logo aryam

آیا کاشت ایمپلنت بدون خطر است؟

آیا کاشت ایمپلنت بدون خطر است

کاشت ایمپلنت بدون خطر است؟

با از دست دادن دندان مشکلات زیادی از جمله جویدن غذا، تلفظ و … به وجود می آید که طی این امر افراد اقدام به ایمپلنت دندان می کنند. در رابطه با ایمپلنت دندان می توان بیان کرد که موضوع ایمپلنت دندان برای بسیاری از افراد نگران کننده است و با این سوال مواجه می شوند که آیا کاشت ایمپلنت بدون خطر است؟ در واقع نگرانی بسیاری از افراد به دلیل استفاده از تیتانیوم در کاشت ایمپلنت است. در این بین برخی نیز نگران کاشت استخوان و پیوند استخوان فک هستند که می توان این نگرانی را به جا دانست. اما با اعتماد کردن به متخصصین کاشت ایمپلنت جای هیچ ترس و نگرانی نیست بلکه آنها با تجربه بالایی که در این زمینه دارند می توانند کاشت ایمپلنت را با کمترین ریسک خطر برای شما انجام دهند.

خطرات ایمپلنت دندان چیست؟

در پاسخ به این سوال باید این طور بیان کنیم که این روش نیز مانند هر روش دیگری با یک سری از عوارض احتمالی روبه رو است. البته عوارض احتمال بعد از جراحی ایمپلنت به ندرت اتفاق می افتد اما در کنار کاشت ایمپلنت نیز ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. بنابراین اگر قرار است کاشت ایمپلنت را انجام دهید باید نسبت به برخی از خطرات و عوامل خطر آن آگاه باشید. از عوارض احتمالی بعد از کاشت ایمپلنت می توان مواردی همچون عفونت، رد پیوند، مشکلات سینوس، آسیب به اعصاب، رگ های خونی در ناحیه جراحی و آسیب به دندان ها و همچنین آلرژی های احتمالی به تیتانیوم را نام برد. اما در کنار همه این موارد می توان بیان کرد که هر چقدر جراح باتجربه تر باشد احتمال بروز این عوارض کمتر خواهد بود.

با متخصص ایمپلنت در غرب تهران بیشتر آشنا شوید.

بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا کاشت ایمپلنت دندان بدون خطر است؟ می توان میزان مهارت و تجربه جراح را نیز منظور کرد. میزان موفقیت کاشت ایمپلنت حدود 95 درصد است که البته این مورد بستگی به ماهر بودن جراح، تعداد کاشت مورد نیاز، روش های مورد استفاده و برخی عوامل دیگر دارد. البته کاشت ایمپلنت دندان بی خطر است و خطرات بروز عوارض احتمالی نیز به دلیل عوارض جانبی آن خواهد بود. در ادامه به بررسی جزئیات و مزیت های استفاده از روش های بکار گرفته در کاشت ایمپلنت خواهیم پرداخت.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

مزیت کاشت ایمپلنت دندان

نکاتی درباره جراحی ایمپلنت دندان

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

آیا کاشت ایمپلنت بدون خطر است؟ اگر چه افراد از بابت کاشت ایمپلنت ترس و واهمه دارند و این موضوع برای آنها کمی نگران کننده است اما بهتر است بدانید که متخصصین و دندانپزشکان در این زمینه از دانش لازم برخوردار هستند و از طرفی میزان پیشرفت از این فناوری نیز به مراتب بسیار زیاد است. با توجه به این امر می توان اینگونه بیان کرد که کاشت ایمپلنت با ابزارهای پیشرفته و جدید انجام می شود که توسط متخصصین ایمپلنت کاشت می شود.

در واقع می توان این طور بیان کرد که استفاده از این ابزارها بهترین راه مطمئن برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته هستند. یکی از مهمترین مزیت کاشت ایمپلنت دندان در واقع جایگزین کردن آن برای دندان های آسیب دیده و از دست رفته است. بنابراین با چنین مزیت مطلوبی افراد به راحتی می توانند با اطمینان بیشتری صحبت کنند و به طور کامل غذا بخورند. ایمپلنت در واقع استحکام بالایی دارد و با درست نگهداری از آن می توان به صورت مادام العمر از آن استفاده کرد. باتوجه به نحوه کاشت ایمپلنت و اینکه این ابزارها با استفاده از پیچ در استخوان فک قرار می‌گیرند، از تحلیل استخوان نیز به نوعی جلوگیری می‌شود و در واقع روش ایمن تری نیز به حساب می آید.

مزیت های ایمپلنت با استفاده از تیتانیوم

بسیاری از دندانپزشکان برای کاشت ایمپلنت به شکل های مختلف از تیتانیوم استفاده می کنند به این دلیل که نسبت به مزیت این ماده در کاشت ایمپلنت دندان اطلاع کافی را دارند. از جمله مزیت های استفاده از ایمپلنت دندان می توان موارد زیر را نام برد.

  • پایین بودن هزینه کاشت و جراحی
    استفاده از تیتانیوم در کاشت ایمپلنت نسبت به دیگر مواد مانند زیر کونیوم مقرون به صرفه است به این دلیل که قیمت پایین تری را برای فرد در زمان کاشت ایمپلنت دندان به وجود می آورد.
  • ماندگاری و طول عمر بالا
    ماندگاری تیتانیوم از 20 سال یا حتی از آن نیز بیشتر است که دوام و استحکام بالایی دارد. این ماده به دلیل اینکه استحکام بالایی دارد قابلیت تحمل فشارهای زیاد از جانب فک و دیگر دندان ها را دارد.

خطرات کاشت ایمپلنت با استفاده از تیتانیوم

در زمان کاشت ایمپلنت با استفاده از تیتانیوم نیز برخی از عوارض احتمالی ایجاد خواهد شد. در صورتی که استفاده از تیتانیوم به صورت استاندارد در کاشت ایمپلنت به کار می رود اما در کنار آن احتمال بروز خوردگی ایمپلنت نیز وجود دارد. آلرژی به فلز تیتانیوم نیز یکی دیگر از مواردی است که در زمان کاشت ایمپلنت در فرد بروز خواهد کرد. آلرژی داشتن به این فلز را باید به پزشک خود اطلاع بدید تا در زمان کاشت ایمپلنت با مشکلات جدی تری روبه رو نشوید.

متخصص ایمپلنت دندان در تهران

پیوند استخوان در کاشت ایمپلنت دندان

پیوند استخوان در کاشت ایمپلنت های دندانی

آیا بکارگیری پیوند استخوان در کاشت ایمپلنت ایمن است؟

برخی از افراد در زمان کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان پیدا می کنند. در واقع پیوند استخوان در کاشت ایمپلنت به عنوان پشتیبانی لازم در زمان جراحی ایمپلنت انجام می شود. دندانپزشک با بکارگیری یک تکه ای از استخوان در محل دندان آسیب دیده قصد دارد تا کاشت ایمپلنت مطمئن تری داشته باشد.

عوارض پیوند استخوان

دندانپزشک با بکار بردن پیوند استخوان در واقع قصد دارد که کیفیت استخوان فک را بالا ببرد. اما اینکه پیوند استخوان با عارضه همراه است می توان این طور بیان کرد که جراحی پیوند استخوان نیز مانند هر جراحی دیگری در معرض عفونت قرار خواهد گرفت. در واقع زمانی که قسمت جراحی شده هوای آزاد و بازتری داشته باشد احتمال ورود باکتری ها به آن بیشتر است که در این حالت باکتری ها در آن محل وارد می شوند و در نهایت عفونت ایجاد می شود.

کاشت ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب نیست؟

در پاسخ به این سوال که چه افرادی نمی توانند کاشت ایمپلنت را انجام بدهند باید این طور بیان کنیم که کاشت ایمپلنت برای نوجوانان و کودکان گزینه مناسبی نیست به این دلیل که استخوان فک این افراد در این سنین در حال رشد و تغییر است و تا زمانی که مرحله اوایل بزرگسالی برسد همچنان رشد استخوان فک ادامه خواهد داشت.

افرادی که سیگاری هستند نیز نمی توانند کاشت ایمپلنت دندان انجام بدهند. زمانی که افراد برای کاشت ایمپلنت به دندان پزشک مراجعه می کنند. دندانپزشک از آن ها در مورد مصرف الکل و دخانیات سوال می کند. با توجه به اینکه مصرف الکل تاثیر زیادی بر انعقاد خون دارد و از طرفی مصرف دخانیات نیز تاثیر قابل توجهی بر اکسیژن رسانی بافت ها دارد به همین منظور گردش خون کندتر می شود که در نتیجه فرآیند التیام کندتر شده و عفونت به وجود می آید.

بنابراین با این تفاسیر نمی توان اینگونه بیان کرد که به این دلیل که شما سیگار می کشید و الکل مصرف می کنید نمی توانید کاشت ایمپلنت انجام دهید اما نکته مهم و قابل توجه این است که اگر قصد ایمپلنت دندان را دارید باید چند هفته قبل و همچنین چند هفته بعد این عادات ناسالم را کنار بگذارید و از طرفی به بهداشت دهان و دندان نیز اهمیت زیادی بدهید.

کاشت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت های دندانی

سخن پایانی

در پاسخ به این که آیا کاشت ایمپلنت بدون خطر است؟ می توان این طور بیان کرد که این روش بهترین راه برای دندان های از دست رفته و آسیب خورده است که البته روش ایمنی نیز محسوب می شود که البته در کنار آن مراجعه به یک دندانپزشک کار بلد و متخصص بخش زیادی از نگرانی ها را کمتر می کند.

سوالات متداول آیا کاشت ایمپلنت بدون خطر است؟

  1. چه عاملی باعث شکست ایمپلنت دندان می شود؟
    شکست ایمپلنت در زمان پس زدن آن به عنوان یک عامل خارجی ایجاد می شود که در برخی از موارد غیر قابل پیشگیری است.
  2. چه افرادی نمی توانند کاشت ایمپلنت دندان انجام دهند؟
    افرادی که سیگار می کشند، الکل مصرف می کنند و همچنین کودکان و نوجوانان نمی توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند.
  3. چه زمانی بعد از کاشت ایمپلنت باید به پزشک مراجعه کرد؟
    در صورت احساس عفونت، تورم و قرمزی و چرک در ناحیه کاشت ایمپلنت باید به پزشک مراجعه کرد.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه ها

  1. سهیل گفت:

    مطلب مفیدی بود ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 6 =