logo aryam

ایمپلنت دندان برای افراد مسن

ایمپلنت دندان برای افراد مسن

معاینه دندان و کاشت ایمپلنت برای افراد مسن

یکی از رایج ترین اتفاقاتی که در سنین پیری برای هر فرد ممکن است رخ دهد افتادن دندان است. برای افتادن این دندان عموما از روش های متفاوتی نظیر دندان مصنوعی، ایمپلنت و … استفاده می شود که در این بین محبوب ترین روش ایمپلنت است. اما بزرگترین دغدغه بسیاری از افراد این است که ایمپلنت دندان برای افراد مسن ایرادی دارد یا خیر؟ که در این مقاله به صورت کامل به بررسی آن می پردازیم.

بررسی کاشت ایمپلنت دندان برای افراد مسن

به طور کل ایمپلنت یک روش بسیار عالی برای جایگزینی جای خالی دندان می باشد. ایمپلنت به سبب اینکه با فک مستقیما در تماس بوده و جوش می خورد سبب جلوگیری از تحلیل رفتن فک نیز می شود.

برای افراد سالمند ایمپلنت یک روش بسیار کاربردی است چرا که دیگر هیچ کدام از مشکلات دندان مصنوعی را ندارد. اما در این میان ایمپلنت برای برخی افراد نظیر نوجوانان به دلیل اینکه فک آن ها رشد کامل نداشته و سالمندان به دلیل بیماری هایی ممکن است توصیه نشود اما برای این افراد همچنان می توان کاشت ایمپلنت را انجام داد. این بیماری ها عموما در روند التیام بخشیدن زخم مشکل ایجاد کرد و چند نمونه از آن ها عبارت اند از:

بررسی کاشت ایمپلنت دندان برای افراد مسن

معاینه قبل از کاشت ایمپلنت دندان

بیماری دیابت و ایمپلنت دندان برای افراد مسن

ایمپلنت دندان برای افراد مسن حتما باید با مشورت دندان پزشک متخصص ایمپلنت صورت بگیرد تا هیچ مشکلی در روند کاشت ایمپلنت به وجود نیاید. به طور مثال در فردی که دارای بیماری دیابت می باشد زخم ها بسته به مقدار قند خون ممکن است دیر التیام یابند و در این صورت برای کاشت ایمپلنت و جوش خوردن آن با فک و پذیرش توسط لثه ممکن است مشکل ایجاد شود.

البته که جای نگرانی نبوده و با کنترل قند خون به راحتی می توان جلوی این مسئله را گرفت و کاشت ایمپلنت موفقیت آمیزی را انجام داد.

بیماری فشار خون و ایمپلنت دندان برای افراد مسن

بیماری فشار خون از بیماری هایی است که حتما باید برای ایمپلنت و به طور کل هر عمل جراحی به پزشک متخصص اطلاع  داده شود. در ایمپلنت دندان کنترل فشار خون بسیار مهم است و ممکن است در برخی موارد برای جلوگیری از استرس و کنترل فشار خون ایمپلنت توسط بیهوشی و بی حسی های بسیار قوی صورت بگیرد.

به دلیل فشار خون در فرد بیمار داروهای بی حسی و مراقبت بعد از ایمپلنت تحت تدابیر خاصی صورت گرفته و باید کاملا کنترل شده مصرف شوند. برخی داروها هنگام ایمپلنت به قلب فشار وارد کرده و ممکن است در بیماران دارای فشار خون به قلب آسیب برسد در نتیجه حتما باید با پزشک معالج و دندان پزشک برای ایمپلنت مشورت صورت بگیرد تا از هرگونه خطر احتمالی جلوگیری شود.

 فشار خون و ایمپلنت دندان

کنترل فشار خون برای کاشت ایمپلنت

پایین بودن تحمل درد ایمپلنت دندان برای افراد مسن

در کاشت ایمپلنت برای افراد مسن یکی از مهم ترین مسائل این است که فرد دیگر تاب و طاقت گذشته را نداشته و در مقابل درد آسیب پذیر تر است در این حالت اهمیت مهارت و تخصص دندان پزشک بسیار بیشتر می شود.

