logo aryam

متخصصین ایمپلنت در ایران چقدر درآمد دارند؟

دستمزد متخصص ایمپینت

درآمد متخصص ایمپلنت در ایران

رشته های پزشکی و پیراپزشکی رشته هایی هستند که باید برای آنها از سنین نوجوانی برنامه ریزی دستی داشته باشید زیرا نیاز است که بیشتر وقت خود را صرف درس خواندن تحقیق و نگاه کردن فیلم های پزشکی کنید همچنین برای کنکور ورودی به دانشگاه آماده شوید.

تمامی این ها را یک شبه نمی توانید انجام دهید و باید برای تک تک کارهایی که انجام می دهید برنامه ریزی درستی داشته باشید وگرنه دستیابی به هدفتان کمی کندتر پیش می رود.

اما سوال اینجاست که آیا تمامی این کار هایی که انجام می دهید تمامی این از خود گذشتگی ها مهمانی نرفتن ها، از تفریح گذشته ها و…. ارزشش را دارد که در این رشته قبول شوید و سال ها وقت خود را صرف یادگرفتن دندانپزشکی و در اخر تخصص در دندانپزشکی نمایید. در این مطلب فقط می خواهیم در مورد درآمد متخصص ایمپلنت در ایران و نحوه کار او صحبت کنیم ببینیم واقعا این ریازت هایی که می کشید ارزشش را دارد یا نه.

بازار کار دندانپزشکان

این را بدانید که بعد از فارغ التحصیلی دندانپزشکان در همه ارگان های پزشکی مانند بیمارستان ها درمانگاه ها و کلینیک های دندانپزشکی می توانند فعالیت داشته باشند، ولی خب بیشتر آنان کلینیک شخصی خودشان را راه می اندازند تا کارفرمای خودشان باشند و یا به صورت دو شغله کار می کنند. هر کدام از این راه ها درآمد بالایی را برای آنان به دنبال دارد.

کلینیک دندانپزشکی

بازار کار دندانپزشکان

سختی های این رشته در آن 5 تا 7 سالی است که در دانشگاه می گذرانید و بعد از ان 2 سالی که باید به صورت اجباری در مناطق محروم فعالیت داشته باشید البته باید گفت که حقوق خوبی در این دوره خواهید داشت منظور از سختی به نسبت درآمدی می گوییم که وقتی که خویش فرما می شوید بدست می آورید. شایان ذکر است که درآمد متخصص ایمپلنت در ایران بسیار زیاد تر از یک دندان پزشک است.

چگونه مدرک تخصص دندانپزشکی بگیریم؟

همه می دانند که متخصص به کسی میگویند که در کاری تبحر بسیار بالایی داشته باشد و از تمامی زیر و بم ان کار با خبر باشد. در رشته های پزشکی هم به همین منوال است؛ به این صورت که بعد از گذراندن دوره های چند ساله پزشکی و در یافت پزشکی عمومی می توان در تخصص های خاصی شرکت کرد و مدرک آنها را هم گرفت.

در خصوص دندان پزشکی هم به همین صورت است بعد از این که موفق به کسب مدرک دندانپزشکی عمومی شدید می توانید برا یکی از تخصص های مربوط به دندان پزشکی اقدام کنید و مدرک آن را هم کسب کنید این کار می تواند در آینده شغلی شما بسیار موثر باشد و با این مدرک می توانید درآمد بالایی را برای خود به دست بیاورید. تخصص های دندانپزشکی شامل

  • ایمپلنت دندان
  • ارتودنسی دندان
  • تخصص جراحی دهان، فک و صورت
  • تخصص جراحی لثه
  • تخصص پروتز های دندانی
  • تخصص درمان ریشه دندان
  • تخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی
  • تخصص دندانپزشکی کودکان
  • تخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت
  • تخصص بیماری های دهان و دندان
  • تخصص آسیب شناسی دهان، فک و صورت

می باشد که می تواند بعد از گرفتن مدرک دندانپزشکی عمومی متناسب با علایق و سلیقه تان در یکی از این تخصص ها ادامه تحصیل دهید. می توانید در مورد تعدادی از این تخصص ها در سایت دکتر آریام توضیحاتی داده شده است که می توانید با خواندن آنها اطلاعات مفیدی در این زمینه ها بدست بیاورید.

تمرین دندان پزشکی

مدرک تخصصی دندانپزشکی

نحوه کار دندانپزشکان عمومی

همانطور که میدانید همه باید برای سرویس های دوره ای دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنند حتی برای کار های کوچک مربوط به دهان و دندان هم نیاز است که به دندانپزشک مراجعه کنید.

ابزار الات دندان پزشکی

کار دندان پزشک عمومی

کودکان باید هر چند ماه یک بار دندان هایشان توسط دندانپزشک چک شوند تا اگر نیاز باشد عملیات ارتودنسی و یا ترمیم دندانی بر روی دندانی های آنان انجام شود بزرگسالان هم برای ترمیم دندان های خود مانند سفید کردن دندان ها ترمیم های مربوط به شکستگی دندان و یا کشیدن دندان به دندان پزشکان مراجعه می کنند، از این رو می توان گفت که همیشه کار برای دندانپزشکان مهیاست و اگر توان مالی مردم اجازه دهد هیچ گاه دندانپزشکی را نمی یابید که بیکار مانده باشد. دندان پزشکان عمومی قادر خواهند بود که تمامی کار های مربوط به دندان را انجام دهند مانند:

  • عصب کشی
  • سفید کردن دندان
  • ترمیم دندان
  • جراحی های جزئی
  • و….

بنابراین می توان گفت که شغلی پر درآمد را در پیش روی خود دارید و می توانید آینده ای روشن برای خود بسازید.

نحوه کار متخصص دندانپزشکی

متخصصین دندان پزشکی هم تمامی کار هایی که دندانپزشکان عمومی انجام می دهند را انجام دهند، با این تفاوت که با توجه به تخصصی که دارند می توانند در بسیاری از کار ها تخصصی تر عمل کرده و بهتر عمل کنند در واقع میشه گفت که سیستم دندانپزشکی هم مانند مابقی سیستم های درمانی می باشد یعنی اول بیمار به سراغ پزشکان عمومی می رود و سپس به سراغ متخصصین.

متخصص دندان پزشک

کار متخصص دندانپزشکی

برای همین می توان گفت که تخصص در این زمینه می تواند برای بهبود نیاز بیمار بسیار مفید واقع شود مثلا یک متخصص ایمپلنت که از تمامی اشکال ایمپلنت گذاری آگاه است و می داند برای چه بافت استخوانی از چه نوع ایمپلنتی استفاده کند مطمئنن نحوه کارکردش و خروجی اخرش با دندانپزشک معمولی متفاوت می باشد.

بنابراین می توان گفت درآمد متخصص ایمپلنت در ایران می تواند با توجه به معیار هایی متفاوت باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

عوامل تاثیرگذار بر درآمد متخصص ایمپلنت در ایران

  • تعداد دندان هایی که ایمپلنت گذاری بر روی آنها انجام می شود
  • میزان توان مالی مردم منطقه مورد نظر
  • نوع ایمپلنت استفاده شده برای بیمار
  • روش کار گذاری ایمپلنت
جمع بندی

درآمد متخصص ایمپلنت در ایران به صورت کلی بسیار بالا می باشد و اصلا نمی توان پیش بینی کرد که در ماه و یا در سال چه مقدار درآمدی از این شغل می توان بدست آورد اما آن چیز که روشن است این است که با انتخاب این شغل و تحمل سختی هایی که در پیش دارید می توانید آینده ای رویایی برای خود بسازید که بسیاری آرزویش را خواهند داشت.

 

5/5 - (2 امتیاز)

سوالات متداول

1درآمد متخصص ایمپلنت در ایران به چه عواملی بستگی دارد؟
تعداد دندان هایی که ایمپلنت گذاری بر روی آنها انجام می شود میزان توان مالی مردم منطقه مورد نظر نوع ایمپلنت استفاده شده برای بیمار روش کار گذاری ایمپلنت
2تخصص های دندانپزشکی شامل چه چیز هایی می شود؟
ایمپلنت دندان ارتودنسی دندان تخصص جراحی دهان، فک و صورت تخصص جراحی لثه تخصص پروتز های دندانی تخصص درمان ریشه دندان تخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی تخصص دندانپزشکی کودکان تخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت تخصص بیماری های دهان و دندان تخصص آسیب شناسی دهان، فک و صورت
3چه تخصصی در دندان پزشکی از همه بهتر است؟
به طور کلی نمی توان بیان کرد که کدام تخصص از دندانپزشکی می تواند از همه بهتر باشد زیرا تمامی تخصص های دندانپزشکی پول ساز بوده و جزو مشاغل دارای پرستیژ و پر درآمد می باشند. برای اینکه بدانید کدام تخصص برای شما مفید است بهتر است به دنبال علاقه خودتان بروید.

1 دیدگاه

  1. ناشناس گفت:

    آیا میشه گفت تا همیشه نیاز به دندانپزشک وجود داره و دندان در آینده نه چندان دور اشباع نمیشه؟
    فکر میکنم اگر دندان رو انتخاب کنم در آینده بخاطر افزایش سطح رعایت بهداشت ،رونقی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 12 =