logo aryam

کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

مزایای کامپوزیت دندان باری افراد

همانطور که می دانید یکی از مهمترین زیبایی ها در چهره افراد، دندان ها هستند که متاسفانه خیلی از افراد دندان های سالم و صافی ندارند. از این رو خدمات دندانپزشکی و کلینیک های زیبایی دندان هر روزه در حال پیشرفت هستند تا مشکلات مختلف دندان ها را رفع کنند و به افراد دندان های زیبایی تقدیم کنند. یکی از آن روش ها کامپوزیت دندان می باشد که بسیار در زیبایی دندان رایج می باشد. حال ممکن است از خود بپرسید که کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ ما در این مقاله به جواب این سوال می پردازیم و سعی می کنیم تمامی نکات را به شما شرح بدهیم.

اهمیت کامپوزیت دندان برای افراد

ابتدا بهتر است بدانید که روش کامپوزیت دندان به هرکسی پیشنهاد نمی شود و همچنین برای هرکسی نیز این روش مناسب نیست ولی اکثر کسانی که برای درمان کامپوزیت به دندانپزشک مراجعه می کنند، مناسب است. متاسفانه باید بدانید که موارد کمی پیش میاید که این درمان، نتیجه خوبی برای بعضی از افراد نمی دهد، به همین دلیل دندانپزشک پیشنهاد می کند که روش های دیگری را برای پیشبرد درمان انتخاب کنید. در کل اگر دندان ها دارای ایرادات ساده و جزئی داشته باشند، می توانند کامپوزیت دندان را انجام دهند و نتیجه خوبی دریافت کنند. موارد زیر فواید کامپوزیت را نشان می دهد:

  • از بین بردن فاصله ی بین دندان ها
  • سفید کردن دندان های زرد شده
  • ترمیم دندان های شکسته شده و پر کردن قسمت های خالی
  • یکدست و زیبا کردن دندان ها

شما می توانید با مراجعه کردن به بهترین کلینیک زیبایی دندان در تهران، کامپوزیت دندان را بدون احتمال شکست انجام دهید.

کامپویت دندان

اهمیت کامپویت دندان

کامپوزیت دندان مناسب چه کسانی نمی باشد؟

احتمالا زمانی که شما به یک دندانپزشک برای معاینه دندان های خود مراجعه کنید، به شما می گویند که آیا می توانید کامپوزیت دندان را انجام دهید یا خیر ولی در حالت کلی بد نیست که بدانید این روش مناسب چه کسانی نمی باشد.

برای شروع باید گفت کسانی که دارای بیماری های دندانی و دهانی دارند مانند عفونت لثه، پوسیدگی دندان و … نه تنها روش کامپوزیت برای آنها مناسب نمی باشند، بلکه بسیار می تواند خطرناک نیز باشد. برای کامپوزیت باید سلامت های دندان و دهان رعایت شود تا مشکلی در حین و یا بعد عمل کامپوزیت نداشته باشد.

همچنین کسانی که دندان های بهم ریخته زیادی دارند باید قبل از عمل کامپوزیت به رفع کجی آنها پرداخت. درست است که کامپوزیت یک روش زیبایی لبخند و دندان است ولی نمی تواند نامرتبی دندان ها را درست کند، بنابراین قبل از عمل کامپوزیت، ارتودنسی مورد نیاز را انجام دهید تا به راحتی به عمل کامپوزیت پرداخت.

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود عمل کامپوزیت برای کسی مناسب نباشد، عادت دندان قروچه است. همانطور که می دانید دندان قروچه باعث می شود که دندان ها به یک دیگر ساییده شوند و چون کامپوزیت یک روکش دندان است، ممکن است که با عادت دندان قروچه از بین برود. بنابراین کسانی که دندان قروچه می کنند، نمی توانند به خوبی عمل کامپوزیت را انجام دهند، زیرا دائمی نخواهد بود.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

باید در رابطه با این سوال گفت که نمی توان یک عدد درست در رابطه با طول عمر کامپوزیت داد، زیرا همانطور که در رابطه با کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است، گفته شد، یک عده با دندان قروچه عمر آن را کم می کنند و باعث می شود درمان کامپوزیت مختل شود. ولی اگر به خوبی از دندان ها و دهان خود مراقبت کنید، کامپوزیت ها می توانند 7 الی 10 سال عمر کنند و همانطور که می دانید کامپوزیت یک روش دائمی برای زیبایی دندان نیست. قبل از کامپوزیت کردن دندان حتما با دندانپزشک مورد نظر مشورت کنید و همچنین بعد از کامپوزیت به نکاتی که پزشک می گوید مانند نخوردن نوشابه و غذاهای سفت گوش دهید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید، ما به جواب سوال کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است، پرداختیم و امیدوار هستیم که محتوای این مقاله برای شما مفید بوده باشد. همچنین در رابطه با کامپوزیت دندان مناسب چه کسانی نمی باشد، گفته شد و همانطور که متوجه شدید، کسانی که بیماری های دهانی و دندانی دارند، نمی توانند کامپوزیت دندان را انجام دهند.

اگر به دنبال یک کلینیک زیبایی دندان در تهران هستید، می توانید به مانادنت مراجعه کنید. مانادنت با داشتن بهترین ابزارها و بهترین متخصص ها، لبخندی زیبا به شما هدیه می دهند.

سوالات متداول کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

  • چه کسانی نمی توانند کامپوزیت دندان را انجام دهند؟
    در کل کسانی که بیماری هایی مانند پوسیدکی دندان، عفونت لثه، دندان قروچه و بهم ریختگی زیادی در دندان ها دارند، مناسب نمی باشد و باید قبل از آن به سلامت دندان های خود برسند.
  • طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟
    افرادی هستند که با دندان قروچه عمر کامپوزیت را کم می کنند و باعث می شود درمان کامپوزیت مختل شود. ولی اگر به خوبی از دندان ها و دهان خود مراقبت کنید، کامپوزیت ها می توانند 7 الی 10 سال عمر کنند و همانطور که می دانید کامپوزیت یک روش دائمی برای زیبایی دندان نیست.
  • برای زیباسازی دندان ها باید به کجا مراجعه کرد؟
    مانادنت با داشتن بهترین ابزارها و بهترین متخصص ها، لبخندی
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دوازده =