logo aryam

درد شدید بعد از ایمپلنت

درد ایمپلنت

درد شدید بعد ار ایمپلنت

یکی از پرطرفدارترین کارهایی که در علم دندانپزشکی در بین عموم مردم رواج دارد کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت باید نزد متخصص ایمپلنت یا فوق متخصص ایمپلنت انجام شود. چرا که اگر با دقت و به خوبی انجام نشود، شخص به نتیجه دلخواه خود نخواهد رسید.

در بسیاری از موارد بعد از انجام فرآیند ایمپلنت درد های شدید بعد از ایمپلنت به وجود می آید. که بعضی از درد ها مقطعی هستند و در برخی موارد اگر درد زمان بر باشد  باید به پزشک مربوط مراجعه کرد. در این مقاله ما قصد داریم  کاربرد ایمپلنت و علت درد شدید ایمپلنت بعد از فرآیند های کاشت آن را بررسی کنیم. پیشنهاد می شود این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت در واقع جایگزین مناسبی برای ریشه ی دندان است.  ایمپلنت اگر به خوبی انجام شود می تواند  مانند ریشه اصلی دندان عمل کند و به قدرت و دوامی به دندان می دهد. ایمپلنت دندان نوع های متفاوتی دارد. شما می توانید لمینت را به صورت دائم و یا متغیر قرار دهید.

ایمپلنت ثابت قابلیت جابه جایی ندارد و به صورت ثابت بر روی دندان ها نصب می شود.  همچنین ایمپلنت  های متغییر همانطور از اسمش پیدا است قابلیت جابجایی دارد . که هر دو این نوع ها به خوبی میتواند کار ریشه را انجام دهند و به دندان های شما کمک کند.

ایمپلنت  از جنس تیتانیوم است که به خوبی با بدن انسان سازگار می شود و هیچگونه مشکلی برای بدن انسان به وجود نمی آورد. ایمپلنت در واقع به شکل میله های بسیار کوچک است و وارد لثه می شود. طبق نظر بسیاری از متخصصان و  افراد متخصص ایمپلنت، ایمپلنت دندان به خوبی می تواند جایگزینی مناسب برای دندان های از دست رفته شما باشد.

باید به این نکته توجه داشته باشد. که  اگر قصد دارید دندان های خود را ایمپلنت کنید باید یک متخصص ایمپلنت مجرب پیدا کنید. چرا که این یک کار کاملا تخصصی است. و اگر به خوبی این عمل انجام نشود به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید و هزینه بالایی که پرداخت کرده اید به زیان شما خواهد بود.

نصب ایمپلنت

ایمپلنت

درد شدید بعد از ایمپلنت

بعد از کاشت ایمپلنت طبیعتا دردهایی به سراغ شما می آید در هایی که به سراغ شما می آیند درد های کوتاه مدت هستند. این نوع درد ها در زمانی کوتاه از بین خواهد رفت. چرا که این دردها طبیعی هستند و معمولا بعد از انجام فرآیند ایمپلنت به وجود می آید که شما می توانید با خورد مسکن در خود را تسکین دهید.

درد ها در بعضی موارد تبدیل به درد های بلند مدت خواهند شد. که این درد ها را باید جدی گرفت و حتما نیاز است به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید. درد شدید بعد از ایمپلنت می تواند در مواردی خطرناک باشد اگر به آن ها توجه نکرد. دردهای به وجود آمد علت های زیادی دارد. می تواند گفت این درد ها به وجود آمده ی عدم رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک است. در ادامه علت درد شدید بعد از ایمپلنت را بررسی خواهیم کرد.

درد ایمپلنت

علت درد ایمپلنت

عفونت دندان

عمل ایمپلنت مثل دیگر عمل ها نیازمند مراقبت هایی است. در ساخت ایمپلنت از فناوری های نوینی استفاده شده است. همین امر سبب شده است که عفونت به حداقل برسد. همچنین در مطب متخصص ایمپلنت موادی وجود دارد که عفونت را به خوبی رفع می کند. پس اگر بعد از ایمپلنت دندان عفونت کرد باید به پزشک مراجعه کرد و در غیر این صورت صدمات جبران ناپذیری گریبان شما را خواهد گرفت.

جابجایی ایمپلنت

یکی مشکلاتی که باعث درد شدید بعد از ایمپلنت می شود. جابجایی دندان است. زمانی که ایمپلنت نصب می شود باید تا مدتی ثابت بماند تا به خوبی با استخوان ها جوش بخورد و مشکلی به وجود نیاورد.

تحت فشار قرار دادن

یکی از علت های به وجود آمده درد شدید بعد از ایمپلنت فشار آوردن به دندان است . شما نباید فشار های قوی و سخت به دندان های خود بیاورید… مثل شکستن اجسام سخت با دندان یا فشار دادن یخ چرا که این موارد به پایه ایمپلنت فشار می آورد و درد های فراوانی را برای شما به وجود می آورد همچنین پایه ایمپلنت پس از فشار های زیاد می تواند منجر به خرابی و بروز مشکلاتی شود.

رعایت نکردن بهداشت دندان

یکی از عمده ترین مشکلاتی که در حوزه دندان به وجود می آید. علت آن رعایت نکردن بهداشت دندان است.  پس از انجام ایمپلنت شما باید بهداشت دندان را رعایت کنید. لازم است که هم از مسواک، نخ دندان و دهان شویه استفاده کنید رعایت این نکات به روند بهبودی و سالم نگهداشتن دندان هایتان کمک می کند.

ایمپلنت یکی از کارهایی است که امروزه به کمک بسیاری از افراد آمده است. برای این که شما به هدف دلخواه خود برسید لازم است یک سری نکات را در کنار  عمل ایمپلنت انجام دهید.

 

بهداشت دندان

رعایت بهداشت دندان

شما میتوانید برای دیدن مقالات ما در حوزه  ایمپلنت، دندان و…  و کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر آریام مراجعه کنید.

Rate this post

1 دیدگاه

  1. علی گفت:

    من یک ماه بعد از ایمپلنت دندونم وقتی با درد مواجه شدم به فوق تخصص ایمپلنت دندان مراجعه کردم و فهمیدم لثه هام عفونت کردن، حدود یک ماه ماهو نیم این درد همراهم بود اما و خوشبختانه از عفونت لثه جلوگیری شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + یک =