logo aryam

علت درد دندان بعد از عصب کشی

علت درد دندان بعد از عصب کشی

درد دندان بعد از عصب کشی

نیاز فوری به دندان پزشک در زمانی پیش می آید که دندان دردی مداوم و شدید داشته باشید.  حتی اگر آنتی بیوتیک هم مصرف کنند فایده ای ندارد و گاهی این درد با درمان کردن ریشه دندان برطرف می شود. اما گاهی سوالی پیش می آید که علت درد دندان بعد از عصب کشی چیست؟

به وجود آمدن علت درد دندان بعد از عصب کشی

دلیل و علت درد دندان بعد از عصب کشی می تواند متفاوت باشد که شامل موارد زیر است.

در ابتدا پالپ عصب دندان را بر می دارند اما بافت ها و عصب های حساسی در اطراف کانال دندان وجود دارد که ممکن است تحریک شوند.

بعد از این که عصب کشی انجام شد ریشه دندان ملتهب و یا متورم شود که این همراه با درد است اما نگران نباشید بعد از گذشت چند روز این درد ها آرام می شود.

مورد دوم علت درد دندان بعد از عصب کشی به این صورت است که دندان پزشکان از ابزارهای تیزی برای تمیز کردن دندان ها استفاده می کنند که امکان دارد به بافت لثه و دندان آسیب و صدمه های جزئی وارد کند که بازهم مورد حساس و مهمی نیست و بازهم با گذشت چند روز این درد آرام می شود و بهبود می یابد.

اما اگر درد و حساسیت را برای چند روز به طور مداوم ادامه داشت ، این درد طبیعی نیست و باید حتما به دندان پزشک مراجعه کنید زیرا طبیعی نیست که برای طولانی مدت درد شدیدی را بعد از عصب کشی داشته باشید.

دیگر علت درد دندان بعد از عصب کشی

  • استخوان عفونت کند
  • عفونت کانال ریشه
  • وجود کانال ریشه به صورت پنهانی
  • به نوک ریشه سمنت یا فشار هوا وارد شود.
  • روکش های بزرگتر و یا پر کردن بیش از اندازه
  • از دست دادن کانال
  • سدیم هیپوکلوریت نشتی کند
درد دندان بعد از عصب کشی

دیگر علت درد دندان بعد از عصب کشی

عصب کشی دندان به چه دلیل باید انجام شود؟

بسیاری از افراد عقیده دارند تا زمانی که دندان درد نگیرد و یا حتی آسیبی نبیند، نیازی به عصب کشی ندارد اما این باور غلط است و تنها کسی که می تواند چنین تشخیصی بدهد، دندان پزشک است و شما باید علت درد دندان بعد از عصب کشی را بدانید.

عصب کشی دندان سختی های زیادی دارد که باید با دقت بالایی در داخل دندان ریشه دندان را درمان کنند. اگر ریشه دندان سریع درمان شود، موفقیت آن خیلی بالاتر است.

درد بعد از عصب کشی طبیعی است؟

به طور طبیعی ناراحتی و درد کمی در زمان بهبود پیش می آید که دلیل آن این است که کانال ریشه دندان را درمان کنند که این کار بسیار جزئی است.

ممکن است علت درد دندان بعد از عصب کشی باشد و باعث ناراحتی و درد شود که می توانید آن را با مسکن هایی اعمم از ناپروکسن و استامینیوفن بر طرف کنید.

اما اگر درد همچنان ادامه داشت و شدید تر شد، عفونت کانال ریشه دندان به احتمال زیاد بر طرف نشده است که این درد در صورتی به وجود می آید که دندان آسیب دیده باشد و یا ترک خورده باشد.

دندان پزشک ممکن است در حین درمان متوجه آن نشده باشد و یا ممکن است در دندان کانال ریشه به طور پنهان وجود داشته باشد که رسیدگی به آن را فراموش کرده باشد دندان پزشک.

از چه چیزهایی بعد از عصب کشی باید پرهیز کرد؟

باید بدانید تا هنگامی که درمان ریشه دندان به اتمام نرسیده است، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که سعی کنید تا جایی که می توانید از جویدن در آن قسمت پرهیز کند زیرا ممکن است شکستگی به وجود بیاید و از علت درد دندان بعد از عصب کشی باشد.

شما باید در سال 2 بار به دندان پزشک مراجعه کنید تا به وسیله رادیوگرافی درمان دندان های شما بررسی شود.

پرهیز بعد از عصب کشی باید

از چه چیزهایی بعد از عصب کشی باید پرهیز کرد؟

بعد از عصب کشی و درمان ریشه، دندان چقدر دوام دارد؟

اگر عصب کشی به درستی صورت بگیرد و بعد از این که درمان تمام شد مراقبت های درست و لازم انجام شد، می توان گفت که همانند دندان های دیگر دوام دارد. اما باید بدانید که دندان هایی عصب کشی شده اند ممکن است معمولا کشیده می شوند و جایگزین آن، ایمپلنت است.

برای انجام این کار می‌توانید به بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه کنید و به راحتی مشکل خود را برطرف کنید، باید توجه داشته باشید که یکی از بهترین مکان ها برای انجام ایمپلنت دندان مراجعه به مرکز تخصصی آریانم است که برای رزرو وقت میتوانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

26353430 021

نیاز به درمان دیگر بعد از عصب کشی دندان

اگر می خواهید ریشه دندان را درمان کنید باید به دنبال درمان مناسب و درستی باشید تا همانند دیگر دندان های سالم عمل کند و از علت درد دندان بعد از عصب کشی جلوگیری کند.

اگر دیواره داخلی دندانی وجود نداشت، باید در داخل دندان از پر کردن موقت استفاده شود و تاج دندان را به عنوان درمان برای محافظت از دندان هایی که برای سال های طولانی تیره و یا شکسته شده اند و به وسیله آن هم عملکرد و هم زیبایی مورد بازبینی قرار می گیرد.

درمان دیگر بعد از عصب کشی دندان

نیاز به درمان دیگر بعد از عصب کشی دندان

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما علت درد دندان بعد از عصب کشی را به طور کامل شرح دهیم و به شما بگوییم که این دردها جزئی هستند و نیازی نیست شما نگران باشید و اگر حس کردید که این درد ها طبیعی نیستند به دندان پزشک مراجعه کنید تا عصب کشی دندان شما بررسی کند.

سوالات متداول علت درد دندان بعد از عصب کشی

  1. دوام عصب کشی دندان چقدر است؟
    اگر عصب کشی به درستی صورت بگیرد و بعد از این که درمان تمام شد مراقبت های درست و لازم انجام شد، می توان گفت که همانند دندان های دیگر دوام دارد. اما باید بدانید که دندان هایی عصب کشی شده اند ممکن است معمولا کشیده می شوند و جایگزین آن، ایمپلنت است.
  2. درد دندان بعد از عصب کشی به چه علت است؟
    درد دندان بعد از عصب کشی علت هایی دارد که شامل استخوان عفونت کند، عفونت کانال ریشه، به نوک ریشه سمنت یا فشار هوا وارد شود، روکش های بزرگتر و یا پر کردن بیش از اندازه، از دست دادن کانال و سدیم هیپوکلوریت نشتی کند.
  1. در چه مواردی ممکن است عصب کشی شکسته شود؟
    به سرما حساسیت زیادی داشته باشند، تجمع مایع و یا مایع نشت کند، ورم، درد دندان مداوم و شدید باشد، درد نسبت به قبل از عصب کشی کاهش نداشته باشد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دو =