logo aryam

علل دندان درد

علل دندان درد

علل دندان درد

علل دندان درد

دندان درد یکی از مسائلی است که همه ما حداقل یک بار در زندگی آن را تجربه می کنیم.  شناخت علل دندان درد باعث می شود جهت درمان و حتی پیشگیری از مشکلات مربوط به دهان و دندان اقدام کنیم.

دلایل درد دندان چیست؟

پوسیگی دندان

مهم ترین و رایجترین علت درد دندان پوسیدگی آن می باشد . در صورتی که پوسیدگی عمیق باشد و فراتر از مینای دندان (پوشش محافظتی روی دندان) باشد و به عاج دندان برسد، فرد احساس درد می کند. درد زمانی زیاد می شود که پوسیدگی به لایه های درونی دندان به نام پالپ رسیده و آن را دچار آسیب کند. در موارد وخیم تر پالپ دندان در اثر پوسیدگی از بین رفته و باعث عفونت و ایجاد آبسه در قسمت ریشه دندان می شود. در مواقعی درد ناشی از این عفونت به دلیل لرزشی بودن محسوس نیست.

علل دندان درد

علل دندان درد

بیماری های لثه ای

بیماری های لثه ای حاد که به صورت آبسه نمایان می شود ( بیماری پریودونتیت) دندان درد ایجاد می کند. عفونت در لثه که باعث از دست دادن استخوان در ناحیه اطراف دندان شده و تورم و التهاب در لثه ها دیده می شود ، درد خفیفی داشته و به سختی می توان پی به این مشکل برد.

رشد دندان عقل

رشد دندان عقل در فک های کوچک که به دندان های دیگر فشار وارد کرده و باعث بروز درد در دندان ها می شود . در صورتی هم که کشیده نشود ممکن است باعث بدشکل کردن و عفونت سایر دندان ها شود.

شکستن قسمتی از دندان یا تمام آن

در اثر حوادثی مانند تصادف، سقوط از ارتفاع که موجب دندان درد در فرد شود. ممکن است افراد به دلیل صدمات دیگر متوجه درد آن نشوند. زمانی که دندان دچار شکستگی و ترک خوردگی شود دو حالت به وجود می آید: در صورتی که به اعصاب و پالپ دندان برسد ، در حالت دوم شکافی که در دندان ها به علت ضربه ایجاد شده محلی برای رشد باکتری و ویروس ها را فراهم کرده و باعث پوسیدگی دندان می شود .در هر دوحالت فرد به دندان درد زیادی مبتلا میشود.

در مواردی دندان درد بر اثر ترک دندان که پنهان می باشد است که حتی با تصویربرداری از دندان قابل شناسایی نیست. این بیماری به نام سندروم دندان ترک خورده شناخته شده می باشد. از علل بروز این بیماری می توان به:

  • درست نجویدن غذا
  • صدمات دندانی بر اثر ضربه
  • دندان قروچه کردن
  • سست شدن دندان به علت پرکردن دندان

اشاره نمود.

برخی از خدمات دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت دندان
  • لمینت دندان
  • جراحی پیوند استخوان
  • بلیچینگ

تهران – بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660

Rate this post

1 دیدگاه

  1. تجهیزات تالار گفت:

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 14 =