logo aryam

علت درد ایمپلنت بعد از یکسال

علت درد ایمپلنت بعد از یکسال

علت درد ایمپلنت بعد از یکسال

همانطور که میدانید ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندان‌های از دست رفته می‌باشد؛ یکی از مشکلات شایع که بعد از ایمپلنت کردن دندان‌ها احتمال داد بوجود بیاید، ایجاد درد در لثه است؛ ما در این مطلب قصد داریم تا به علت درد ایمپلنت بعد از یکسال به طور کامل بپردازیم.

ایجاد درد در ایمپلنت دندان بعد از گذشت یک سال به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که در صورت درمان نکردن این مشکل ممکن است با مشکلات بسیار جدی‌ای مواجه بشوید، در ادامه به بررسی تمام دلایل درد ایمپلنت بعد از یکسال پرداخته و آن‌ها را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

درد ایمپلنت دندان

درد ایمپلنت دندان بعد از یکسال

درد جابجایی ایمپلنت دندان

جابجا شدن ایمپلنت در دهان می‌باشد یکی از دلایل اصلی ایجاد درد در ایمپلنت دندان است؛ به طور کلی جوش نخوردن کامل ایمپلنت می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی بشود و در نتیجه در جای اصلی خود قرار نگیرد.

برای درمان این مشکل باید حتما به یک دندان پزشک کاربلد و متخصص مراجعه کنید تا به بهترین شکل به درمان درد ایمپلنت دندان خود بپردازید.

ایجاد عفونت در محل کاشت ایمپلنت

ایمپلنت کردن دندان نیز به مراقبت‌هایی احتاج دارد، امروزه با پیشرفت تکنولوژی عفونت ایمپلنت به ندرت و بسیار کم اتفاق می‌افتد که این امر به خودی خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

باید توجه داشته باشید که در هنگام مشاهده کردن هرگونه علائم نشان دهنده عفونت در اطراف دهانتان بلافاصله به یک دکتر متخصص مراجعه کنید تا بتوانید بدون هیچ گونه مشکلی این مشکل را برطرف سازید.

رعایت نکردن بهداشت دندان ها

یکی از علت درد ایمپلنت بعد از یکسال رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان است؛ در هنگام غذا خوردن احتمال ماندن مواد غذایی در لا به لای دندان‌ها بسیار زیاد می‌باشد که در صورت رعایت نکردن بهداشت، احتمال عفونت و یا ایجاد التهاب در لثه افزایش می‌یابد.

درد ایمپلنت به دلیل فشار

بهتر است توجه داشته باشید که در صورت وارد شدن فشار به ایمپلنت دندان و یا ضربه‌های محکم به آن؛ ایمپلنت شروع به درد گرفتن و یا حتی لق شدن می‌کند که این امر از معایب بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

باید توجه داشته باشید بعد از ایمپلنت کردن دندان‌های خود از خورد غذاهای بسیار سفت و یا جویدن نادرست غذا خودداری کنید تا از بوجود آمدن درد ایمپلنت دندان جلوگیری کنید.

ایجاد آسیب در رشته های عصبی دندان

یکی دیگر از علل های درد ایمپلنت دندان بعد از یکسال بوجود آمدن آسیب در رشته های عصبی دندان می‌باشد؛ این اتفاق بسیار نادر است اما در صورت ایجاد این اتفاق؛ علائمی در ایمپلنت دندان‌های شما مشاهده می‌شود که در ادامه چند مورد از این علائم را برای شما عزیزان نام برده ایم:

  • بی حسی
  • خارش
  • درد ایمپلنت دندان
  • خوردن و جویدن نادرست
  • بی حس شدن بخشی از دهان
رشته های عصبی دندان

درد ایمپلنت به دلیل آسیب در رشته های عصبی دندان

ناپایدار شدن ایمپلنت دندان بعد از یکسال

توجه داشته باشید علت درد ایمپلنت بعد از یکسال می‌تواند به عواملی همچون ناپایدار بودن ایمپلنت بستگی داشته باشد؛ شاید تا کنون در مورد ناپایداری ایمپلنت دندان شنیده باشید، در صورتی که استخوان‌های اطراف ایمپلنت دندان از بین می‌رودمیتوان به راحتی ناپایداری را مشاهده کرد.

بهتر است بدانید در صورت مواجه شدن با این مشکل به سرعت به متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کنید تا از شکستن ایمپلنت دندان های خود جلوگیری نمایید. اکثرا این مشکل به دلیل قرار ندادن ایمپلنت دندان در ارتفاع مناسب توسط متخصص و یا استعمال بیش از حد دخانیات بوجود می‌آید.

کاهش درد ایمپلنت دندان بعد از یکسال

برای جلوگیری کردن از ایجاد درد بعد از انجام ایمپلنت روش‌خهای بسیار زیادی وجود دارد که حتما توجه داشته باشید انتخاب متخصص ایمپلنت برای انجام این کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است بعد از گذشت یک سال با مشکلات بسیار زیادی مواجه بشوید.

بعد از ایمپلنت دندان اگر با درد دندان مواجه شده‌اید بهتر است حتما به دکتر ایمپلنت مراجعه کنید که ما در ادامه چند مورد از عواملی را که باعث کاهش درد ایمپلنت دندان می‌شود را برای شما نام برده ایم:

  • استفاده از مسکن برای کاهش درد ایمپلنت

برای اینکه به کاهش درد ایمپلنت دندان خود کمک کنید استفاده از مسکن‌هایی مانند استامینوفن و … استفاده کنید؛ یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای مصرف داروهای مسکن حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مشکلات دیگری مواجه نشوید.

  • مصرف غذاهای نرم برای مراقبت از ایمپلنت

با مصرف کردن غذاهای نرم در هفته های اول ایمپلنت میتوانید به مقاومت آن‌ها کمک بسزایی نمایید و از ناپایدار شدن ایمپلنت در سال های بعد نیز جلوگیری کنید.

عوامل تاثیر گذار بر درد ایمپلنت دندان

عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد درد ایمپلنت دندان پس از گذشت یکسال بشود؛ در ادامه چند مورد از این عوامل تاثیر گذار را برای شما دوستان عزیز نام برده ایم:

  1. عدم رعایت کردن بهداشت دندان
  2. پوکی استخوان
  3. قرار گرفتن لثه در ناحیه نامناسب
  4. مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی
  5. سفت شدن دندان ها یا همان برویکسیسم
  6. ایجاد عفونت در اطراف ایمپلنت دندان
علت درد ایمپلنت بعد از یکسال

عوامل موثر بر افزایش درد ایمپلنت دندان

سوالات متداول علت درد ایمپلنت بعد از یکسال

دلایل درد ایمپلنت بعد از گذشت یکسال چه می‌باشد؟

به طور کلی دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد درد ایمپلنت بعد از گذشت یکسال بشود که این عوامل شامل ایجاد عفونت، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، آسیب به ریشه های عصبی دندان، جابجایی و ناپایدار شدن ایمپلنت دندان است.

چه عواملی باعث ایجاد درد ایمپلنت می‌شود؟

عامل های بسیار زیادی همچون مصرف دخانیات، سفت شدن دندان، ایجاد عفونت، پوکی استخوان، رعایت نکردن بهداشت و … وجود دارد که باعث به وجود آمدن درد ایمپلنت می‌شود.

روش های جلوگیری از درد ایمپلنت دندان چیست؟

برای جلوگیری از درد ایمپلنت بعد از یکسال باید ابتدا به یک دکتر متخصص مراجعه نمایید تا دندان‌هعای شما را بررسی کند؛ برای کاهش این درد می‌توانید از داروهای مسکن و غذاهای نرم نیز استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =