logo aryam

بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟

بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟

نحوه ایمپلنت دندان و لازمه مصرف مسکن

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان ها بوده که اگر به طور اصولی و توسط متخصص ایمپلنت انجام شود می تواند تا آخر عمر ماندگاری داشته باشد. اما همواره یکی از متداول ترین پرسش ها برای ایمپلنت دندان این است که بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟ و آیا خوردن دارو لازم است یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید گفت که خوردن دارو با توجه به شرایط دندانی و ایمپلنت باید صورت بگیرد و برای همه افراد نمی توان نسخه ای یکسان پیچید اما به طور کل می توان با رعایت اصولی خاص به سوال بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟ پاسخ داد تا دیگر دغدغه ای از بابت این موضوع نداشته باشید.

داروهای لازم برای بعد از ایمپلنت

بعد از ایمپلنت کردن دندان سوالاتی نظیر بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟ چگونه از ایمپلنت مراقبت کنیم و … بسیار پرسیده می شود و پاسخ قطعی به این سوالات نیز این است که با دندان پزشک خود برای مصرف دارو مشورت نمایید، چرا که مصرف خود سرانه این داروها ممکن است سبب ناموفق بودن ایمپلنت شود یا عوارض دیگری برای شما به همراه داشته باشد.

به طور کل بسیار از افراد بعد از ایمپلنت دارای درد و خونریزی لثه می باشند که بسته به تخصص دندانپزشک میزان درد متفاوت است اما چیزی که در این میان مشترک است مصرف داروهای آرام بخش است که در ادامه به آن می پردازیم.

ایبوپروفن برای درد بعد از ایمپلنت

این دارو یک داروی آرام بخش بوده که در دوز های 400 یا 600 میلی گرم مصرف می شود. این دارو به طور معمول در بازه های زمانی هر 6 ساعت و یا هر 8 ساعت بسته به تشخیص دندان پزشک تجویز می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

ایبوپروفن یک داروی مسکن معمولی بوده اما با اینحال بهتر است آن را سر خود مصرف نکنید چرا که می تواند باعث مقاوم شدن بدن شما به مسکن های هم دوز خود شود. در صورتی که درد شما با این مسکن آرام نگیرد مسکن های موثر تری نیز هستند.

ایبوپروفن برای درد بعد از ایمپلنت

تصویری از ایبوپروفن، مسکنی که برای کاهش درد ایمپلنت

تیلنول برای ایمپلنت دندان

تیلنول نام دیگر استامینوفن بوده و برای درد های خفیف مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند در صورتی که درد خفیفی دارید پاسخ مناسبی برای بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟ باشد. اما نکته حائز اهمیت این است که اغلب در روزهای اولیه ایمپلنت تورم و درد خفیف نبوده و خوردن استامینوفن تنها تاثیر گذار نیست.

در این صورت خوردن استامینوفن کاری بیهوده بوده و تنها سبب مقاوم شدن بدن شما خواهد شد. در نتیجه بهتر است قبل از خوردن هر نوع مسکنی از دندان پزشک خود مشورت بگیرید.

تیلنول برای ایمپلنت دندان

تیلنول مسکنی برای دردهای خفیف

داروی ویکودین برای  درد بعد از ایمپلنت

این دارو ترکیبی از استامینوفن و هیدروکودن بوده و عموما برای دردهای بعد از عمل تجویز می شود اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که از مصرف سر خود این دارو بعد از ایمپلنت دندان باید به شدت پرهیز شود چرا که ویکودین اعتیاد آور بوده و می تواند به کلی دوز مورد نیاز بدن شما برای مسکن ها را تغییر دهد.

توصیه اکید می شود که برای مصرف هر نوع مسکن از جمله ویکودین به خصوص برای پاسخ به سوال بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟ از دندان پزشک متخصص مشورت بگیرید.

از عوارض ویکودین می توان به سرگیجه، حالت تهوع، یبوست، منگی و … اشاره کرد که در برخی موارد می تواند خطر آفرین باشد. از این رو بعد از مصرف این دارو بنا بر تجویز پزشک، به هیچ عنوان نباید کارهایی که تمرکز بالایی لازم دارند مانند رانندگی و … را انجام داد.

داروی ویکودین برای  درد بعد از ایمپلنت

ویکودین مسکنی برای دردهای شدید

داروی پرکوست در پاسخ به بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟

این دارو مسکنی بوده که از ترکیب اکسی کدون و استامینوفن ساخته شده و اعتیادآور است. معمولا این دارو برای دردهایی که از حد معمول بیشتر هستند تجویز شده و برای دردهای خفیف مناسب نیست.

لازم به ذکر است که مصرف این دارو دارای عوارضی مانند اعتیاد، افسردگی، کندی تنفس یا قطع کامل تنفس و … داشته و به هیچ عنوان نباید به طور خودسر و بدون تجویز پزشک مصرف شود. بنابراین در این مورد پاسخ بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟  را پزشک متخصص باید برای شما شرح دهد. جهت اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان در ارتباط باشید تا به بهترین نحو راهنمایی شوید.

داروی پرکوست

قرص پرکوست به عنوان مسکنی قوی

نکات اضافه درباره بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟

لازم به ذکر است که داروهایی که در پاسخ به سوال بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟ ذکر شدند همگی دارای خاصیت های آرام بخشی بوده و در برخی موارد که ممکن است لثه عفونت داشته باشد آنتی بیوتیک نیز تجویز شود. از آنجا که همگی این داروها آرام بخش بوده باید توجه کرد که هنگام خوردن آن ها از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز دارند، نوشیدن الکل و … پرهیز نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی کامل پرسش بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟ پرداختیم اما لازم به ذکر است که همگی این داروها بسته به دوزی که دارند قابلیت اعتیاد آوری داشته و نباید سرخود و بدون تجویز پزشک مصرف شوند و اکیدا توصیه می شود قبل از مصرف هر گونه دارویی با پزشک متخصص مشورت نمایید.

انواع مسکن هایی که برای درد بعد از ایمپلنت دندان و در پاسخ به سوال بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟ تجویز می شوند شامل استامینوفن ها و مشتقات و ترکیبات آن می باشند که هر کدام متناسب با درد توصیه می شوند که باید زیر نظر پزشک مصرف شوند.

Rate this post

سوالات متداول بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟

1آیا فرایند ایمپلنت و بعد از آن درد دارد؟
بسته به مهارت دندان پزشک این درد متفاوت است و در صورتی که به دندان پزشک متخصص با مهارت بالا مراجعه شود این درد می تواند به حداقل برسد. جهت اطلاعات بیش تر می توانید با مطب دکتر آریام در ارتباط باشید.
2در چه صورت برای دندان ایمپلنت شده آنتی بیوتیک تجویز می شود؟
در صورتی که دندان و یا لثه عفونت داشته باشد ممکن است دندان پزشک متخصص طبق صلاحدید خود آنتی بیوتیک تجویز کند.
3مصرف چه دارویی هایی سبب ناموفق شدن ایمپلنت می شود؟
مصرف برخی داروهای ضد افسردگی می تواند سبب ناموفق بودن عمل شود که جای نگرانی نبوده و با مشورت پزشک می توان برای آن ها جایگزین تهیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =