logo aryam

ایمپلنت دندان برای بیماران با پوکی استخوان

ایمپلنت دندان برای بیماران با پوکی استخوان

درمان پوکی استخوان دندان با ایمپلنت

ایمپلنت دندان برای بیماران با پوکی استخوان

شاید برای خیلی از افراد این سوال بوجود بیاید که پوکی ایتخوان می‌تواند تاثیری در ایمپلنت دندان داشته باشد؟ بهتر است بدانید امروزه بیش از 30 ملیون نفرد در دنیا مبتلا به بیماری پوکی استخوان هستند که این امر می‌تواند کار ایمپلنت دندان را دشوار تر و پیچیده تر سازد؛ در این مطلب می‌خواهیم به نحوه ایمپلنت دندان برای بیماران با پوکی استخوان بپردازیم.

پوکی استخوان می‌توان باعث درگیر شدن فک انسان‌ها بشود و روی روند اسئواینتگریشرن تاثیر بسیار بدی بگذارد، بهترین متخصص ایمپلنت دندان قبل از شروع کردن کار خود ابتدا تمام دندان‌های بیمار را بررسی می‌کند تا از سلامت آن‌ها اطمینان خاطر بدست بیاورد.

پوکی استخوان می‌تواند یک چالش بزرگ برای دندان پزشکان باشد زیرا ایمپلنت کردن دندان‌های غیر سالم بسیار نادرست و مشکل ساز است.

بهتر است بدانید که در قدیم دندان پزشکان از ایمپلنت برای افرادی که دارای پوکی استخوان بوداند، استفاده نمی‌کردند که همین امر موجب شد تا استفاده از پروتز‌های بی کیفیت شایع شود و در اعتمادبنفس انسان‌ها تاثیر بسیار بدی بگذارد.

ایمپلنت دندان بیماران با پوکی استخوان

ایمپلنت دندان پوک

نحوه ایمپلنت دندان برای بیماران با پوکی استخوان

ایمپلنت کردن دندان افرادی که از بیماری پوکی استخوان برخوردار هستند شاید کمی سخت و یا پیچیده باشد اما باید توجه داشته باشید که روش‌های بسیار زیادی برای ایمپلنت کردن دندان این افراد وجود دارد که در ادامه به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

استفاده از منابع استخوانی برای ایمپلنت دندان

گاهی اوقات برای ایمپلنت دندان بیمارانی که دچار پوکی استخوان هستند باید از بافت زنده بدن بیمار استفاده کرد، این بافت‌ها توانایی ایجاد استخوان بدنی در فک را دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان به آسانی به ایمپلنت کردن دندان پرداخت.

در بعضی از مواقع ممکن است از منابع استخوانی موجود در اجزای بدن نیز استفاده کرد، باری بکار گیری این روش ابتدا باید مواد معدنی موجود در بافت استخوان را جداسازی کرد و سپس با انجام عملیات انجماد از استخوان نگهداری کرد.

با جداسازی و خشک کردن استخوان می‌توان ار انتقال بیماری جلوگیری و به محفوظ نگه داشتن روند سلول سازی استخوان کمک کرد.

ایمپلنت دندان با استفاده از استخوان مصنوعی

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی دندان پزشکان توانسته اند با استفاده از مواد و استخوان‌های مصنوعی به کاشت ایمپلنت دندان برای افرادی که دچار بیماری پوکی استخوان هستند بپردازند.

استفاده از استخوان مصنوعی برای ایمپلنت کردن دندان همراه با مزایا و معایبی می‌باشد، یکی از معایب مهم استفاده از استخوان مصنوعی ایجاد ژن‌های تحریک کننده ساخت استخوان در منطقه مورد نظر است که می‌تواند به مرور زمان مشکلات بسیار زیادی را برای افراد ایجاد نماید.

توجه داشته باشید که استخوان‌های مصنوعی دارای مقاوت کمتری نسبت به استخوان‌های طبیعی هستند اما امکان انتقال بیماری با استفاده از استخوان مصنوعی بسیار کم می‌باشد.

ایمپلنت کردن دندان

نحوه ایمپلنت دندان برای بیماران با پوکی استخوان

بکارگیری روکش های پیچ شوند برای ایمپلنت دندان

از قدیم یکی از روش های شایع ایمپلنت دندان برای بیماران با پوکی استخوان دارند، استفاده از روکش‌های پیچ شونده می‌باشد؛ با استفاده از این روش روکش ایمپلنت در دندان بیمار پیچ می‌شود و اکثرا از این روش برای پر کردن جای خالی دندان‌ها استفاده می‌شود.

درمان پوکی استخوان دندان با بیس فسفونات

شاید تا کنون نام بیس فسفونات را شنیده باشید، به طور کلی بیس فسفونات یک نوع دارو برای درمان پوکی استخوان است و وظیفه آن جذب مواد معدنی در استخوان می‌باشد.

با استفاده از بیس فسفونات می‌توانید به ایمپلنت دندان‌های پوک ، گردش خون و استخوان‌های فک خود کمک بسیار زیادی بکنید اما توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد و طولانی مدت این دارو نیز دارای عوارض بسیار زیادی می‌باشد.

مزایای استفاده از ایمپلنت برای بیماران با پوکی استخوان

امروزه یکی از موثر ترین روش‌ها برای جایگزین کردن دندان‌های دائمی ایمپلنت دندان می‌باشد، برای انجام این کار سلامت جسمانی بیمار یکی از نکات بسیار مهم و مود اهمیت است که با پیشرفت علم استفاده از ایمپلنت برای افرادی که دچار بیماری پوکی استخوان هستند نیز امکان پذیر می‌باشد.

با استفاده از ایمپلنت می‌تواند زیبایی چشمگیری را در ظاهر و لبخند خود ایجاد نمایید که این امر یکی از مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان برای افراد به حساب می‌آید.

استفاده از ایمپلنت دندان بیماران پوکی استخوان

فواید استفاده از ایمپلنت دندان

نکات مهم بعد از ایمپلنت دندان های پوک

بعد از ایمپلت گردن دندان‌ها باید نکاتی رعایت بشود که اهمیت رعایت کردن آن‌ها برای افرادی که از پوکی استخوان رنج می‌برند بیشتر می‌باشد؛ در ادامه چند مورد از نکات قابل اهمیت بعد از انجام ایمپلنت دندان را برای شما شرح داده ایم.

  • استفاده از انتی بیوتیک تجویز شده بعد از کاشت
  • رعایت کردن نکات بهداشتی دندان
  • چکاب کردن دندان هر چند وقت یکبار توسط متخصص ایمپلنت
  • مصرف نکرن مواد غذایی داغ تا 24 ساعت
  • خودداری کردن از مصرف سیگار و مشروبات الکلی

دلایل شکسته شدن ایمپلنت بیماران دارای پوکی استخوان

برای انجام ایمپلنت دندان مراجعه کردن به متخصص کار بلد دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد زیرا در صورتی که محل ایمپلنت به خوبی بررسی نشده باشد امکان شکسته شدن ایمپلنت وجود دارد. در صورتی که بافت استخوانی اطراف محل ایمپلنت به خوبی نشکیل نشده باشد ایمپلنت دندان به راحتی شکسته می‌شود.

بهتر است بدانید که ایمپلنت دندان افرادی که پوکی استخوان دارند با افرادی که سالم هستند تفاوت بسیار زیادی ندارد و می‌توان با مراجعه به یک متخصص خوب با خیال راحت به انجام ایمپلنت دندان پرداخت.

شکسته شدن دندان

دلایل شکسته شدن ایمپلنت دندان

سوالات متداول ایمپلنت دندان برای بیماران با پوکی استخوان

بعد از ایمپلنت دندان پوک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بعد از ایمپلنت کردن دندان های پوک باید به رعایت بهداشت دندان‌های ایمپلنت شده، چاکاب شدن دندان هر چند وقت یکبار، استفاده نکردن از مشروبات الکلی و دخانیت و … توجه نمایید.

چه روش هایی برای ایمپلنت دندان بیماران با پوکی استخوان وجود دارد؟

برای ایمپلنت دندان‌ی پوک روش هایی همچون استفاده از منابع استخوانی بدن، بکارگیری بیس فسفونات، روکش های پیچ شونده و استفاده از استخوان های مصنوعی وجود دارد.

ایمپلنت دندان پوک چه مزایایی دارد؟

به طور کلی با ایمپلنت دندان افرادی که دچار بیماری پوکی استخوان هستند می‌توانید زیبایی منحصر به فردی را در چهره خود ایجاد کنید و از دندان‌های سالم خود نیز لذت ببرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =