logo aryam

ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی

ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی

ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی

بسیاری از افراد فکر می کنند چون دیابت دارند نمی توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند ولی افرادی که قند خون خود را کنترل می کنند می توانند مثل افراد عادی دندان های خود را ایمپلنت کنند .

سلامت دندان ها برای بسیاری از افراد بسیار مهم است زیرا نقش بسیار مهمی در اعتماد به نفس و زیبایی دارد. در ادامه برای شما می گوییم ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی چگونه انجام می شود.

ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی به چه صورت است؟

افرادی که مبتلا به دیابت هستند و قند خون آن ها در محدوده طبیعی نیست به دلیل این که عفونت و التهاب در زخم های  آن ها بیشتر صورت می گیرد. دلیل دیگر، ترمیم و درمان زخم در بیماران دیابتی به کندی صورت می گیرد؛ براي انجام ايمپلنت دندان بهتر است به يك متخصص ايمپلنت مراجعه نماييد.

به همین دلیل ممکن است مشکلاتی در درمان به وجود بیاید و موفقیت درمان را به صفر برساند. البته عوارض ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی زمانی نمایان می شود که آن ها قند خون خود را کنترل نکنند.

ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی

ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی

بیماران دیابتی حین کاشت ایمپلنت چه کارهایی را باید انجام دهند؟

امری واجب که بیماران دیابتی باید همواره آن را انجام دهند این است که قند خون خود را کنترل کنند و در محدوده طبیعی نگه دارند، از مصرف شیرینی و نوشابه و غذا هایی که قند دارند باید پرهیز کنند، تا قند خون در تمام بدن افزایش نداشته باشد.

در ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی باید به این نکته توجه کنید که هنگامی که در استخوان فک ایمپلنت قرار می گیرد و منتظر سفت شدن آن هستند.

افراد همچنان باید قند خون خود را کنترل کنند تا ترمیم به تاخیر نیافتد و احتمال عفونت دندان به حداقل برسد.

آیا انجام ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی ممنوع است؟

ار فردی مبتلا به دیابت باشد، قند خود خود را کنترل نکند، رعایت بهداشت دهان را انجام نمی دهد، عفونت و پوسیدگی هایی فعال در لثه داشته باشد نمی توانند ایمپلنت را انجام دهند و برای آن ها ممنوع است.

اگر افرادی که قند خون کنترل نشده ای داشته باشند، انجام ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی با مشکلاتی از قبیل التهاب و عفونت لثه همراه است.

در غیر این صورت افراد دارای دیابت هم مانند انسان های عادی می توانند دندان های خود را ایمپلنت کنند.

موفقیت ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی

می توان گفت بیمارانی که قند خون را به طور منظم کنترل می کنند، موفقیت درمان در آن ها درصد بالاتری دارد و همانند افراد عالی می توانند ایمپلنت دندان را بدون مشکلی انجام داده و از آن لذت ببرند.

طبق بررسی های انجام شده اگر قند خون افرد کنترل نشده باشد مخصوصا بیمارانی که مبتلا به دیابت نوع 1 هستند و زیر نظر دکتر از انسولین استفاده می کنند، موفقیت ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی به حداقل می رسد.

موفقیت ایمپلنت دندان

موفقیت ایمپلنت دندان

مراقبت های لازم قبل، حین و بعد از ایمپلنت

افرادی که مبتلا به انواع دیابت ها هستند باید مراقبت هایی را در قبل، حین درمان و بعد درمان به طور اصولی انجام دهند، زیرا نقش مهمی در موفقیت ایمپلنت دارند. این مراقبت ها شامل موارد زیر است:

  • قند خون را به طور مطلوب کنترل کنند.
  • بهداشت دهان و دندان را به طور منظم رعایت کنند.
  • انجام صحیح آنتی بیوتیک تراپی
  • رژیم غذایی منظم داشته باشد.
  • دارو ها را به موقع مصرف کنند.
  • مناسب با بدن خود از دهانشویه ها استفاده کنند.

چه روش هایی در کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی وجود دارد؟

افراد دیابتی از راه های مختلف می توانند کاشت دندان را انجام دهند. ولی طبق تحقیقات ایمپلنت دندان مناسب ترین راه برای افراد دیابتی است. روش های کاشت را در ادامه برای شما شرح می دهیم

  • ایمپلنت دندان با روش All On 4
  • کاشت دندان پزشکی مینی
  • ایمپلنت یک روزه فوری
  • استفده از بریج دندان
ایمپلنت روش های مختلفی دارد.

روش هایی در کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی وجود دارد.

اصل مهم در ایمپلنت دندان

به طور قابل توجهی ایمپلنت های دائمی، سلامت بیماران دیابتی را بهبود می بخشد و شما باید از رژیم غذایی متعادل و سالم استفاده کنید.

همان طور که می دانید ایمپلنت های دندانی عفونت، سوزش و التهاب هایی که از شایع ترین عوارض دندان های مصنوعی است را به طور کامل از بین می برند.

کاشت ایمپلنت به کاهش خطر بیماری هایی اعمم از تهدید کننده پریودنتال و عفونت و عوارض می انجامد

خلاصه مطلب

افراد مبتلا به دیابت باید بدانند که ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی ممکن است با مشکلاتی به همراه باشد اعمم از قند خون بالا و غیره و افراد دارای دیابت می توانند قبل از مراجعه به دندان پزشکی این مقاله را بخوانند و اگر سوالی پیش آمد را از دندا پزشکان متخصص بپرسند.

سوالات متداول ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی

  1. در چه صورتی بیماران دیابتی در ایمپلنت موفق می شوند؟
    می توان گفت بیمارانی که قند خون را به طور منظم کنترل می کنند، موفقیت درمان در آن ها درصد بالاتری دارد. همانند افراد عالی می توانند ایمپلنت دندان را بدون مشکلی انجام داده و از آن لذت ببرند.
    طبق بررسی های انجام شده اگر قند خون افرد کنترل نشده باشد مخصوصا بیمارانی که مبتلا به دیابت نوع 1 هستند و زیر نظر دکتر از انسولین استفاده می کنند، موفقیت ایمپلنت برای بیماران دیابتی به حداقل می رسد.
  1. چه اصولی در ایمپلنت مهم است؟
    به طور قابل توجهی ایمپلنت های دائمی، سلامت بیماران دیابتی را بهبود می بخشد. شما باید از رژیم غذایی متعادل و سالم استفاده کنید.
    همان طور که می دانید ایمپلنت های دندانی عفونت، سوزش و التهاب هایی که از شایع ترین عوارض دندان های مصنوعی است را به طور کامل از بین می برند. کاشت ایمپلنت به کاهش خطر بیماری هایی اعمم از تهدید کننده پریودنتال و عفونت و عوارض می انجامد.
  1. چه کار هایی بیماران دیابتی باید انجام دهند؟
    امری واجب که بیماران دیابتی باید همواره آن را انجام دهند این است که قند خون خود را کنترل کنند و در محدوده طبیعی نگه دارند. از مصرف شیرینی و نوشابه و غذا هایی که قند دارند باید پرهیز کنند، تا قند خون در تمام بدن افزایش نداشته باشد. باید به این نکته توجه کنید که هنگامی که در استخوان فک ایمپلنت قرار می گیرد و منتظر سفت شدن آن هستند، افراد همچنان باید قند خون خود را کنترل کنند تا ترمیم به تاخیر نیافتد و احتمال عفونت دندان به حداقل برسد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 1 =