیرد. استفاده از دارو و آنتی بیوتیک نیز روش دیگری برای درمان لثه می باشد که کم تر موثر است.

باکتری ها همیشه در دهان شما می باشند استفاده از این روش ها مخصوصا استفاده از آنتی بیوتیک به صورت موقت برای درمان تاثیرگذار است ولی در هر صورت بهتر است که چک آپ های دوره ای از دهان و دندان شما به صورت منظم جهت دور نگهداشتن باکتری ها انجام شود .

جراحی لثه

درمان با لیزر

چه زمانی استفاده از لیزر جهت درمان بیماری های لثه موثر است؟

در درمان بیماری پریودنتال زمانی لیزر موثر است که در شایط زیر باشید:

  • هنگامی که بیمار از داروهای خاص استفاده می کند و درمان مرسوم بیماری امکان پذیر نیست.
  • هنگامی که بیمار درخواست می کند تا روشی برای درمان بیماری استفاده شود که کم ترین میزان جراحت را داشته باشد.
  • هنگامی که بیمار از درمان مرسوم بیماری لثه میترسد.
  • در صورت گسترس عفونت در اطراف ایمپلنت و نبود استخوان کافی از این روش استفاده می شود.
  • زمانی که عفونت گسترش پیدا کرده و لثه ها متورم شده اند و خونریزی دارند.
  • زمانی که دندان ها شل و متحرک شده اند.
  • دندان ها و لثه بسیار حساس می باشند.

چرا بیشتر بیماران لیزر را برای درمان بیماری لثه خود ترجبح می دهند؟

  • در این روش درمان بیماری لثه نیازی به استفاده از بی حسی نیست و این یکی از مزیت های استفاده از این روش است و بیشتر بیماران به همین دلیل که بی حسی های دردناک را انجام نمی دهند، تمایل به جراحی با لیزر دارند.
  • به دلیل لخته شدن خون توسط پرتوهای لیزر خونریزی پس از جراحی سریع کاهش می یابد، بنابراین کسانی که نگران خونریزی های بعد از عمل می باشند، از این روش استفاده می کنند.
  • نورلیزر می تواند عفونت و میکروب هارا  از بین ببرد بنابراین محیط دندان را استریل می کند، این کار سبب می شود تا از ایجاد عفونت پس از جراحی جلوگیری شود.
لیزر لثه

بیماری لثه

پیشگیری از تحلیل لثه

پیشگیری همیشه بهتر از درمان می باشد، با رعایت موارد زیر میتوانید از تحلیل لثه خود جلوگیری کنید:

  • استفاده از مسواک
  • ترک تنباکو و دخانیات
  • داشتن تغذیه ای مناسب
  • استفاده از نخ دندان
  • مراجعه منظم به دندانپزشک جهت معاینه

سخن آخر

امیدواریم که از مطالعه مطالب گفته شده در خصوص درمان تحلیل لثه اطلاعات کافی را کسب کرده باشید.

Rate this post

2 دیدگاه ها

  1. فرامرز كاظمي گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشيد من بيماريه لثه دارم و ميخواستم براي درمان مراجعه كنم ممكنه بفرماييد هزينه ليزر كردن با تكنيك Lanap چقدر ميشه.ممنون ميشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =