logo aryam

معرفی انواع فیکسچر ایمپلنت

معرفی فیکسچر ایمپلنت

انواع فیکسچر ایمپلنت

فیکسچر ایمپلنت چیست؟

امروزه ایمپلنت دندان یکی از بهترین گزینه‌ها برای پر کردن جای خالی دندان به حساب می‌آید، باید توجه داشته باشید که ایمپلنت یک دندان جایگزین مناسب و بسیار طبیعی است که می‌توانید با مراجعه به یک متخصص ایمپلنت به زیبایی دندان‌های خود کمک بسیار زیادی بکنید. فیکسچر یکی از اجزای اصلی ایمپلنت دندان می‌باشد که در ادامه به معرفی انواع فیکسچر ایمپلنت پرداخته ایم.

فیکسچر ایمپلنت به جای ریشه دندان در استخوان فک قرار می‌گیرد و باعث مقاوم ماندن ایمپلنت دندان شما می‌شود، توجه داشته باشید که وجود فیکسچر برای ایمپلنت کردن دندان الزامی می‌باشد و بدون آن نمی‌توان ایمپلنت را بر روی لثه قرار داد؛ به طور کلی فیکسچرها دارای انواع متفاوتی می‌باشند که در ادامه انواع فیکسچر ایمپلنت را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

اجزای ایمپلنت

معرفی فیکسچر اینپلنت

معرفی انواع فیکسچر ایمپلنت

همانطور که گفته شد فیکسچرها را می‌توان در مدل ‌ها مختلفی یافت کرد و بهتر است بدانید که فیکسچرها دارای کیفیت و اندازه‌های متفاوتی می‌باشند که انتخاب فیکسچر با کیفیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طور کلی برای کاشت ایمپلنت می‌توان از سه روش استفاده کرد که در ادامه این روش ها را نام برده و آن‌ها را شرح داده ایم.

کاشت ایمپلنت با فیکسچر Endosteal

یکی از مدل‌های فیکسچر که استفاده از آن بسیار شایع است فیکسچر Endosteal می‌باشد، برای نگهداری از ایمپلنت بر روی لثه ابتدا پیچی را در فک قرار می‌دهند تا با استفاده از آن دندان کاذب بتواند بر روی لثه افراد قرار بگیرد؛ برای استفاده از این روش باید فیکسچر به خوبی در فک فرد جوش بخورد و پس از آن دندان‌های جایگزین بر روی آن قرار بگیرند.

معرفی فیکسچر ایمپلنت Subperiosteal

Subperiosteal نیز یکی از روش های مرسوم و شایع ایمپلنت دندان است، گاهی اوقات ممکن است مراجعه کنندگان به دلایل متعددی دچار مشکلات لثه بشوند و قرار دادن فیکسچر در فک آن‌ها امکان پذیر نباشد که در این صورت با پیوند استخوان در فک می‌توان به راحتی به ایمپلنت کردن دندان‌ها پرداخت.

این ایمپلنت بین بافت زنده استخوان و سطح ایمپلنت جوش می‌خورد که پی از آن می‌توان ایمپلنت را بر روی لثه فرد ثابت نگه داشت، توجه داشته باشید که با قرار دادن قاب فلزی در زیر لثه می‌توان از این روش ایمپلنت استفاده کرد و تنها از آن برای افرادی که دارای استخوان فک محکمی نیستند استفاده می‌شود.

ایمپلنت دندان Zygomatic

باید توجه داشته باشید که یکی از انواع ایمپلنت ها ایمپلنت Zygomatic است که از آن در مواقع بسیار کمی استفاده می‌شود، هنگامی که فک توانایی پیوند استخوان را نداشته باشد و نتوان فیکسچر را در استخوان فک قرار داد با کاشت این وسیله در استخوان گونه فرد می‌پردازند.

معرفی انواع فیکسچر ایمپلنت

فیکسچر های ایمپلنت دندان

هزینه فیکسچرهای ایمپلنت چقدر است؟

به طور کلی هزینه فیکسچر ایمپلنت به عوامل متعدد و بسیار زیادی بستگی دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها هزینه‌ای برای ایمپلنت دندان شما مشخص می‌شود که برای اطلاعات بیشتر از هزینه این عمل می‌توانید با کارشناسان سایت ما تماس گرفته و یا با گرفتن نوبت به متخصص ایمپلنت دندان مراجعه نمایید.

همانطور که گفته شد هزینه ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه این عوامل را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم:

  •         جنس فیکسچر
  •         سایز و اندازه
  •         ساختار و کیفیت
  •         پزشک متخصص ایمپلنت دندان
  •         نوع فیکسچر ایمپلنت و متریال بکار رفته
  •         کشور سازنده فیکسچر

نحوه انتخاب فیکسچر مناسب ایمپلنت دندان

برای انتخاب فیکسچر مناسب دندان‌های خود حتما باید به یک فوق تخصص ایمپلنت دندان مراجعه نمایید تا دندان‌های شما بررسی شده و با توجه به سایر مشخصات فیزیکی مانند سایز دندان، ساختار استخوان فک و مقاومت آن، ضخامت و موارد دیگر نوع فیکسچر مناسب دندان‌های شما مشخص بشود.

با گرفتن نوبت از سایت ما می‌توانید به بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه کرده و فیکسچر مناسب دندان‌های خود را انتخاب نمایید؛ برای انتخاب فیکسچر مناسب باید به کیفیت فیکسچر و مقدار هزینه خود برای انجام این کار توجه فرمایید.

بررسی جنس فیکسچر ایمپلنت

امروزه برای ساخت فیکسچر ایمپلنت از فلزهای تیتانیوم استفاده می‌شود، از این فلز در تجهیزات دندانپزشکی بسیار استفاده می‌شود زیرا فلز تیتانیوم با بدن انسان سازگاری بسیار زیادی دارد که همین امر باعث شده تا از این آلیاژ در ساخت وسایلی همچون اوردنچر، فیکسچرها، بریج و … بکار برده بشود.

به طور کلی آلیاژ تیتانیوم از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردار است که این ویژگی‌ها شامل مواردی مانند مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه، نارسانایی، مطابقت داشتن با ph بدن افراد و موارد دیگری می‌باشد.

جنس فیکسچر ایمپلنت

همه چیز در مورد جنس فیکسچر

چگونگی کاشت و استفاده از فیکسچر

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که نحوه کاشت فیکسچر ایمپلنت چگونه است و آیا انجام این کار دارای درد زیادی می‌باشد یا خیر؟ باید توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید فرایند جراحی کاشت دندان صورت بگیرد که در مرحله اول با استفاده از بی حسی موضعی بیمار متوجه هیچ گونه دردی نمی‌شود.

در مرحله دوم متخصص ایمپلنت سوراخی را در استخوان فک ایجاد کرده و فیکسچر هم اندازه و مناسب را درون حفره قرار می‌دهد که برای کاشت ایمپلنت باید فیکسچر به مدت دو هفته درون بافت استخوان فک قرار بگیرد تا به خوبی جوش بخورد و سپس ایمپلنت بر روی فیکسچر نصب بشود.

سوالات متداول معرفی انواع فیکسچر ایمپلنت

کارایی فیکسچر ایمپلنت چیست؟

بهتر است بدانید که برای ایمپلنت کردن دندان وجود فیکسچر الزامی و مهم است، با استفاده از فیکسچر ایمپلنت می‌توان دندان کاذب یا همان ایمپلنت را بر روی لثه نصب کرد و بدون آن امکان انجام این کار غیر ممکن است.

روش های کاشت فیکسچر دندان چگونه است؟

برای کاشت فیکسچر دندان روش‌های مختلفی وجود دارد که این روش ها شامل مواردی همچون Zygomatic، Endosteal و Subperiosteal می‌باشد که در متن این روش‌ها را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده و به معرفی انواع فیکسچر ایمپلنت نیز پرداخته ایم.

قیمت فیکسچر دندان چقدر است؟

به طور کلی هزینه فیکسچر دندان به عوامل متعددی بستگی دارد که هر کدام از این عامل‌ها می‌تواند در کاهش و یا افزایش هزینه ایمپلنت تاثیر بگذارد، به طور کلی عوامل تاثیر گذار بر روی ایمپلنت دندان شامل مواردی همچون سایز فیکسچر، جنس، کشور سازنده، متخصص ایمپلنت، نوع متریال بکار رفته، کیفیت و … می‌باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =