logo aryam

قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان

تاثیر قلیان بر کامپوزیت دندان

قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان

لبخندی زیبا و آراسته اهمیت فوق العاده ای در روابط اجتماعی و کاری دارد. کامپوزیت یکی از بهترین راهکارها است که در زمان کمی می تواند برای شما لبخندی زیبا خلق کند. حال برای شما قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان را توضیح می دهیم

تاثیر کشیدن قلیان بعد از کامپوزیت دندان

همانطور که می دانید کامپوزیت یکی از مدل های لمینت است. قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان می تواند تاثیرات منفی زیادی را به همراه داشته باشد که شامل بدرنگی و زردی کامپوزیت دندان می شود و این آسیب جدی به پوشش کامپوزیت ونیر شما می رساند.

اگر می خواهید از کامپوزیت برای دندان های خود استفاده کنید باید به طور کامل قلیان را ترک کنید و جایگزینی برای آن پیدا کنید به دلیل این که اگر بعد از کامپوزیت، از قلیان استفاده کنید به ضرر خودتان تمام می شودو شما دوباره مجبور هستید به متخصص مراجعه کنید.

قلیان کشیدن و تغییر رنگ دندان ها

قلیان همانند سیگار تاثیرات منفی زیادی را بر بدن و دندان ها می گذارد. قلیان کشیدن قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان مضراتی را بر روی لبخند افراد می گذارد که یکی از آن ها تغییر رنگ دندان ها است. خیلی از افرادی که سیگار می کشند بعد از مدتی از این روند خسته شده به دلیل این که دندان های آن ها رنگ زرد و نامناسبی دارد احساس ناراحتی و خجالت دارند و به فکر راه چاره ای میگردند.

برای از بین بردن زردی دندان راه های مختلفی وجود دارد و افرادی که قلیان می کشند می توانند یکی از این راه ها را انتخاب کنند و تاثیر آن را بر روی دندان های خود ببینند، البته به شرطی که باز هم بعد از سیگار و  قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان را انجام ندهند.

می توان گفت عده ای که به سراغ بلیچینگ برای درمان زردی دندان خود می روند برای مدت محدودی سفیدی دندان را تجربه می کنند.

ولی لمینت و کامپوزیت ونیر در نگهداری و حفظ لبخندی سفید و زیبا تاثیر بیشتری دارد ولی برای این که تاثیر آن برای مدت طولانی حفظ شود باید قلیان و سیگار را ترک کنند.

قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان

تغییر رنگ دندان ها

سیگار چه تاثیری بر لمینت دندان دارد؟

همانطور که می دانید لمینت های سرامیکی در برابر نفوذ قلیان از خود ضعفی نشان نمی دهد و تغییری رنگی را به همراه ندارد، این در صورتی است که کامپوزیت ها در برابر سیگار ضعیف بوده و تغییر رنگ را به همراه دارد.

برای ضربه زدن به لمینت، قلیان راهی را پیدا می کند و با استفاده از نیکوتین تاثیری بر روی مینای دندان می گذارد و باعث می شود اتصال و ارتباطی که بین مینای دندان و لمینت است به طور کامل ازبین برود. در نتیجه لمینت ها سریع تر شل شده و عمر لمینت ها به مرور کاهش می یابد.

 

چه نوع کامپوزیتی برای افرادی که قلیان می کشند مناسب است؟

افرادی که قلیان و یا سیگار می کشند باید به دنبال جایگزینی باشند. اما گاهی افرادی که اهل سیگار و قلیان هستند می خواهند که دندان های خود را لمینت و یا کامپوزیت کنند، بهترین کامپوزیت برای این افراد، کامپوزیت ونیر است. زیرا کامپوزیت ونیر دارای خاصیتی هستند که رنگ سیگار را از بین می برد و در برابر زردی دندان بسیار مقاومت است. قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان تاثیرات جبران ناپذیری بر روی دندان افراد می گذارد.

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر

تا چند روز بعد از کامپوزیت نمی توان قلیان کشید؟

هنگامی که بر روی دندان های خود کامپوزیت نصب کرده اید، قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان می تواند تاثیر منفی داشته باشد.هم باعث زرد شدن کامپوزیت می شود و هم باعث افتادن آن ها از روی دندان شما می شود.

منعی برای قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان وجود ندارد ولی بهتر است شما تا 48 ساعت از کشیدن قلیان پرهیز کنید تا کامپوزیت برای مدت طولاننی تری بر روی دندان های شما بماند و دوام بیشتری داشته باشد و هم این که دندان های شما دیرتر رنگ زردی به خود بگیرد.

بهترین جایگزین برای قلیان

اگر می خواهید که قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان ، آسایش شما را بگیرد باید بهداشت دندان و دهان خود را رعایت کنید و بهترین جایگزین را برای قلیان پیدا کنید. بهترین جایگزین ها شامل:

  • خود را مشغول سرگرمی های مختلف بکنید.
  • آبنبات درون دهان خود بگذارید.
  • آدامس بجوید.
  • روزانه پیاده روی داشته باشید.
  • ورزش شنا را انجام دهید.
بهترین جایگزین برای قلیان

جایگزین مناسب برای قلیان

نتیجه گیری

به طور خیلی ساده بخواهیم بگوییم که قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان چه تاثیری دارد؟ باید گفت که به هیچ عنوان نباید بعد از لمینت های سرامیکی، عصب کشی و کامپوزیت از قلیان استفاده کنید. البته بسیاری از مواد خوراکی و نوشیدنی هایی که رنگی هستند همانند قلیان و سیگار عمل کرده و بهتر است بعد از مصرف آن ها خمیردندان مناسب برای کامپوزیت را استفاده کنید.

سوالات متداول قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت دندان

  1. تاثیر سیگار بر لمینت دندان به چه صورت است؟
    همانطور که می دانید لمینت های سرامیکی در برابر نفوذ قلیان از خود ضعفی نشان نمی دهد و تغییری رنگی را به همراه ندارد، این در صورتی است که کامپوزیت های ونیر در برابر سیگار ضعیف بوده و تغییر رنگ را به همراه دارد.
  1. قلیان بعد از کامپوزیت چه تاثیری دارد؟
    همانطور که می دانید کامپوزیت یکی از مدل های لمینت است. قلیان کشیدن بعد از کامپوزیت می تواند تاثیرات منفی زیادی را به همراه داشته باشد که شامل بدرنگی و زردی کامپوزیت دندان می شود و این آسیب جدی به پوشش کامپوزیت ونیر شما می رساند.
    اگر می خواهید از کامپوزیت برای دندان های خود استفاده کنید باید به طور کامل قلیان را ترک کنید و جایگزینی برای آن پیدا کنید به دلیل این که اگر بعد از کامپوزیت، از قلیان استفاده کنید به ضرر خودتان تمام می شودو شما دوباره مجبور هستید به متخصص مراجعه کنید.
  1. منع کشیدن قلیان بعد کامپوزیت تا چند روز است؟
    هنگامی که بر روی دندان های خود کامپوزیت نصب کرده اید، قلیان کشیدن می تواند تاثیر منفی داشته باشد.هم باعث زرد شدن کامپوزیت می شود و هم باعث افتادن آن ها از روی دندان شما می شود.
    منعی برای قلیان کشیدن وجود ندارد ولی بهتر است شما تا 48 ساعت از کشیدن قلیان پرهیز کنید تا کامپوزیت برای مدت طولاننی تری بر روی دندان های شما بماند و دوام بیشتری داشته باشد و هم این که دندان های شما دیرتر رنگ زردی به خود بگیرد.
1.5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + سه =