logo aryam

تفاوت ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک

مقایسه ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک

تفاوت ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک

بررسی تفاوت ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک

امروزه ایمپلنت دندان رویارویی با مشکلات بی دندانی را از بین برده است این مشکل برای بسیاری از افراد غیر قابل تحمل و سخت است جنس ایمپلنت سازگار با بدن انسان است و در داخل استخوان لثه با روش جراحی قرار می گیرد. در ادامه تفاوت ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک را برای شما شرح می دهیم.

زمانیکه می خواهیم به تفاوت ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک بپردازیم بهتر است بدانیم که هرکدام از ایمپلنت ها به چه صورت انجام می شوند.

ایمپلنت

تفاوت ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک

معرفی ایمپلنت ساب پریوستیال

در تفاوت ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک می پردازیم به اینکه ایمپلنت ساب پریوستیال توسط متخصص ایمپلنت روی استخوان به جای استخوان جایگذاری می شوند، از این نوع ایمپلنت برای این که سطح وسیع بدون دندان از جمله فک پایین که استخوان های آن تا حد زیادی تحلیل رفته است مناسب است و استفاده می شود.

ساختار ایمپلنت بیشتر در زیر بافت لثه انجام می شود. ایمپلنت ساب پریوستیال از چارچوب های فلزی ساخته شده اند، قاب فلزی بالای استخوان فک و در زیر بافت های لثه نصب می شود.

ایمپلنت ساب پریوستیال به دلیل این که موفقیت کمتری دارد، خیلی کم از آن استفاده می شود. امروزه از ایمپلنت هایی استفاده می کنند که درون استخوان است.

معرفی ایمپلنت زایگوماتیک

یکی از روش های ایمپلنت دو مرحله ای، ایمپلنت زایگوماتیک است که امروزه با کاشت فوری هم انجام می شود. از این ایمپلنت در توان بخشی فک بالا در کاشت فوری و مرحه ای انجام می شود.

در تفاوت ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک باید بدانید که ایمپلنت زایگوماتیک در استخوان فک کاشته نمی شود و از کنار سینوس ها عبور می کند و در استخوان گونه کاشته می شود. این ایمپلنت از دیگر ایمپلنت ها طول بیشتری را استفاده می کند.

از این ایمپلنت بیشتر برای کسانی استفاده می شود که در ناحیه فک تحلیل استخوانی داشته اند و یا برای آن ها انجام ایمپلنت به روش های دیگر امکان پذیر نیست. برای این که پیوند سینوس انجام نشود بهتر است از ایمپلنت زایگوماتیک استفاده کنید. روند درمان این گونه ایمپلنت ها راحت تر و زمان کوتاه تر است.

ایمپلنت زایگوماتیک نسبت به ایمپلنت ساب پریوستیال چه مزایایی دارد؟

از تفاوت ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک می توان به  ایمپلنت زایگوماتیک طولانی تر از ایمپلنت های ساب پریوستیال اشاره کرد. مزیت های آن به شرح زیر است.

  • برای بهبود زمان سریعی را طی می کند.
  • بهترین جایگزین برای پروتز و ایمپلنت ساب پریوستیال است.
  • ظاهر آن خیلی فوری بهبود می آید.
  • موفقیت بالاتری نسبت به ایمپلنت ساب پریوستیال دارد.
مزایای ایمپلنت زایگوماتیک

مزایای ایمپلنت زایگوماتیک

بهترین نوع ایمپلنت کدام است؟

در تفاوت ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک باید بدانید که کدام ایمپلنت بهترین است. اولین کاری که انجام می دهید این است که باید به متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کنید تا بتوانید بهترین نوع ایمپلنت را انتخاب کنید. دندان پزشک متناسب با نیاز دندان شما نوع ایمپلنت را انتخاب می کند.

بهتر است از ایمپلنت ساب پریوستیال برای کسانی که به طور کافی توده استخوانی ندارند استفاده شود.

ایمپلنت زایگوماتیک بلندتر از ایمپلنت های دیگر است و جایگزین برای استخوان ها زایگوماتیک است

توده استخوانی در استخوان های زایگوماتیک یا استخوان های فک از بین نمی روند. پایه محکم برای ایمپلنت دندان ها به وجود می آورد زمانی که استخوان ها تحلیل رفته بود.

در چه شرایطی کاشت ایمپلنت دندان ها صورت می گیرد؟

دندان پزشک روش درمانی مناسب را با توجه به نوع ایمپلنت و شرایط خاص شما پیشنهاد می دهد.

تقویت سینوس ها

نکته مهم و اساسی در تفاوت ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک و پیشرفت ایمپلنت، حجم استخوان و کیفیت فک است. کف سینوس را بالا بردن و استخوان را توسعه دادن برای تقویت سینوس ها استفاده می شود. و از این طریق به زندگی ایمپلنت و کاشت آن کمک می کند.

ریج درست و اصلاح شود

اگر برای کاشت ایمپلنت کمبود استخوان داشتید دلیل آن بد فرمی و بد شکلی استخوان های فک پایین و بالا است. این مشکل را می توان رفع کرد به این وسیله که لثه را از روی ریج بر می دارند تا مشکلات استخوان ها ا ببینند و آن را درمان کنند.

جایگزین کردن دندان

ممکن است شما یک ایمپلنت را از دست داده باشید، در این زمان دندان پزشک کراون و یک ایمپلنت جایگزین دندان می کند.

با حمایت ایمپلنت ها و بریج دندان، دندان پزشک می تواند جایگزینی برای چند دندان شما پیدا کند.

جایگزین برای چند دندان

جایگزین چند دندان

همه دندان ها جایگزین مناسب داشته باشد

شما از پروتز کامل و بریج کامل که با ایمپلنت حمایت شده، می توانید برای همه ی دندان های از دست رفته جایگزینی پیدا کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به شما می گوییم که چه زمانی می توانید ایمپلنت دندان را انجام دهید و به تفاوت ایمپلنت ساب پریوستیال و زایگوماتیک هم پرداختیم اگر سوالی داشتید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

1ایمپلنت ها بر اساس کاشت به چند روش انجام می شود؟

ایمپلنت های دندان بر اساس نوع کاشت به ایمپلنت از نوع رونده، ایمپلنت های برسازی درون کاشتی دندان و ایمپلنت هایی که دارای چارچوب راموس هستند تقسیم بندی می شود.

2چه عواملی در قیمت ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد؟

عواملی از قبیل تعداد دندان، جنس و نوع ایمپلنت، هزینه پزشک، قطعات دائمی که در دهان بیمار باقی می ماند، قطعات قالب گیری، قطعات فرم دهی به لثه بیمار، هزینه های باز سازی و برند ایمپلنت در قیمت ایمپلنت دندان تاثیر می گذارند.

3بهترین نوع ایمپلنت کدام است؟
باید به متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کنید تا بتوانید بهترین نوع ایمپلنت را انتخاب کنید. دندان پزشک متناسب با نیاز دندان شما نوع ایمپلنت را انتخاب می کند. بهتر است از ایمپلنت ساب پریوستیال برای کسانی که به طور کافی توده استخوانی ندارند استفاده شود.
ایمپلنت زایگوماتیک بلندتر از ایمپلنت های دیگر است و جایگزین برای استخوان ها زایگوماتیک است.
توده استخوانی در استخوان های زایگوماتیک یا استخوان های فک از بین نمی روند. پایه محکم برای ایمپلنت دندان ها به وجود می آورد زمانی که استخوان ها تحلیل رفته بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =