logo aryam

هزینه جرم گیری دندان

جرم گیری دندان

هزینه جرم گیری دندان

جرم گیری دندان

سوال اصلی که در این متن به آن پاسخ داده شده است هزینه جرم گیری دندان است. پلاک هایی همواره بر روی دندان ها تشکیل می شوند که با رعایت بهداشت دهان و دندان به راحتی پاک نمی شوند. گاهی اوقات این پلاک ها بر روی دندان باقی می مانند و چنانچه با مسواک یا جرم گیری از رو دندان پاک نشوند، تبدیل به جرم های سختی می شوند.

این جرم ها میلیون ها باکتری دارند و باعث پوسیدگی دندان می شوند و عوارضی مانند التهاب لثه، خونریزی لثه و تحلیل استخوان را در پی دارند. بنابراین سالی یک بار لازم است که دندان ها جرمگیری شوند تا جرم های دندن از بین روند.

جرم های موجود در دندان با استفاده از قند مواد غذایی که مصرف می کنید، اسید تولید می کنند که این اسید به راحتی می تواند مینای دندان را از بین ببرد و این باعث پوسیدگی و شکستی دندان می شود.

بنابراین برای جلوگیری از پوسیدگی و عفونت های دهان و دندان لازم است هر 6 ماه یک بار برای معاینه و ویزیت نزد دندانپزشک مراجعه کنید. ممکن است برایتان سوال باشد که هزینه جرم گیری دندان چه قدر است؟ در این مقاله توضیحاتی در این مورد بیان کرده ایم که با مطالعه آن میتوانید اطلاعات لازم را در این مورد کسب کنید.

هزینه جرم گیری دندان

هزینه جرم گیری دندان بستگی به نوع روش جرم گیری، دستگاه مورد استفاده و میزان جرم دندان دارد؛ البته نسبت به درمان های دیگر دندان، جرم گیری از هزینه کم تری برخوردار است و انجام آن می تواند فواید زیادی برایتان داشته باشد.

جرم گیری و بروساژ دو عملی هستند که هنگام جرم گیری انجام می شوند. برخی از دندانپزشکان در صورت انجام جرم گیری، بروساژ را رایگان انجام می دهند؛ برخی دیگر در صورتی که دندانتان جرمی نداشته باشد و تنها کمی رنگ گرفتگی داشته باشد، تنها هزینه بروساژ را میگیرند که هزینه آن بسیار کم تر از جرم گیری است.

دندان های سفید جرم گیری شده

جرم گیری دندان

جرم گیری دندان به دو شیوه انجام می شود که قطعا هرکدام از آن روش ها هزینه های متفاوتی دارند. هزینه جرم گیری بالای لثه هر فک و هزینه جرم گیری زیر لثه هر فک نیز متفاوت می باشد.

ضمن این که ممکن است دندانپزشک علاوه بر انجام جرمگیری معمولی توصیه به انجام اسکیلینگ و صاف کردن سطح ریشه نیز داشته باشد که هزینه ای مضاعف دارد.

برای تعیین هرکدام از این روش ها لازم است که جهت معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید تا ضمن معاینه دندان هایتان و ارائه روش مناسب هزینه جرم گیری دندان را نیز برایتان مشخص کند.

انواع روش های جرم گیری دندان

جرم گیری دندان به دو صورت عمیق و معمولی انجام می شود. در نوع معمولی فقط جرم های بر روی سطح دندان از بین می روند ولی در نوع عمیق جرم گیری بر روی لایه های عمیق تر دندان انجام می شود.

این جرم گیری می تواند جرم های موجود در لایه های لثه را از بین ببرد و شامل اسکیلینگ و صاف کردن سطح ریشه می باشد و بیشتر برای افرادی مناسب است که مبتلا به بیماری لثه می باشند. اگر لثه های حساس دارید قبل از انجام این نوع جرم گیری لثه هایتان بی حس می شود.

اسکیلینگ و صاف کردن سطح ریشه لازم است که طی جلساتی منظم انجام شود و وقفه ای بین آن ایجاد نشود زیرا هر وقفه ممکن است سبب شود تا اثر بخشی آن کاهش بیابد.

