logo aryam

ایمپلنت تمام فک چیست؟

ایمپلنت تمام فک چیست؟

ایمپلنت تمام فک

عضو بسیار مهم بدن، دندان ها هستند که در زیبایی نقش بسیار مهمی دارند. افراد به دلایل مختلفی ممکن است دندان های خود را از دست بدهند که باید جایگزینی مانند ایمپلنت برای آن پیدا کنند که توسط بهترین متخصص ایمپلنت کاشت شود. در این مقاله برای شما می گوییم که ایمپلنت تمام فک چیست؟ و به چه صورت انجام می شود.

معرفی ایمپلنت تمام فک

هنگامی که می خواهید جواب سوال ایمپلنت تمام فک چیست؟ را بدانید باید به این مورد توجه کنید که ایمپلنت ها از دو بخش ساخته شده اند. بخش اولیه نقش ریشه دندان را دارد که به آن پایه دندان نیز می گویند و جای آن بین لثه و استخوان فک است.

قسمت دوم ایمپلنت مربوط به پروتز های مصنوعی است که برای دندان ها نقش بدنه را دارد و ظاهر آن به دندان های طبیعی افراد شبیه است.

مورد مهمی که درایمپلنت تمام فک مورد توجه افراد قرار می گیرد، این است که تعداد پروتز ها از تعداد پایه ها بیشتر است.

معرفی ایمپلنت تمام فک

ایمپلنت تمام فک

روش های کاشت ایمپلنت تمام فک

از متدها و روش های مختلفی برای ایمپلنت تمام فک چیست؟ استفاده می کنند که اصلی ترین تفاوت آن ها در تعداد ایمپلنت ها و نوع جراحی آن ها است.

با استفاده از جراجی پایه ها انجام می دهند و به دلیل این که در فک ها 2 الی 6 پایه باید قرار بگیرد، برای بیماران از بیهوشی عمومی استفاده می کنند.

کاشت دو ایمپلنت در ایمپلنت تمام فک چیست؟

در این نوع از کاشت، بر روی 2 ایمپلنت دندان، پروتز ها قرار می گیرند و هنگامی که در فک بالا یک الی دو دندان باقی ماند، برای نگهداری پروتز ها بسیار مناسب است بنابراین پایه کمتری در این روش مورد استفاده قرار می گیرد.

برای انجام کاشت دو ایمپلنت باید از قدرت و سلامت ریشه دندان ها مطمئن باشید. در برخی شرایط دندان پزشکان دندان هایی که باقی می مانند را حذف می کنند و از ایمپلنت تمام فک استفاده می کنند؛ برای انجام این کار بهتر یات به بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه نمایید.

کاشت دو ایمپلنت در ایمپلنت تمام فک

کاشت دو ایمپلنت در ایمپلنت

کاشت ایمپلنت 4 الی 6

برای کاشت ایمپلنت تمام فک متداول ترین روش ایمپلنت 4 است که جراح در فک بیمار 4 ایمپلنت را قرار می دهد و پروتزها بر روی این ایمپلنت ها قرار داده می شود. اگر بیمار فک بزرگی داشته باشد نیاز است که از پایه های بیشتری استفاده شود که در این مواقع از 6 ایمپلنت استفاده می شود.

جراح در جلوی فک 2 ایمپلنت و در پشت فک نیز 2 ایمپلنت دیگر استفاده می کند، در ایمپلنت تمام فک چیست؟ نکته جالبی که وجود دارد این است که 2 ایمپلنت جلویی فک را در مواقعی به صورت زاویه دار قرار می دهند، به دلیل این که مقاومت آن ها بالاتر برود.

چه افرادی واجد شرایط برای ایمپلنت تمام فک هستند؟

نکته مهمی که در ایمپلنت تمام فک چیست؟ وجود دارد این است که این نوع ایمپلنت بر روی کل فک ثابت می شود و مناسب برای افرادی است که بیشتر دندان های خود را از دست داده اند ولی قبل از انجام این کار شرایط بیمار را بررسی می کنند.

افراد علاقه دارند جایگزینی که برای دندان های آن ها پیدا می شود ظاهری شبیه به دندان های طبیعی داشته باشد، در کل باید به دندان های طبیعی بیشترین شباهت را داشته باشد. کاربرد ایمپلنت باید به گونه ای باشد که محدودیتی برای بیمار به وجود نیاورد.

افراد واجد شرایط برای ایمپلنت تمام فک

افراد واجد شرایط برای ایمپلنت تمام فک

مزایای ایمپلنت تمام فک

در ایمپلنت تمام فک چیست؟ باید بدانید که چه مزایایی دارد، درادامه به این موارد اشاه می کنیم.

  • همانند دندان های طبیعی عمل می کنند
  • پیری و افتادگی صورت را کنترل می کند.
  • از پیشرفت و ایجاد بیماری های لثه جلوگیری می کند.
  • دوام زیادی دارد
  • از تحلیل استخوان ها پیشگیری می کند

عوامل موثر بر هزینه های ایمپلنت تمام فک

یکی از مهم ترین نکاتی که در ایمپلنت تمام فک چیست؟ وجود دارد، قیمت آن است. باید بدانید که نمی توان برای ایمپلنت قیمت ثابت و مشخصی را قرار داد ولی عواملی که بر قیمت تاثیر می گذارد شامل:

مواد وارداتی اولیه، ایمپلنت از چه برندی ساخته شده است و باید به مهارت و سایقه دندان پزشک نیز توجه کنید.

ریسک های ایمپلنت تمام فک

ایمپلنت تمام فک همانند دیگر جراحی ها ریسک های عمومی دارد که اعمم از عوارض ناشی از بی حسی و بیهوشی ها، عفونت، تورم در بخش پایه، خونریزی است

بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی این عوارض و ریسک ها از بین می رود. شما با مصرف به موقع و مرتب آنتی بیوتیک ها می توانید عفونت را نیز بهبود دهید.

ریسک های شدید تری نیز وجود دارد که شامل پایه و پروتز در جایگاه درستی قرار نگیرد، در ایمپلنت تمام فک چیست؟ باید بدانید که ممکن است به اعصاب صورت آسیب وارد شود، رگ های خونی دچار آسیب شوند و ااستخوان های فک شکسته شود.

ریسک ایمپلنت تمام فک

ریسک ایمپلنت تمام فک

خلاصه مطلب

همانطور که می دانید ایمپلنت بسیار حساس است، ما در این مقاله در مورد ایمپلنت تمام فک چیست؟ به طور کامل توضیحاتی را برای شما شرح داده ایم و اگر برای دندان های شما مشکای پیش آمد می توانید به کلینیک دکتر آریام مراجعه کنید و مشکلات خود را برطرف کنید.

سوالات متداول ایمپلنت تمام فک چیست؟

  1. چه مراقبت هایی در ایمپلنت تمام فک لازم است؟
    مراقبت های لازم شامل این است که در طول روز باید دوبار مسواک زده شود، بعد از هر بار مسواک باید از نخ دندان استفاده شود و از دهانشویه ها حتما استفاده کنید.
  2. هزینه ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟
    باید بدانید که نمی توان برای ایمپلنت قیمت ثابت و مشخصی را قرار داد ولی عواملی که بر قیمت تاثیر می گذارد شامل: مواد وارداتی اولیه، ایمپلنت از چه برندی ساخته شده است و باید به مهارت و سایقه دندان پزشک نیز توجه کنید.
  3. ایمپلنت تمام فک به چند روش انجام می شود؟
    از متدها و روش های مختلفی برای ایمپلنت دندان استفاده می شود که اصلی ترین تفاوت آن ها در تعداد ایمپلنت ها و نوع جراحی آن ها است. با استفاده از جراجی پایه ها انجام می دهند و به دلیل این که در فک ها 2 الی 6 پایه باید قرار بگیرد، برای بیماران از بیهوشی عمومی استفاده می کنند.
Rate this post

2 دیدگاه ها

  1. پویا گفت:

    ایمپلنت درد دارد؟

    • amirpouya گفت:

      درد ایمپلنت بستگی به مهارت متخصص ایمپلنت دارد. در صورتی که متخصص مجرب باشد درد غیرقابل تحملی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هشت =