توصیه می شود که برای ایمپلنت دندان به خصوص در افراد مسن به متخصص ایمپلنت مراجعه نمایید تا با کمترین درد و بدون کوچکترین مشکلی جای خالی دندان پر شود.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان برای سالمندان

کاشت ایمپلنت به نسبت سایر روش های دیگر پر کردن جای خالی دندان مزایا بیشتری داشته و از محبوبیت بالاتری نیز برخوردار است. کاشت ایمپلنت دندان برای افراد مسن می تواند مزایای حائز اهمیتی داشته باشد که برخی از این مزایا عبارت اند از:

ایمپلنت دندان برای افراد مسن یک راه حل دائمی

در کاشت ایمپلنت برای افراد مسن به دلیل اینکه ایمپلنت دارای ساختار مستحکمی بوده و همینطور اگر توسط دندان پزشک متخصص انجام شود به خوبی با فک جوش می خورد ماندگاری بالاتری داشته و دیگر نیاز نیست که بعد از مدتی آن را عوض کنید.

علاوه بر این مراقبت از ایمپلنت امری دشوار نبوده و فرد سالمند خود نیز می تواند به خوبی از این نوع دندان ها مراقبت کند و به نوعی سبب بالا رفتن اعتماد به نفس در او می شود.

ظاهر زیبای دندان ها برای افراد مسن

ایمپلنت با پر کردن جای خالی دندان سبب می شود تا چهره فرد زیبا به نظر برسد و به چهره جلوه ای زیبا می بخشد. این مسئله سبب می شود تا فرد سالمند اعتماد به نفس بیشتری برای حضور در جامعه داشته باشد و بتواند سلامت روحی و جسمی خود را بهتر حفظ کند.

ظاهر زیبای دندان ها

پر کردن جای خالی دندان با کاشت ایمپلنت

 

تقویت استخوان فک با کاشت ایمپلنت

ایمپلنت با پر کردن جای خالی دندان ها سبب می شود تا از تحلیل رفتن فک جلوگیری شود و علاوه بر آن با جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک این استخوان از برخی لحاظ قابلیت تقویت شدن نیز دارد که یکی از مهم ترین فواید ایمپلنت برای سالمندان نیز می باشد.

سخن پایانی

کاشت ایمپلنت برای افراد مسن یکی از بهترین روش های پر کردن جای خالی دندان می باشد اما در این بین باید نکاتی مانند بیماری های فرد سالمند و … را در نظر بگیریم تا از کوچکترین آسیب های احتمالی نیز جلوگیری شود.

ایمپلنت دارای مزایای زیادی از جمله تقویت اعتماد به نفس، تقویت فک و … بوده و سبب می شود تا فرد سالمند زندگی بهتری داشته باشد. توصیه می شود برای ایمپلنت به دندان پزشک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید تا به بهترین نحو ایمپلنت دندانی شما انجام شود.

سوالات متداول ایمپلنت دندان برای افراد مسن

Rate this post
1برای افراد مسن ایمپلنت بهتر است یا دندان مصنوعی؟
ایمپلنت دندان به دلیل راحتی نگه داری و سهولت در نگهداری می تواند انتخاب مناسبی باشد، اما برای این تصمیم گیری حتما لازم است تا به طور مستقیم با دندان پزشک مشورت شود.
2علاوه بر ایمپلنت دیگر از چه روش هایی می توان برای پر کردن جای خالی دندان بهره برد؟
از روش هایی نظیر دندان مصنوعی و یا روکش دندان نیز در برخی موارد استفاده می شود که پر کاربرد ترین این روش ها برای سالمندان دندان مصنوعی و ایمپلنت است.
3آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
اگر ایمپلنت توسط افراد متخصص انجام شود درد کمی داشته و می تواند به بهترین حالت صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =