logo aryam

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان روش کاشت دندان از دست رفته می باشد که برای درمان نیاز به چند جلسه دارد و در مراحل مختلفی انجام می شود. تعداد جلسات مراجعه برای ایمپلنت دندان به تعداد دندان های کاشت و انجام جراحی دیگری ( پیوند استخوان ) به صورت همزمان دارد. در برخی موارد مراحل ایمپلنت دندان تنها در یک الی 2 جلسه انجام می شود و در مواردی نیاز به تعداد جلسات بیشتری می باشد.

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل کاشت ایمپلنت دندان بستگی به تعداد دندان های از دست رفته دارد و از 3 تا6جلسه متغیر می باشد. این مراحل شامل موارد ذیل می باشد:
1. ویزیت
در ابتدا دندانپزشک متخصص به بررسی دندان و وضعیت آنها می پردازد. پزشک اطلاعاتی درباره ایمپلنت و روش کاشت آن در اختیار بیمار قرار می دهد. در این جلسه شرایط دهان و لثه و استخوان بررسی می شود و برای تشخیص دقیق تر از روش تصویربرداری رادیوگرافی استفاده می کند.
2. کشیدن دندان
پزشک در صورتی که قسمتی از دندان باقی مانده باشد آن را از دهان خارج می کند و در صورت صلاحدید پایه ایمپلنت را نصب می کند.
3. بازسازی استخوان
در مواردی در صورتی که بیمار مدت زمان زیادی از زمان از دست دادن دندان گذشته باشد و برای ایمپلنت دندان اقدام می کند امکان آسیب به سایر دندان ها و استخوان وجود دارد که در این جلسه پزشک به اصلاح آن می پردازد.
4. نصب پایه ایمپلنت
پس از اقدامات لازم در جهت آماده سازی دهان برای کاشت دندان، پایه دندان در قسمت فضای دندان از دست رفته قرار می گیرد.
5. آشکار سازی و قالبگیری
در این مرحله از فضای دندانی که از دست رفته قالبی تهیه می شود و به آزمایشگاه برای ساخت ایمپلنت استفاده می شود. این مورد برای همه استفاده نمی شود و با انتخاب بیمار و تشخیص پزشک انجام می شود. پس از گذشت 2 هفته قالبگیری انجام شده و فرد برای کاشت ایمپلنت دندان به دندانپزشک مراجعه می کند.

اقدامات بعد از ایمپلنت دندان

1. مصرف داروهای آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک متخصص برای تسکین درد
3. تا حد امکان آب دهان خود را تف نکنید.
4. مصرف غذاهای نرم تا آسیبی به دندان کاشت وارد نشود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =