logo aryam

ایمپلنت به روش پانچ

ایمپلنت به روش فلپ لس با متخصص ایمپلنت

ایمپلنت به روش پانچ

ایمپلنت بدون جراحی به روش پانچ

در کاشت ایمپلنت به روش پانچ، که به آن روش فلپ لس یا بدون جراحی نیز گفته می شود. در این روش جراح می بایست از وضعیت آناتومیک استخوان زیرین کاملاً مطلع باشد.
برای همین منظور گرفتن عکس CBCT کاملاً ضروری می باشد. پس گرفتن عکس های رادیوگرافی لازم، در صورتیکه وضع استخوان در نمای رادیوگرافی مناسب باشد و نیاز به پیوند استخوان و اعمال اضافی مانند اکسپنشن استخوان (افزایش ضخامت اسخوان) نباشد از روش فلپ لس (flapless) و یا ایمپلنت به روش پانچ می توان استفاده کرد.
روش پانچ در ایمپلنت دندان روش جراحی ساده و بدون درد و خونریزی است و برای افرادی که دارای بافت نرم در لثه و بافت محکم در استخوان هستند کاربرد دارد و در این جراحی به دلیل اینکه در حین جراحی آسیب کمتری به بافتن اطراف دندان می خورد روند بهبودی و جوش خوردن سریعتر است.

ایمپلنت به روش پانچ توسط متخصص ایمپلنت

کاشت ایمپلنت به روش پانچ

روش کاشت ایمپلنت به روش پانچ را به این دلیل روش بدون جراحی می نامند زیرا با اسکن محل قرار گرفتن ایمپلنت، میزان تراکم استخوان را متخصص ایمپلنت در صورت داشتن مهارت لازم می تواند به راحتی حس کند و متوجه شود که نیازی به شکافتن لثه نمی باشد.
در این روش درمان ایمپلنت به روش پانچ در یک جلسه بیمار به دندان پزشک مراجعه می کند و مشکلات خود را بیان می کند و آزمایش های لازم و عکس برداری و رادیولوژی و قالب گیری انجام می شود و مشکلات بیمار مشخص شده و برنامه درمانی مناسب توسط جراح ایمپلنت برای بیمار تجویز می شود.
در این روش در یک مرحله ایمپلنت انجام می شود و در یک روز دندان های جدید ساخته و ایرادهای آن اصلاح می گردد و ایمپلنت انجام می شود و دندان های موقت قرار داده می شود و پس از آن به یک دوره جهت ریکاوری و جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک نیاز است و باید تا زمان بهبودی کامل از غذاهای نرم استفاده شود و پس از دوره ریکاوری و پس از حدود ۳ ماه که ایمپلنت کاملا به استخوان جوش خورد و لثه ها درمان شدند قالب گیری دندان های جدید انجام شده و دندان های جدید و دائمی ساخته و جایگزین دندان های موقت می شود و به این ترتیب ایمپلنت دندان با روش پانچ انجام می شود.
در این روش محل قرار گیری ایمپلنت دندانی با یک وسیله مخصوص به اندازه قطر ایمپلنت پانچ می گردد و از همان ناحیه ایمپلنت دندان قرار داده می شود از مزایای این روش ورم کمتر و عدم برش در ناحیه و کاهش تحلیل استخوان است باید توجه داشت در همه موارد این روش توصیه نمی شود و در صورت کاربرد نامناسب می تواند عوارض مانند سوراخ شدن و پرفوراسیون استخوان ایجاد کند.
در ایمپلنت به روش پانچ، پایه ایمپلنت هیچ گونه حرکتی نداشته و دچار پوسیدگی نمی شود و مانند ریشه دندان طبیعی عمل می کند و از تحلیل استخوان فک جلوگیری می کند و فرم صورت را حفظ می کند و با رعایت بهداشت دهان و دندان این دندان ها دائمی خواهد بود و از مهم ترین مزایای این روش بازگرداندن توانایی جویدن است و به طور کلی بهترین گزینه برای رفع مشکل بی دندانی ایمپلنت دندان است.

*نکته خیلی مهم این است که در این روش جراح باید از تبحر مناسب برخوردار باشد و نزد بهترین متخصص ایمپلنت انجام شود.

مزایای کاشت ایمپلنت به روش پانچ

در کاشت ایمپلنت به روش پانچ مزایایی وجود دارد که مهمترین آنها در ادامه مطرح می شود:

کاشت ایمپلنت به روش پانچ

روش پانچ یا فلپ لس

– درد پس از جراحی وجود ندارد یا بسیار اندک است.
– خونریزی حین جراحی کم است که این روش را مناسب افرادی که بیماری قلب و یا بیماری های مربوط به فشار خون دارند هست.
– تورم پس از جراحی وجود ندارد.
– اکیموز یا کبودی پس از عمل رخ نمی دهد.
-به لثه و استخوان آسیب وارد نمی شود.
– نیازی به زدن بخیه نیست و مراجعه پس از جراحی برای کشیدن بخیه حذف می شود.
– درمان ایمپلنت را ساده و مثل پر کردن دندان می کند به نحوی که بیمار پس از قرار دادن ایمپلنت نیازی به استراحت نداشته و می تواند بر سر کار حاضر شود.
– در صورتیکه ایمپلنت داخل استخوان استحکام کافی داشته باشد و بیمار نیاز به داشتن روکش موقت در همان روز قرار دادن ایمپلنت  داشته باشد با این روش امکانپذیر است.
-مدت زمان قرار دادن ایمپلنت کوتاه تر است.
-در این روش به دلیل اینکه آسیب به اطراف دهان کمتر است مدت زمان بهبودی بسیار کوتاه تر است و استخوان ها زودتر جوش می خورند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − دو =