سفید کردن دندان ها

انواع روش های جرم گیری دندان

دو شیوه برای جرم گیری دندان ها وجود دارد:

  • جرم گیری دستی
    در این روش دندانپزشک با استفاده از دستگاهی به نام جرم گیر دندان، جرم های موجود بر روی دندان و شیار زیر لثه ها را از بین میبرد و تمام نواحی که امکان وجود جرم وجود دارد و مسواک به آن نمیرسد را تمیز میکند.
  • جرمگیری فراصوتی
    در این روش با انتشار انرژی ارتعاشی ذرات جرم نرم شده و باکتری ها همراه با آب شسته می شوند. در واقع جدیدترین روش جرم گیری دندان جرم گیری فراصوتی است که امروزه انجام می شود و با این روش میتوان دندان های بیماران را در کوتاه ترین زمان جرم گیری نمود.

فواید جرم گیری دندان

از فواید و مزایای جرم گیری دندان می‌توان به جلوگیری از خراب شدن دندان ها اشاره کرد؛ جرم گیری دندان به صورت منظم نه تنها باعث کاهش پوسیدگی دندان می شود بلکه در بهبودی ورم لثه نیز بسیار نقش دارد، بنابراین لازم است که طی زمان های مشخصی که توسط دندانپزشک تعیین می شود برای جرم گیری دندان مراجعه کنید؛ چرا که بی توجهی به آن سبب بیماری شدید تر لثه (پربودنتیت) می شود.

برای حفظ دندان ها از ایجاد جرم دوباره لازم است که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید.

زیبایی دندان ها و لبخند

فواید جرم گیری دندان

عوارض جرم گیری دندان

درست است که جرم گیری فواید بسیاری برای دندان ها دارد اما در صورتی که ورم لثه بعد از جرم گیری از بین رود، لثه نیز عقب تر می رود. هرچه ورم لثه بیشتر باشد، لثه عقب تر رفته تا حدی که ممکن است ریشه دندان باز و بدون محافظت شود که این میتواند از عوارض جرم گیری باشد.

مراقبت های لازم پس از جرم گیری دندان

  • در صورت ایجاد هرگونه درد پس از جرم گیری، دارو های مسکن مانند استامینوفن و ایبوپروفن تجویز می شود.
  • بهتر است که پس از انجام جرم گیری سه بار در روز از محلول آب و نمک استفاده کنید.
  • پس از جرم گیری از مسواک نرم برای تمیز کردن دندان ها استفاده کنید و از روز بعد جرم گیری از نخ دندان نیز استفاده شود و این کار ها را هر روزی 2 مرتبه انجام دهید.

سخن آخر

لازم است که حداقل سالی یک بار برای انجام جرم گیری دندان به دندانپزشک مراجعه شود. جرم های روی دندان ممکن است باعث ایجاد بیماری های لثه و پوسیدگی دندان شود، بنابراین معاینه زود هنگام برای سلامتی دهان و دندان بسیار اهمیت دارد.

سوالات متداول هزینه جرم گیری دندان

1چه فاکتورهایی در قیمت نهایی جرم گیری دندان تاثیرگذار است؟
معاینه و هزینه های تصویر برداری، مهارت و تخصص دندان پزشک، هزیه های مربوط به جرم گیری عمیق دندان، بیماری پریودنتال فعال و بیمه دندان پزشکی در قیمت نهایی جرم گیری دندان تاثیر گذار است.
3چند ساعت پس از جرم گیری دندان میتوان غذا خورد؟
در جرم گیری محدودیت زمانی برای مصرف غذا وجود ندارد چنانچه دچار حساسیت های دندانی هستید، از مصرف غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد پرهیز کنید.
2در چه زمان هایی لازم است که جرم گیری انجام شود؟
این بستگی به عادت های غذایی هر فرد و میزان رعایت بهداشت و دهان و دندان آن ها دارد، برخی اشخاص هر 2 ماه و برخی دیگر سالی یک بار یا حتی چند سال یک بار نیاز به جرم گیری دندان دارند.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شانزده =